Gå til innhold

Hvor ofte ringer dere adopsjonsforeningene?


Gjest Speedo

Anbefalte innlegg

Gjest Speedo

Heisan

Hvor ofte kan man ringe adopsjonsforeningene for å høre om det har skjedd noe nytt? Vi forventer tildeling SNART - og er veldig spent på om det har kommet noen tildelinger i april.

FORTELL - hvor ofte kan jeg ringe??????? Eller - hvor ofte ringte dere????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kinamamsen

Jeg tror ikke jeg snakket med de mere enn 3-4 ganger i periden fra papirene ble sendt til Kina og fram til tildeling. Den gang var det ikke DOL heller, så jeg/vi hadde ikke så mye info som det er nå. Vi ventet enda mere i det uvisse den gang (i 1997 og 1999/2000). Kanskje det var like bra. Man kan lett la seg rive med av de andre på dette forumet og av info man kan få fra utenlandske foreinger. Da kan nok ventetiden bli enda mere slitsom og lang.

Når det er sagt så synes jeg det er helt topp med DOL altså !

Hvis du føler at du ikke klarer å vente mere på nytt fra foreningen så ring; men jeg tror de liker at man begrenser antall telefoner ellers så blir det ikke lett for de å få gjort jobben de skal gjøre for oss.

Håper du får gode nyheter snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnea

Jeg har ikke ringt noen gang. Vet ikke hva jeg skulle sagt jeg. Tror jeg hadde følt meg litt dum, hvis jeg hadde ringt å mast. Tror ikke prosessen går raskere for det.

Hva tror andre. Er det bare meg som ikke har ringt??

Kanskje det er jeg som er unormal??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke ringt noen gang. Vet ikke hva jeg skulle sagt jeg. Tror jeg hadde følt meg litt dum, hvis jeg hadde ringt å mast. Tror ikke prosessen går raskere for det.

Hva tror andre. Er det bare meg som ikke har ringt??

Kanskje det er jeg som er unormal??

Jeg tror ikke det går noe raskere av å ringe - foreningene har nok mye å gjøre så det bør man ha i bakhodet. Men de er der også for å informere og støtte oss i prosessen og de er helt klart interesserte i å gjøre ventetiden så positiv som mulig for oss med å svare på spørsmål og prate litt. JEg har i allefall kjempegod erfaring med "min " forening - jeg har kanskje ringt dem 6 ganger på den tiden vi har holdt på (1,5 år) og sendt epost når jeg har hatt noen spørsmål. Det har blitt noen eposter etter hvert. De ringer ofte tilbake etter at de har fått post fra meg for å informere skikkelig i stedet for å bare sende epost tilbake med svar. Har man noen ordentlige spørsmål så er det greit å ringe om det, så klart. Man må bare vurdere selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte heller aldri for å "mase" Regnet ikke med at saker og ting gikk fortere om jeg så gjorde :) Jeg hadde kun noen få samtaler med VB, og da var det helt konkrete ting jeg eller de måtte ha svar på.

Vel, en kveld etter 8 måneders venting og ørtenhundre og femti spørsmål om vi ikke snart fikk reise, bestemte jeg meg for at i _morgen_ da ringer jeg og spør. Hvem tror du ringte først morgenen etter...jo VB :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Speedo....

Huff da.... Det var da svært så flinke alle var til ikke å ringe dem.... Det var ikke vi i første runde, og vi fikk absolutt tilbakemelding om at vi faktisk ikke var så ofte som mange andre... Kankje det er forskjellig fra land til land?

Ihvertfall - vi ringte en del med spørmål ang. papirene, for å etterspørre oversettelse, legalisering ol. til vi var ferdig godkjent i giverlandet. I begynnelsen snakket jeg vel med dem ca hver 2. måned, men etterhvert så fikk jeg en rutine på at i begynnelsen av hver måned ringte jeg og snakket med vår kontaktperson. Nå skal det sies at vi har et land der det var/er veldig vanskelig å forutsi tiden fra godkjenning til tildeling. Jeg hadde INGEN formening om at dette skulle kunne fremskynde saken på noen måte, men det var mest for å holde motet vårt oppe! Vår kontaktperson var et unikum i forhold til å gi oss positive ord på veien, som gav oss ny giv!

Nå er vi godkjent i giverlandet for barn nr to(faktisk to måneder siden allerede...), og jeg har enda ikke ringt... Det er nok i ferd med å nærme seg et behov for en liten oppdatering....*s*

Jeg mener, og det sier da også vår kontakt - at de er til for oss. Kan de gjøre vår ventetid litt lettere, uten at vi maser utidig, så synes jeg det må være til beste for alle parter. Dete gjeldetr kanskje spesielt litt "ustadige" land der det går i rykk og napp. Ikke land der en vet nesten uken/måneden en kan forvente tildeling og alt går helt på skinner - eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cebuano

Vi ringte aldri for å mase og for å høre nytt. De ringer jo med en gang det skjer noe. Jeg tror, og skjønner godt, at de bare blir irriterte og lei av slik unyttig masing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved vår første adopsjon ringte jeg ikke, og tildelingen kom som en gedigen overraskelse 6 uker etter at papirene våre ble sendt til Korea. Dette var i -98. Neste gang, derimot, begynte jeg jo selvsagt å bli utålmodig da vi passerte 6 ukers ventetid, og ringte jevnlig. Fant på masse unnskyldninger for å ringe, og de var sikkert sjeleglade da tildelingen kom og slapp mine ukentlige telefoner,- for det ble det den siste tiden, jeg innrømmer det .

Nå ventet vi ca. 3.5 mnd i 2000, så jeg må si jeg føler med dere som til stadig får utsettelse på tildelingstiden.

Stor venteklem fra en som sjelden skriver så mye for tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Speedo

Ved vår første adopsjon ringte jeg ikke, og tildelingen kom som en gedigen overraskelse 6 uker etter at papirene våre ble sendt til Korea. Dette var i -98. Neste gang, derimot, begynte jeg jo selvsagt å bli utålmodig da vi passerte 6 ukers ventetid, og ringte jevnlig. Fant på masse unnskyldninger for å ringe, og de var sikkert sjeleglade da tildelingen kom og slapp mine ukentlige telefoner,- for det ble det den siste tiden, jeg innrømmer det .

Nå ventet vi ca. 3.5 mnd i 2000, så jeg må si jeg føler med dere som til stadig får utsettelse på tildelingstiden.

Stor venteklem fra en som sjelden skriver så mye for tiden

......at det ikke er bare meg som ikke er så fornuftig!!!! Jeg skjønner jo selvsagt at prosessen ikke går raskere selv om jeg ringer og hører om det er noe nytt - og stiller forskjellige spørsmål........

Vi har fått plusset på 2-3 måneder på ventetiden til tildeling siden vi startet prosessen. Det er ikke noe moro!

6 uker og 3,5 måneder hørtes jo helt fantastisk ut!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...