Gå til innhold

Melkintoleranse......

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest sofie31

Jeg tåler ikke laktose. Jeg tar noe som heter kerutabs ca en halvtime før jeg skal spise noe med melk i, da går det stort sett ganske bra. Dette er tabletter, tar 2-4 av gangen, litt avhennig av hva jeg skal spise. Vet at det finnes i flytende form også.

Disse tablettene inneholder laktase, som bryter ned laktose i tarmen. Vi som ikke tåler laktose har ikke laktase i tarmene fra før, derfor kan disse tablettene hjelpe oss. De virker bare i et visst tidsrom. Hos meg begynner de å virke etter ca. 1/2 time, og virkningen er over etter en times tid, så det krever litt planlegging.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48273-melkintoleranse/#findComment-184536
Del på andre sider

Hei haren!

Jeg har en liten gutt som er intolerant for laktose. Vår ernæringsfysiolog anbefalte oss ikke å bruke dette før barna var skikkelig store. Grunnet i 2 ting: - ofte vanskelig å "dosere" da en ikke vet hvor mye en liten tass spiser, og at det ble vanskelig for den lille å forstå forskjellen på når en kunne spise is (etter tablett/dråper), og når en ikke kunne spise. Lettere å akseptere at det alltid er sånn.... Min har da aldri opplevd annet, og sier bare "vondt i magen" da han ser fløteis eller melk *s* Vet godt at de isene vi har hjemme kan spises... Men det kan hende andre har andre erfaringer...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48273-melkintoleranse/#findComment-185686
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...