Gå til innhold

Går bra etter reduksjon.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet (endret)

Nå har jeg minsket risperidon i samråd med psykiater og jeg merker ingen forskjell, da går det vel bra denne gangen? Da blir jeg så glad :) skulle gå på denne dosen noen uker før jeg reduserte mer, å tenk om det går bra. Vet jeg kan få symptomer av å slutte, da er det bare å holde ut for det vil jo gå over. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvor lenge siden er det du reduserte dose da? For meg har det gått bra helt til etter noen uker. Har alltid blitt dårlig uansett.

Anonymkode: 4017a...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Nå har jeg minsket risperidon i samråd med psykiater og jeg merker ingen forskjell, da går det vel bra denne gangen? Da blir jeg så glad :) skulle gå på denne dosen noen uker før jeg reduserte mer, å tenk om det går bra. 

Du har jo nesten nettopp redusert. Kan ta tid før symptomer kommer tilbake. Jeg reduserte Zyprexa for to uker siden samtidig som opptrapping av Latuda. Fikk oppbluss av symptomer i helga. Men hadde en del stress i hodet da. Men det kan ta uker før du merker noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (Akkurat nå):

Du har jo nesten nettopp redusert. Kan ta tid før symptomer kommer tilbake. Jeg reduserte Zyprexa for to uker siden samtidig som opptrapping av Latuda. Fikk oppbluss av symptomer i helga. Men hadde en del stress i hodet da. Men det kan ta uker før du merker noe. 

Ok. Men det pleier å gå fort med meg da så har et håp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor lenge siden er det du reduserte dose da? For meg har det gått bra helt til etter noen uker. Har alltid blitt dårlig uansett.

Anonymkode: 4017a...342

Å? Det er en uke i morgen. Håper ikke jeg blir dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Du har jo nesten nettopp redusert. Kan ta tid før symptomer kommer tilbake. Jeg reduserte Zyprexa for to uker siden samtidig som opptrapping av Latuda. Fikk oppbluss av symptomer i helga. Men hadde en del stress i hodet da. Men det kan ta uker før du merker noe. 

Dette er min erfaring også. Så hvis Stjernestøv nesten nettopp har redusert dose så er det vel litt vel tidlig å konkludere med at det går bra. Det jeg fikk høre fra psykiater en gang jeg hadde som mål å slutte på antipsykotika var at dersom jeg fortsatt hadde det bra etter 1 år etter å ha sluttet så kunne man konkludere med at det trolig hadde gått bra. Nå har jeg heldigvis tatt til fornuft og har innsett at jeg må bruke antipsykotika resten av livet.

Anonymkode: 4017a...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Å? Det er en uke i morgen. Håper ikke jeg blir dårlig. 

Da er det alt for tidlig å si. Med tanke på hvordan det har gått når du har redusert/sluttet alle de andre gangene vil jeg dessverre tro sjansen for at du blir dårlig i løpet av noen uker er stor. Og blir du ikke dårlig innen noen uker er nok sjansen like stor for at du kommer til å bli dårlig i løpet av noen måneder. Men man kan jo så klart ikke si helt 100% sikkert før man har forsøkt, så jeg sier jo ikke at det er garantert at du blir dårlig.

Anonymkode: 4017a...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Å? Det er en uke i morgen. Håper ikke jeg blir dårlig. 

Ja det jeg har lært her inne er at det kan ta tid før det kommer tilbake. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette er min erfaring også. Så hvis Stjernestøv nesten nettopp har redusert dose så er det vel litt vel tidlig å konkludere med at det går bra. Det jeg fikk høre fra psykiater en gang jeg hadde som mål å slutte på antipsykotika var at dersom jeg fortsatt hadde det bra etter 1 år etter å ha sluttet så kunne man konkludere med at det trolig hadde gått bra. Nå har jeg heldigvis tatt til fornuft og har innsett at jeg må bruke antipsykotika resten av livet.

Anonymkode: 4017a...342

Ja det er det som er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Ja det jeg har lært her inne er at det kan ta tid før det kommer tilbake. 

Ja det er det som er. 

Ja, jeg har fått inntrykk av her inne at mange pasienter som kanskje ikke har fått så mye informasjon om det å redusere dose eller slutte på antipsykotika gjerne har fått ett helt feil inntrykk der de tror at om de ikke merker forverring eller blir dårligere i løpet av en uke eller to etter reduksjon/slutt så kommer det til å gå bra og de trenger ikke antipsykotika lengre. Mens i realiteten er det jo egentlig etter 1 år der man har holdt seg stabil at man kan regne med at det faktisk har gått bra. Og selv etter dette året har gått har man fortsatt ingen garanti for at man ikke blir dårlig igjen... 

Anonymkode: 4017a...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da er det alt for tidlig å si. Med tanke på hvordan det har gått når du har redusert/sluttet alle de andre gangene vil jeg dessverre tro sjansen for at du blir dårlig i løpet av noen uker er stor. Og blir du ikke dårlig innen noen uker er nok sjansen like stor for at du kommer til å bli dårlig i løpet av noen måneder. Men man kan jo så klart ikke si helt 100% sikkert før man har forsøkt, så jeg sier jo ikke at det er garantert at du blir dårlig.

Anonymkode: 4017a...342

Ok. Jeg vil bare klare meg uten. Tenker på big pharma, vil på sikt slutte med all medisin. Det er jo ikke bra. Håper jeg ikke blir dårlig, please la det gå Gud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (5 minutter siden):

Ja det jeg har lært her inne er at det kan ta tid før det kommer tilbake. 

sist jeg prøvde gikk det en uke før jeg fikk åndelige ideer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Ok. Jeg vil bare klare meg uten. Tenker på big pharma, vil på sikt slutte med all medisin. Det er jo ikke bra. Håper jeg ikke blir dårlig, please la det gå Gud. 

Hva er det du tenker på med big pharma da? Skal jeg være helt ærlig så skjønner jeg ikke at du tør å ta sjansen på å redusere/slutte enda en gang etter at det har gått galt alle de andre gangene du har forsøkt. Men du er jo voksen og samtykkekompetent så det er jo helt og fult ditt valg.

Anonymkode: 4017a...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, jeg har fått inntrykk av her inne at mange pasienter som kanskje ikke har fått så mye informasjon om det å redusere dose eller slutte på antipsykotika gjerne har fått ett helt feil inntrykk der de tror at om de ikke merker forverring eller blir dårligere i løpet av en uke eller to etter reduksjon/slutt så kommer det til å gå bra og de trenger ikke antipsykotika lengre. Mens i realiteten er det jo egentlig etter 1 år der man har holdt seg stabil at man kan regne med at det faktisk har gått bra. Og selv etter dette året har gått har man fortsatt ingen garanti for at man ikke blir dårlig igjen... 

Anonymkode: 4017a...342

Ja. Det jeg også har lært her inne er at for hvert tilbakefall kan man være nødt til å gå høyere opp i dose enn man i utgangspunktet hadde. 

stjernestøv skrev (5 minutter siden):

sist jeg prøvde gikk det en uke før jeg fikk åndelige ideer. 

Ja, men kan fortsatt skje senere nå selv om det kun tok en uke sist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva er det du tenker på med big pharma da? Skal jeg være helt ærlig så skjønner jeg ikke at du tør å ta sjansen på å redusere/slutte enda en gang etter at det har gått galt alle de andre gangene du har forsøkt. Men du er jo voksen og samtykkekompetent så det er jo helt og fult ditt valg.

Anonymkode: 4017a...342

De tjener jo veldig mye på folks elendighet og det er ikke rett og det er jo bivirkninger. det er jo i samråd med psykiater, han mente jeg kunne prøve å redusere. Han vet jo også hvordan det har gått før, hvis ikke det går kunne jeg prøve noe annet sa han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Skrevet (endret)
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

De tjener jo veldig mye på folks elendighet og det er ikke rett og det er jo bivirkninger. det er jo i samråd med psykiater, han mente jeg kunne prøve å redusere. Han vet jo også hvordan det har gått før, hvis ikke det går kunne jeg prøve noe annet sa han. 

Ja det er jo bare å prøve igjen. Men du kan ikke konkludere med at det går allerede. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (2 minutter siden):

Ja, men kan fortsatt skje senere nå selv om det kun tok en uke sist. 

Ok. Får se det an, jeg har ikke et ønske om å bli dårlig men bare være bra. Jeg økte jo sist igjen men nå snakket psykiateren om å prøve noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (Akkurat nå):

Ja det er jo bare å prøve igjen. Men du kan ikke konkurrere med at det går allerede. 

Nei kan kanskje ikke det. Får se hvordan det går, mulig jeg bytter til latuda igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Nei kan kanskje ikke det. Får se hvordan det går, mulig jeg bytter til latuda igjen. 

Jeg synes i alle fall Latuda virker bra mtp bivirkninger. Men jeg er ikke kommet helt opp i dose ennå da. Øker til planlagt dose i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (Akkurat nå):

Jeg synes i alle fall Latuda virker bra mtp bivirkninger. Men jeg er ikke kommet helt opp i dose ennå da. Øker til planlagt dose i dag. 

Ok. Får du ikke forstoppelse av ap? Får det av risperidon. Venninna mi var og plaget med det da hun tok det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Ok. Får du ikke forstoppelse av ap? Får det av risperidon. Venninna mi var og plaget med det da hun tok det. 

Nei har ikke vært det verken på Abilify, Zyprexa eller nå Latuda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...