stjernestøv Skrevet 21. mai Forfatter Del Skrevet 21. mai Glitter skrev (1 minutt siden): Nei har ikke vært det verken på Abilify, Zyprexa eller nå Latuda. Ok. Mulig det bare er risperidon da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 21. mai Del Skrevet 21. mai stjernestøv skrev (4 minutter siden): Ok. Mulig det bare er risperidon da. Vet ikke. Ikke alle får de samme bivirkningene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 21. mai Forfatter Del Skrevet 21. mai Glitter skrev (9 minutter siden): Vet ikke. Ikke alle får de samme bivirkningene. Nei det er jo sant det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GT1 Skrevet 21. mai Del Skrevet 21. mai stjernestøv skrev (46 minutter siden): Nå har jeg minsket risperidon i samråd med psykiater og jeg merker ingen forskjell, da går det vel bra denne gangen? Da blir jeg så glad skulle gå på denne dosen noen uker før jeg reduserte mer, å tenk om det går bra. Vet jeg kan få symptomer av å slutte, da er det bare å holde ut for det vil jo gå over. Jeg er ikke helt enig med deg i at det bare er å holde ut for det vil jo gå over, som du sier. Med meg er det i alle fall sånn at sykdommen bare eskalerer og når et klimaks med psykose og mani eller depresjon, og jeg og du har samme diagnose. Er du ikke redd for det da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 21. mai Forfatter Del Skrevet 21. mai GT1 skrev (7 minutter siden): Jeg er ikke helt enig med deg i at det bare er å holde ut for det vil jo gå over, som du sier. Med meg er det i alle fall sånn at sykdommen bare eskalerer og når et klimaks med psykose og mani eller depresjon, og jeg og du har samme diagnose. Er du ikke redd for det da? Jo jeg er redd for å bli dårlig men jeg klarte meg en gang uten medisiner i to år, vil tilbake til det men vet jo ikke om det går da. Vil prøve og hvis jeg blir dårlig av å redusere er det jo bare å øke igjen, såpass fornuft har jeg nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fionys Skrevet 21. mai Del Skrevet 21. mai Der høres risky ut, men lykke til. Hva annet utenom medisiner gjør du for å få det bedre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 21. mai Forfatter Del Skrevet 21. mai Fionys skrev (7 minutter siden): Der høres risky ut, men lykke til. Hva annet utenom medisiner gjør du for å få det bedre? Takk. I dag gikk jeg tur med sykepleieren fra kommunen og det var varmt. Ellers kan det hende jeg stopper med 2 mg og jeg hvis jeg klarer meg på det, vil bare ta minst mulig. Men dette er i samråd med psykiater, vil ikke bli dårlig i sommer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai Del Skrevet 21. mai Glitter skrev (54 minutter siden): Ja. Det jeg også har lært her inne er at for hvert tilbakefall kan man være nødt til å gå høyere opp i dose enn man i utgangspunktet hadde. Ja, det har jeg også fått med meg. Var det ikke han som var psykiater her inne før som sa det da? Det er absolutt ikke en risiko jeg er villig til å ta lengre. Er glad jeg tok til fornuft til slutt. stjernestøv skrev (52 minutter siden): De tjener jo veldig mye på folks elendighet og det er ikke rett og det er jo bivirkninger. det er jo i samråd med psykiater, han mente jeg kunne prøve å redusere. Han vet jo også hvordan det har gått før, hvis ikke det går kunne jeg prøve noe annet sa han. Hva mener du med at de tjener mye på folks elendighet? Ansatte må jo få betalt for å utvikle, teste og lage medisiner? Det er jo kjempebra at du i det minste reduserer dose eller eventuelt bytter medisin i samråd med psykiater da og ikke bare styrer på alene Anonymkode: 4017a...342 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 21. mai Del Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det har jeg også fått med meg. Var det ikke han som var psykiater her inne før som sa det da? Det er absolutt ikke en risiko jeg er villig til å ta lengre. Er glad jeg tok til fornuft til slutt. Hva mener du med at de tjener mye på folks elendighet? Ansatte må jo få betalt for å utvikle, teste og lage medisiner? Det er jo kjempebra at du i det minste reduserer dose eller eventuelt bytter medisin i samråd med psykiater da og ikke bare styrer på alene Anonymkode: 4017a...342 Ja det var vel fra han. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 21. mai Forfatter Del Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva mener du med at de tjener mye på folks elendighet? Ansatte må jo få betalt for å utvikle, teste og lage medisiner? Det er jo kjempebra at du i det minste reduserer dose eller eventuelt bytter medisin i samråd med psykiater da og ikke bare styrer på alene De tjener masse masse penger. Ja jeg hører på psykiateren nå og han sa jeg kunne redusere, vil gjøre det i samråd med han. Det har ikke gått så bra når jeg har autoseponert 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai Del Skrevet 21. mai stjernestøv skrev (Akkurat nå): De tjener masse masse penger. Ja jeg hører på psykiateren nå og han sa jeg kunne redusere, vil gjøre det i samråd med han. Det har ikke gått så bra når jeg har autoseponert Hva mener du er negativt med at de tjener masse penger da? Det er jo ikke så rart at de tjener mye med tanke på hvor mange forskjellige medisiner som eksisterer i tillegg til at mange av dem er veldig dyre? Det er veldig bra Anonymkode: 4017a...342 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 21. mai Forfatter Del Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva mener du er negativt med at de tjener masse penger da? Det er jo ikke så rart at de tjener mye med tanke på hvor mange forskjellige medisiner som eksisterer i tillegg til at mange av dem er veldig dyre? Det er veldig bra Anonymkode: 4017a...342 Det er negativt fordi folk blir ødelagt av medisinene de lager. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai Del Skrevet 21. mai stjernestøv skrev (5 minutter siden): Det er negativt fordi folk blir ødelagt av medisinene de lager. Hva mener du med ødelagt? Alvorlige bivirkninger? Avhengighet? Annet? Man kan jo dessverre ikke forvente at ingen skal få alvorlige bivirkninger eller bli avhengig, om det er de tingene du tenker på. Anonymkode: 4017a...342 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 22. mai Forfatter Del Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hva mener du med ødelagt? Alvorlige bivirkninger? Avhengighet? Annet? Man kan jo dessverre ikke forvente at ingen skal få alvorlige bivirkninger eller bli avhengig, om det er de tingene du tenker på. Anonymkode: 4017a...342 Ja det er det jeg tenker på. Det er vel spesielt gale i USA. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vhanja Skrevet 22. mai Del Skrevet 22. mai stjernestøv skrev (14 timer siden): Det er negativt fordi folk blir ødelagt av medisinene de lager. Vel, jeg for min del hadde hatt en særdeles dårlig livskvalitet uten medisiner, antagelig hadde jeg ikke en gang levd i dag. Min samboer har også mye bedre livskvalitet pga medisiner. Så jeg er veldig glad vi har "Big Pharma". 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hattifnattus Skrevet 22. mai Del Skrevet 22. mai Vhanja skrev (20 minutter siden): Vel, jeg for min del hadde hatt en særdeles dårlig livskvalitet uten medisiner, antagelig hadde jeg ikke en gang levd i dag. Min samboer har også mye bedre livskvalitet pga medisiner. Så jeg er veldig glad vi har "Big Pharma". Samme her. Fikk epilepsi som 5 åring og det tok 6 år å finne riktige medisiner som gjorde at jeg ble tilnærmet anfallsfri. For meg har "Big Pharma" reddet livet mitt og gitt meg langt høyere livskvalitet enn jeg ville hatt uten. Da hadde jeg kanskje ikke levd idag engang, eller fremdeles vært lenket til huset fordi jeg kunne falle om i grand mal anfall når som helst. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 22. mai Forfatter Del Skrevet 22. mai Vhanja skrev (1 time siden): Vel, jeg for min del hadde hatt en særdeles dårlig livskvalitet uten medisiner, antagelig hadde jeg ikke en gang levd i dag. Min samboer har også mye bedre livskvalitet pga medisiner. Så jeg er veldig glad vi har "Big Pharma". Ja men så en dokumentar om det, de har ødelagt mange liv på medisiner men fint at folk får hjelp av det da Og de eldre med demens kan dø av risperidon f.eks. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nachnoo Skrevet 22. mai Del Skrevet 22. mai Om det går bra etter reduksjon kan først vurderes etter 8-9 måneder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vhanja Skrevet 22. mai Del Skrevet 22. mai stjernestøv skrev (Akkurat nå): Ja men så en dokumentar om det, de har ødelagt mange liv på medisiner men fint at folk får hjelp av det da Og de eldre med demens kan dø av risperidon f.eks. Selvsagt kan medisiner gi bivirkninger. Og feil medisiner, evt feil kombo av medisiner, kan være dødelig. Ingen som nekter det. Men slike konspirasjonsdokumentarer overser gjerne alle de positive sidene med medisiner. Ja, noen dør av dem. Men hvor mange liv er reddet på grunn av medisiner? Hvor mange har fått forbedret livskvalitet pga medisiner? 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 22. mai Forfatter Del Skrevet 22. mai Vhanja skrev (7 minutter siden): Selvsagt kan medisiner gi bivirkninger. Og feil medisiner, evt feil kombo av medisiner, kan være dødelig. Ingen som nekter det. Men slike konspirasjonsdokumentarer overser gjerne alle de positive sidene med medisiner. Ja, noen dør av dem. Men hvor mange liv er reddet på grunn av medisiner? Hvor mange har fått forbedret livskvalitet pga medisiner? Det er ikke konspirasjon, det er jo sannheten at mange får livet sitt ødelagt eller dør. Jeg sier jo det er fint for dem som får hjelp men mange lider og under det, det er jo ikke bra. Det er jo akkurat som med corona vaksinen, mange fikk livet ødelagt av den og men det gjelder jo ikke alle. Trist er det uansett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.