Gå til innhold

Gutt 4år på styr...

Anbefalte innlegg

Sønnen vår på 4 år sluttet med bleier i fjor sommer men har i en periode nå hatt store problemer med å gå på do i tide. I det siste har det nærmest blitt en regel at tiss og bæsj havner i trusa, og vi fortviler alle sammen.

Vi foreldre grubler og grubler over hva det kan komme av, og vet ikke nå hva vi skal gjøre.

I påsken brukte vi et belønningssystem de gangene han gikk på do, da hadde han ikke ett eneste uhell, og da er det vel nærliggende å tro at det kun er viljen som mangler?

Han blir lei seg når det skjer men synes ikke å komme noen vei. Nå lurer vi på å kjøre i gang en ny runde med belønningsordning, men kanskje det er nettopp det han ønsker å oppnå? Hm - er rett og slett bare i villrede.

Håper jeg har kommet til riktig forum, VI TRENGER HJELP!

ps! vi har foreslått bleier, men han vil ikke det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48188-gutt-4%C3%A5r-p%C3%A5-styr/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siri Harket, uroterapeut

Til mamsi.Deres sønn er ikke mer enn 4 år, og det er litt vanskelig dette med hvor mye skal en mase på å gå på toalettet. Det er nok viktig at han prøver å ha litt faste dotider, men han er som barn flest at de ikke har tid til å gå på toalettet. Det verste er jo i forhold til avføring. Det kan være en ider å forsøke å få han til å sitte på toalettet en stund etter middag hver dag. Kanskje tarmen venner seg til å tømmes da. Ellers så vil jeg tro at dette er forbigående, men det er slitsom mens det er sånn. Jeg er litt usikker på hva jeg skal si om belønning. Der strides de lærde, men dersom han gjør dette med vilje kan dere jo forsøke å snakke med ham om at det kan bli aktuellt med bleie igjen. Det vil han nok ikke

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...