Gå til innhold

Abrahamittiske religioner, er helt imot hva nordmenn flest hevder de er for, likevel, er nordmenn helt for religionene ???

Er du for motstridende ting? (homofili vs religion)  

5 stemmer

1. 1. Er du for motstridende ting? (homofili vs religion)

• Ja jeg er for motstridende ting. Jeg mener at homofili er bra, OG at relgioner som undertrykker homofile, er bra
      1
    • Nei, jeg er konsekvent, jeg mener at homofili er bra, og at religioner som undertrykker homofile ikke er bra
      3
    • Nei, jeg er konsekvent, jeg mener at homofili ikke er bra, og at religioner som undertrykker homofile er bra
      0
    • Vet ikke, må spørre NRK/VG om hva som er riktig svar på spørsmålet
      0
    • Trådstarter er rasist!
      1

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Sliter med å forstå logikken bak.

Altså, dersom en er f.eks for homofiles rettigheter, så forstår jeg ikke hvordan det kan kombineres med å være for en religion som vil frata homofile rettigheter. Det gir jo absolutt null mening. Samme med kvinners rettigheter, er du for "likestilling", så kan du ikke samtidig være for disse religionene, som "undertrykker" kvinner....

Dere forumbrukere, som f.eks er for homofiles/kvinners rettigheter, hvorfor er dere så glad i religioner som undertrykker de gruppene dere hevder dere er for ? Hvorfor er kvinneundertrykkelse berikende og flott, om noen folk gjør det, men forferdelig om andre gjør det. Klarer bare ikke å se logikken. Er det bare "virtue signaling" dere driver med, og dere egentlig ikke bryr dere om sakene, kun om å "mene" riktig ting, for å få sosial status ?

Kjør forklaring ! 

Anonymkode: e8898...7c4

Fortsetter under...

Du antar veldig mye om veldig mange her, og legger opp til en del stråmenn i startinnlegget ditt. I tillegg til har du et veldig svart/hvitt, sneversynt og dømmende bilde på både religion og mennesker, som viser seg både i innlegget og i svaralternativene du har satt opp.

Det oppmuntrer ikke til en god og saklig diskusjon.

Savannah
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Du antar veldig mye om veldig mange her, og legger opp til en del stråmenn i startinnlegget ditt. I tillegg til har du et veldig svart/hvitt, sneversynt og dømmende bilde på både religion og mennesker, som viser seg både i innlegget og i svaralternativene du har satt opp.

Jeg begynte å tenke på rosa russ da jeg så innlegget:).  

AnonymBruker
Vhanja skrev (2 minutter siden):

I tillegg til har du et veldig svart/hvitt, sneversynt og dømmende bilde på både religion og mennesker, som viser seg både i innlegget og i svaralternativene du har satt opp.

Enig i at det ikke vil bli en god og saklig diskusjon

Hvor skylden for det ligger, får vi nok bare være enige om å være uenige om ;) 

Tør du ikke svare ?

Savannah skrev (1 minutt siden):

Jeg begynte å tenke på rosa russ da jeg så innlegget:).  

Ser ikke helt hvordan det svarer på spørsmålet.

Tør du ikke svare ?

Savannah
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Enig i at det ikke vil bli en god og saklig diskusjon

Hvor skylden for det ligger, får vi nok bare være enige om å være uenige om ;) 

Tør du ikke svare ?

Ser ikke helt hvordan det svarer på spørsmålet.

Tør du ikke svare ?

Dette er ikke noe å svare på.  Innlegget er umodent.

Annonse

AnonymBruker
Vhanja skrev (41 minutter siden):

Dette! 👏

Anonymkode: e5aba...42a

AnonymBruker
Vhanja skrev (45 minutter siden):

Men går det an å være feks. kristen og samtidig for homofili, det strider vel imot bibelen?

Da har jeg mer sans for fundamentalistiske mørkemenn, de er i hvertfall konsekvente.

Anonymkode: 9673f...92a

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men går det an å være feks. kristen og samtidig for homofili, det strider vel imot bibelen?

Da har jeg mer sans for fundamentalistiske mørkemenn, de er i hvertfall konsekvente.

Ja, det går an. Fordi verden er ikke så svart/hvitt som din oppfatning er, av både mennesker og religion.

Samtidig er hele begrepet "for homofili" ganske avleggs allerede. Homofili bare er og er sjelden noe man er "for" eller "mot".

Endret av Vhanja
AnonymBruker
Vhanja skrev (5 minutter siden):

Ja, det går an. Fordi verden er ikke så svart/hvitt som din oppfatning er, av både mennesker og religion.

Samtidig er hele begrepet "for homofili" ganske avleggs allerede. Homofili bare er og er sjelden noe man er "for" eller "mot".

Bibelen er vel skeptisk til homofili?

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bibelen er vel skeptisk til homofili?

Bibelen er skeptisk til mye. Den sier blant annet at kvinner skal tie i forsamlinger og masse annet som er avleggs i dag. Det er kun de mest ekstreme som tolker Bibelen bokstavtro og følger den ord for ord. De fleste som er kristne forstår at Bibelen er farget av tiden den ble skrevet i og tar med seg hva de anser som essensen som en del av deres tro, og ser bort fra leveregler som fulgte moral og etikk for 2000 år siden.

AnonymBruker
Vhanja skrev (3 minutter siden):

Bibelen er skeptisk til mye. Den sier blant annet at kvinner skal tie i forsamlinger og masse annet som er avleggs i dag. Det er kun de mest ekstreme som tolker Bibelen bokstavtro og følger den ord for ord. De fleste som er kristne forstår at Bibelen er farget av tiden den ble skrevet i og tar med seg hva de anser som essensen som en del av deres tro, og ser bort fra leveregler som fulgte moral og etikk for 2000 år siden.

Lite poeng med å følge bibelen hvis man bare fjerner alt man ikke liker.

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Lite poeng med å følge bibelen hvis man bare fjerner alt man ikke liker.

Det er din mening. Så er det kristne som har en annen oppfatning. Men det betyr uansett at din oppfatning om de abrahamittiske religionene er for enkel og unyansert.

AnonymBruker
Vhanja skrev (3 timer siden):

Det er din mening. Så er det kristne som har en annen oppfatning. Men det betyr uansett at din oppfatning om de abrahamittiske religionene er for enkel og unyansert.

Må være praktisk å ignorere de delene man ikke liker. Hva sitter en igjen med da? Religiøs logikk har jeg aldri forstått meg på.

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Må være praktisk å ignorere de delene man ikke liker. Hva sitter en igjen med da? Religiøs logikk har jeg aldri forstått meg på.

Du trenger ikke forstå det. Du trenger bare forstå at mennesker, og religion, er mer sammensatt og nyansert enn hvordan du la det frem i startinnlegget.

AnonymBruker

Det er fordi de ikke tror på religionens hellige skrifter. De bedriver cherrypicking. 

Mange religiøse lager seg sin egen versjon av religionen og plukker som smågodt ut hva de liker og tror på. Kristendom i dag er noe helt annet enn kristendom i middelalderen.

Islam er mindre utvannet og derfor mye farligere enn den utvannede kristendommen som feks DNK representerer. Men det finnes sekter i kristendommen også som er like mørke som islam.

Anonymkode: 5a488...809

Savannah
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er fordi de ikke tror på religionens hellige skrifter. De bedriver cherrypicking. 

Mange religiøse lager seg sin egen versjon av religionen og plukker som smågodt ut hva de liker og tror på. Kristendom i dag er noe helt annet enn kristendom i middelalderen.

Islam er mindre utvannet og derfor mye farligere enn den utvannede kristendommen som feks DNK representerer. Men det finnes sekter i kristendommen også som er like mørke som islam.

Anonymkode: 5a488...809

Har du ikke noe annet å gjøre som russ som sitter alene hjemme?

AnonymBruker
Savannah skrev (14 minutter siden):

Har du ikke noe annet å gjøre som russ som sitter alene hjemme?

Har du så manglende argumenter at det eneste du kan skrive er slike åndssvake kommentarer. Dårlig norsk skriver også.

Anonymkode: 595bd...87e

Savannah
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du så manglende argumenter at det eneste du kan skrive er slike åndssvake kommentarer. Dårlig norsk skriver også.

Anonymkode: 595bd...87e

Ja tenk deg det.  Hvorfor vil du at jeg svarer deg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...