lof Skrevet 15. april 2002 Skrevet 15. april 2002 Prøver igjen: Har nå gått på Seroxat i et par år, og lever et forholdsvis bra liv bortsett fra at jeg ikke oppnår orgasme under samleie. Jeg har prøvd å slutte med Seroxat, men har dårlig erfaring med dette. Mitt spørsmål er da: hvilket SSRI har minst seksuelle bivirkninger? Ser at Fevarin ikke står oppførr med 'redusert libido' som bivirkning - stemmer det? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. april 2002 Skrevet 15. april 2002 1. Først ville jeg prøvd med et tillegg av Tolvon 10 mg kl. 18-20. 2. Fevarin kom først på markedet. Da deres "Felleskatalogtekst" ble godkjent, var en mindre klar over de seksuelle bivirkninger. Det er marginale forskjeller i seksuelle bivirkninger mellom de ulike SSRI. Tross dette synes Fevarin å ligge i den beste enden av spekteret. I tillegg er det betydelige individuelle forskjeller. Om pkt 1 ikke gir tilstrekkelig effekt, kan et skifte være verdt forsøket. 0 Siter
lof Skrevet 18. april 2002 Forfatter Skrevet 18. april 2002 1. Først ville jeg prøvd med et tillegg av Tolvon 10 mg kl. 18-20. 2. Fevarin kom først på markedet. Da deres "Felleskatalogtekst" ble godkjent, var en mindre klar over de seksuelle bivirkninger. Det er marginale forskjeller i seksuelle bivirkninger mellom de ulike SSRI. Tross dette synes Fevarin å ligge i den beste enden av spekteret. I tillegg er det betydelige individuelle forskjeller. Om pkt 1 ikke gir tilstrekkelig effekt, kan et skifte være verdt forsøket. Skal man ta Tolvon bare de dagene man skal ha sex, eller skal man ta dem hver dag? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.