Gå til innhold

Adopsjonsbok for besteforeldre?

Anbefalte innlegg

Gjest linnea29

På denne siden: http://www.ruus.net/adopsjonsbok/index.html

Er det noen flotte minnebøker for foreldre og besteforeldre. Vi har kjøpt to foreldrebøker til oss. Det er laget en bok for besteforeldre også. Jeg har såå lyst til å kjøpe en til mine foreldre og kanskje også en til mine svigerforeldrene.

Nå har det seg slik at mine foreldre ikke har vært de ivrigste besteforeldrene til min søsters adopterte barn. Og jeg kan vel egentlig ikke regne med at de engasjerer seg så veldig mye i barna våre heller. Men det er jo lov å drømme.

Selv har jeg aldri hatt en sånn baby-minnebok. Og det er jeg veldig lei meg for. Skulle så gjerne ha visst litt mer om hvordan jeg var som liten.

Ville det vært frekt av meg å kjøpe denne boken til dem?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48182-adopsjonsbok-for-besteforeldre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frekt er det så langt ifra. Alle liker vel å få gaver? :) Om de vil bruke den er en annen sak....kanskje du bare blir enda mer skuffet hvis den blir lagt på ei hylle og aldri brukt?

Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare jeg. Du får gjøre det du føler selv når situasjonen er som den er. Kanskje det å få boka gjør at de smugtitter om ikke annet, og fabulerer litt rundt egne følelser - det var jo å håpe. Jeg synes alltid det er leit når besteforeldre viser så liten interesse. Selv om adopsjon virker fremmed og annerledes på dem, er det tross alt deres _barn_ som skal få barn...en stor begivenhet uansett måte.

Nei, jeg syntes ikke det er frekt. Men kanskje du skulle snakke om det - evt. vise dine foreldrebøker?

Jeg er snart ferdig med boken til vår datter - og min mor syntes det var såååå koselig. Og når jeg da nevnte at det nå fantes en besteforeldreversjon - da måtte hun ha den med en gang. (3 stk - slik at vår datter, den vi venter på, og tredjemann vi håper vi får lov å adoptere skal få like). Hun fikk den nå i helgen - og minnene strømmet så til de grader over at gledestårene hennes rant.

Vi er så heldig å ha mine foreldre som er veldig engasjerte, og mine svigerforeldre som ikke er fullt så engasjerte (de har jo xx barnebarn) men like fullt er like glad i de alle - hvordan de kom til har ikke vært et tema.

Lykke til! Kanskje en sånn bok vil gi dine foreldre en aha opplevelse!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...