Gå til innhold

Går bra etter reduksjon.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv skrev (6 minutter siden):

Det er jo akkurat som med corona vaksinen, mange fikk livet ødelagt av den og men det gjelder jo ikke alle. Trist er det uansett. 

For legemiddelindustrien er det egentlig "best" at folk blir redde for vaksiner, slik at de blir syke i større grad. Det er mer å tjene på medisiner enn på vaksiner. Og så skal vi huske på at hendelser som faller sammen i tid, ikke nødvendigvis handler om årsak og virkning. 

Det er litt håpløst å diskutere om medisiner generelt helbreder eller ødelegger folk, man skal være ganske naiv for å tro at moderne medisin ikke er til folks fordel totalt sett. Det er mye annet enn medisinen i seg selv som gjør at folk får bivirkninger: Dårlig samordning mellom de forskjellige delene av helsevesenet, slapp oppfølging av pasienten under utprøving av medisintype og -dose, feilbruk fra pasientens side, uvanlige medisinkombinasjoner eller genvarianter, osv. 

Her er en positiv artikkel fra dagens VG (dessverre tror jeg den ligger på VG pluss, søk på Kaftrio for å finne andre historier):
https://www.vg.no/forbruker/helse/i/769JVw/jeg-var-sikker-paa-at-jeg-skulle-doe-ung

Selv om denne fantastiske medisinen er ekstremt dyr - tenk på hva det trolig har kostet å utvikle den!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
laban skrev (7 minutter siden):

For legemiddelindustrien er det egentlig "best" at folk blir redde for vaksiner, slik at de blir syke i større grad. Det er mer å tjene på medisiner enn på vaksiner. Og så skal vi huske på at hendelser som faller sammen i tid, ikke nødvendigvis handler om årsak og virkning. 

Det er litt håpløst å diskutere om medisiner generelt helbreder eller ødelegger folk, man skal være ganske naiv for å tro at moderne medisin ikke er til folks fordel totalt sett. Det er mye annet enn medisinen i seg selv som gjør at folk får bivirkninger: Dårlig samordning mellom de forskjellige delene av helsevesenet, slapp oppfølging av pasienten under utprøving av medisintype og -dose, feilbruk fra pasientens side, uvanlige medisinkombinasjoner eller genvarianter, osv. 

Her er en positiv artikkel fra dagens VG (dessverre tror jeg den ligger på VG pluss, søk på Kaftrio for å finne andre historier):
https://www.vg.no/forbruker/helse/i/769JVw/jeg-var-sikker-paa-at-jeg-skulle-doe-ung

Selv om denne fantastiske medisinen er ekstremt dyr - tenk på hva det trolig har kostet å utvikle den!  

Jeg bare sier det finnes mange folk som har negative erfaringer, det er ikke til å se bort fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (21 minutter siden):

Jeg bare sier det finnes mange folk som har negative erfaringer, det er ikke til å se bort fra. 

Det er det. Også er det mange fler som har positive erfaringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Vhanja skrev (Akkurat nå):

Det er det. Også er det mange fler som har positive erfaringer. 

Ja det er nå så. Men alle teller vel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo

For å klare opp i tankene dine.

Hvis en vaksine sparer 100 liv og fører til at 2 dør, bør vi da anbefale vaksinen?

Hvis en medisin hjelper 90, men 2 blir verre, hva skal anbefalingen om bruk være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
nachnoo skrev (23 minutter siden):

For å klare opp i tankene dine.

Hvis en vaksine sparer 100 liv og fører til at 2 dør, bør vi da anbefale vaksinen?

Hvis en medisin hjelper 90, men 2 blir verre, hva skal anbefalingen om bruk være?

Det er vel mer komplisert enn som så. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nachnoo
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Det er vel mer komplisert enn som så. 

Nei, det er faktisk ikke det,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (37 minutter siden):

Ja det er nå så. Men alle teller vel? 

Alle teller, selvsagt. Men man kan ikke bare se på de som har negative erfaringer og dermed lage konspirasjonsteorier omkring "Big Pharma" basert på det. Man må jo se på hele bildet, inkludert hvor mange millioner mennesker "Big Pharma" har reddet og forbedet livet til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Vhanja skrev (3 minutter siden):

Alle teller, selvsagt. Men man kan ikke bare se på de som har negative erfaringer og dermed lage konspirasjonsteorier omkring "Big Pharma" basert på det. Man må jo se på hele bildet, inkludert hvor mange millioner mennesker "Big Pharma" har reddet og forbedet livet til.

Jeg orker ikke å diskutere dette mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har det dårlig uten medisiner, du har det dårlig med medisiner. Det er en evig runddans.
Det må være slitsomt og holde på sånn. 

Anonymkode: 70283...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du har det dårlig uten medisiner, du har det dårlig med medisiner. Det er en evig runddans.
Det må være slitsomt og holde på sånn. 

Anonymkode: 70283...d84

Ja det er slitsomt, det blir jo aldri bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Ja det er slitsomt, det blir jo aldri bra. 

Vet du.. lytt til de som møter deg i rl. Nå har du fått din leges velsignelse på dette. Ikke la nacnoo og andre som aldri har møtt deg bryte deg ned og ha sin mening om deg og dine valg. 

Anonymkode: 9594a...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet du.. lytt til de som møter deg i rl. Nå har du fått din leges velsignelse på dette. Ikke la nacnoo og andre som aldri har møtt deg bryte deg ned og ha sin mening om deg og dine valg. 

Anonymkode: 9594a...86a

Ja jeg hører bare på psykiateren min nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
nachnoo skrev (2 timer siden):

Om det går bra etter reduksjon kan først vurderes etter 8-9 måneder.

Ok. Men jeg har pleid å bli dårlig tidlig. Får se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Ja jeg hører bare på psykiateren min nå. 

Da må du stole på det, og slutte å legge deg lagelig for hugg fra personer som er lei av innleggene dine. 

Anonymkode: 9594a...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da må du stole på det, og slutte å legge deg lagelig for hugg fra personer som er lei av innleggene dine. 

Anonymkode: 9594a...86a

Ja det er jo sant det. Men jeg har pleid å bli fort dårlig før, vi får se da. Hadde jo vært fint å vært noen måneder uten også da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Nå er jeg så rar men det er jo ikke noe nytt, tror ikke det har med reduksjonen å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Nå er jeg så rar men det er jo ikke noe nytt, tror ikke det har med reduksjonen å gjøre. 

Hvorfor mener du at det ikke har noe med reduksjonen å gjøre? Jeg synes ofte det virker som at hvis du opplever ting som er negativt når du starter opp med medisin eller øker dose så setter du det i sammenheng med medisinene mens hvis du holder på å redusere dose eller har sluttet så mener du da at det negative du opplever ikke har sammenheng med at du har redusert dose? Har du merket det selv?

Anonymkode: 4017a...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor mener du at det ikke har noe med reduksjonen å gjøre? Jeg synes ofte det virker som at hvis du opplever ting som er negativt når du starter opp med medisin eller øker dose så setter du det i sammenheng med medisinene mens hvis du holder på å redusere dose eller har sluttet så mener du da at det negative du opplever ikke har sammenheng med at du har redusert dose? Har du merket det selv?

Anonymkode: 4017a...342

Jeg vet ikke, ble bare redd og det prikker i hele kroppen. Det er vel angst? Må kanskje øke igjen da hvis det er pga reduksjon, alt ble så uvirkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Jeg vet ikke, ble bare redd og det prikker i hele kroppen. Det er vel angst? Må kanskje øke igjen da hvis det er pga reduksjon, alt ble så uvirkelig. 

Jeg vil tippe på det er angst ja. Man kan jo få veldig mange ulike symptomer pga angst. Også vil jeg også tro at sjansen er veldig stor at det er forverring pga at du reduserte dosen. Jeg ville definitivt valgt å øke dose igjen hvis jeg var deg. Men som sagt så er det jo helt og holdent ditt valg, men jeg hadde ikke tenkt at det var verdt det å ha det dårlig bare fordi at jeg ønsket å gå på en lavere dose/ingen medisiner. Men snakk med psykiateren din du, så blir dere nok enige om noe. 

Anonymkode: 4017a...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...