mei Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Jeg var hos legen min på onsdag. Han nevnte at jeg kanskje skulle skrive ned litt om positive ting som skjedde meg. Dette tenkte han skulle være for mitt eget bruk. Med det samme tenkte jeg at det gidder jeg ikke. Men dagen etter kjøpte jeg en låsbar dagbok. Jeg begynte å skrive, men fant ut at jeg ville skrive ned tankene mine. Der har jeg nå skrevet om det som rører seg i hodet mitt. Så kom tankene: "Er nå dette så lurt da?" Ikke vet nå jeg, men synes kanskje at det kan være verdt et forsøk. Så hva synes dere? Er dette lurt eller ikke? Bakgrunnsinfo: Jeg er veldig deprimert for tiden (atypisk depresjon) og prøver nå ut Aurorix. Har også hatt perioder med hypomani. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48157-tankebok-nhd-evt-andre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bipoline Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Hei mei! Jeg har prøvd begge deler; både en tankebok og en bok for bare positive ting. Tankeboken er jo nyttig - det er godt å få "skrive det av seg", men det kan lett bli en rundgang i det depressive. Gla'boka var en utfordring å skrive i da jeg følte meg deprimert. Jeg tvang meg selv til å finne et eller annet positivt å skrive ned i løpet av dagen - enten en tanke, følelse, noe jeg sa eller gjorde eller noen andre sa eller gjorde som var positivt for meg. Og det fungerte! Jeg klarte å finne noe og det var en følelse av mestring å lese det etterpå. Fremdeles er den boken god å se tilbake på. Tankeboken er som en vond, men sann drøm å lese i. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48157-tankebok-nhd-evt-andre/#findComment-184012 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest calestia Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 jeg skriver dagbok. Og tillegg små ntater hver dag, bare kort om hvordan humøret er. forsøker å først skrive ned det jeg har i hodet.. for det er kaotisk. også forsøker jeg å lese igjennom, og tenke mer klart over saken, skrive opp andre måter å se det på, mulige løsninger, om det er noe som kan gå over, om det er følelser elle rkomkrete problemer, og i fall følelser, hvilke følelser, og hvorfor de muligens er der, er det noe som har utløst det osv.. Forsøker å skrive ned endel når jeg føler noe er i foramdring, hva som skjer med tankene, om de endrer karakter osv Og plutselig en dag så jeg at jeg iblant er en helt annen person... ikke sånn multippel altså.. bare helt annerledes i tankemåten, hvordan jeg resonnerer osv.. også kan du skrive stikkord, det du mener du har kommet frem til, noe du lurer på, osv, og det arket kan du jo t amed til psyken, så kan dere gå igjennom det sammen. det er en del job til tider, men det føles bedre etterpå, og du får ting ned på papiret, slik at det ikke forsvinner.. du må se det på en måte. Og husk og ros deg selv, ikk eskriv bare alt det vonde, bipoline var inne på noe , ser du.., gi deg selv rosende ord, gjerne med rød penn eller noe.. slik at du virkelig ser dem når du blar gjennom.. så kanskje det blir mer og mer rødt.. bare hvordan jeg forsøker å gjøre det.. også i tilleg hender det jeg gir psyken noe jeg har skrevet, men det blir mer essays, om hvilke tanker jeg gjør meg om neo som plutselig har fanget min int. eller noe.. Lykke til med prosjektet! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48157-tankebok-nhd-evt-andre/#findComment-184468 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.