Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

frosken
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Oftere er i høyere stillinger som ledere, ofte har lang skolegang og sosialt oftere klarer seg bedre i livet med psykisk og fysisk god helse. Hva tenker du om dette? 

Anonymkode: 4097d...582

Jeg tenker at dette nok stemmer godt med Pierre Bourdieus teorier.

• 3 uker senere...
Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (På 11.5.2024 den 10.28):

Oftere er i høyere stillinger som ledere, ofte har lang skolegang og sosialt oftere klarer seg bedre i livet med psykisk og fysisk god helse. Hva tenker du om dette? 

De er med andre ikke tette i nøtta de som spiser nøtter. 

Hø hø, den var tørr. Jeg tror ikke noe på dette. Gi meg en link.

Skrevet (endret)

Virker lite seriøst å vise til forskning uten kildehenvisning.

Her er noe som omtaler helsegevinster ved inntak av nøtter https://www.forskning.no/blod-diabetes-dna/de-som-spiser-notter-lever-lenger/379776

https://www.forskning.no/mat-mat-og-helse-ntb/studie-notter-kan-redusere-risiko-for-depresjon/2234281

Tror sannelig jeg må handle inn litt nøtter til kveldskosen.

Endret av Ekstra
Lillemus

Jeg tenker at nøtter inneholder gode fettsyrer som hjernen trenger, så sammenhengen er nok ikke så søkt som den kan virke ved første øyekast. :) 

• 2 uker senere...
Eva Sofie

Ja, det er ikke overraskende om det stemmer. Høyere utdanning/kunnskapsnivå, derav ofte bedre økonomi, noe bedre helse og liv for øvrig kan henge sammen med inntak av en neve nøtter hver dag. Nøtter inneholder gode næringsstoffer.

Tar jeg ikke mye feil, er det noe slikt @frosken henviser til.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...