Gå til innhold

Går bra etter reduksjon.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg vil tippe på det er angst ja. Man kan jo få veldig mange ulike symptomer pga angst. Også vil jeg også tro at sjansen er veldig stor at det er forverring pga at du reduserte dosen. Jeg ville definitivt valgt å øke dose igjen hvis jeg var deg. Men som sagt så er det jo helt og holdent ditt valg, men jeg hadde ikke tenkt at det var verdt det å ha det dårlig bare fordi at jeg ønsket å gå på en lavere dose/ingen medisiner. Men snakk med psykiateren din du, så blir dere nok enige om noe. 

Anonymkode: 4017a...342

Er bare så redd nå og vil ikke være som dette, må vel øke igjen for det ser ikke ut som jeg klarer meg uten :( Det er jo bare en uke i dag siden reduksjon, hvorfor blir jeg så fort dårlig? Eller er det noe som vil gå over? Vet ikke om jeg holder ut det jeg, venninna mi sa jeg måtte holde ut men vet ikke om jeg klarer det. Tror jeg øker i kveld, dette takler jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter
stjernestøv skrev (7 minutter siden):

Er bare så redd nå og vil ikke være som dette, må vel øke igjen for det ser ikke ut som jeg klarer meg uten :( Det er jo bare en uke i dag siden reduksjon, hvorfor blir jeg så fort dårlig? Eller er det noe som vil gå over? Vet ikke om jeg holder ut det jeg, venninna mi sa jeg måtte holde ut men vet ikke om jeg klarer det. Tror jeg øker i kveld, dette takler jeg ikke. 

En ting som er sikkert er å redusere, øke, redusere, øke osv ikke er bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (6 minutter siden):

En ting som er sikkert er å redusere, øke, redusere, øke osv ikke er bra. 

Nei jeg angrer nå, trodde det gikk så bra. Forstår ikke hvorfor jeg blir så tidlig dårlig når andre blir dårlig etter et år, nå har jeg nåler i hodet og og hjernen oppfører seg rart. Er redd, tok to vival. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke sammenligne deg med folk som kun har hatt 1 episode med psykose (evt få episoder, eller har hatt en kort sykdomsperiode). Det er ulike situasjoner og da blir det gjerne ulikt resultat også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (25 minutter siden):

Er bare så redd nå og vil ikke være som dette, må vel øke igjen for det ser ikke ut som jeg klarer meg uten :( Det er jo bare en uke i dag siden reduksjon, hvorfor blir jeg så fort dårlig? Eller er det noe som vil gå over? Vet ikke om jeg holder ut det jeg, venninna mi sa jeg måtte holde ut men vet ikke om jeg klarer det. Tror jeg øker i kveld, dette takler jeg ikke. 

Jeg tenker at du gjør veldig lurt i å øke dosen igjen. Forsøk heller å snakke med psykaiteren din om hvordan du kan forsøke å akseptere at du må ta medisiner resten av livet neste gang dere møtes heller :) Du har vel vært syk i så mange år nå og forsøkt å slutte så mange ganger nå der du raskt har blitt dårlig at det burde nok snart være på tide å godta at du må ha medisiner for å ha det bra? Og som Glitter også nevner så er det ikke bra å drive på med å øke og redusere dose hele tiden slik som du gjør. 

Anonymkode: 4017a...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker at du gjør veldig lurt i å øke dosen igjen. Forsøk heller å snakke med psykaiteren din om hvordan du kan forsøke å akseptere at du må ta medisiner resten av livet neste gang dere møtes heller :) Du har vel vært syk i så mange år nå og forsøkt å slutte så mange ganger nå der du raskt har blitt dårlig at det burde nok snart være på tide å godta at du må ha medisiner for å ha det bra? Og som Glitter også nevner så er det ikke bra å drive på med å øke og redusere dose hele tiden slik som du gjør. 

Anonymkode: 4017a...342

Uff jeg har visst skrevet mye om dette før, det er nok sansene som blir sterkere og det takler jeg ikke. Får øke igjen i kveld :( Vil ikke ha det som dette, jeg er jo helt håpløs og holder ikke ut. Nå ser jeg frem til å ta medisinen og legge meg selv om jeg er redd, burde vel holdt ut men jeg klarer ikke. Ja har sluttet mange ganger med medisiner, er bare så rart. I går trodde jeg det gikk så bra og i ettermiddag gikk alt til Helvete, det er noe rart med hele meg tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
stjernestøv skrev (57 minutter siden):

Nå er jeg så rar men det er jo ikke noe nytt, tror ikke det har med reduksjonen å gjøre. 

Tror de fleste hadde kjent seg rar eller at det hadde gjort vondt ett sted, hvis de hadde kjent etter så mye som du gjør.
Ikke vondt ment. Prøv om du kan gi litt mere f….

Anonymkode: 70283...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror de fleste hadde kjent seg rar eller at det hadde gjort vondt ett sted, hvis de hadde kjent etter så mye som du gjør.
Ikke vondt ment. Prøv om du kan gi litt mere f….

Anonymkode: 70283...d84

Jeg klarer ikke gi faen når det er som som nå, blir livredd. Det er ikke det at jeg kjenner etter, tror det er sykdommen jeg dessverre har. Vil ikke ha den men sånn er det. Jeg blir aldri kvitt den ser det ut som. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Jeg klarer ikke gi faen når det er som som nå, blir livredd. Det er ikke det at jeg kjenner etter, tror det er sykdommen jeg dessverre har. Vil ikke ha den men sånn er det. Jeg blir aldri kvitt den ser det ut som. 

Nei, det du har er for livet, så innstill deg på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
GT1 skrev (1 minutt siden):

Nei, det du har er for livet, så innstill deg på det!

Ja har lyst å grine men det får jeg jo ikke til, jeg skrev som dette i 2014 like før jeg ble innlagt. Vil ikke bli innlagt så øker dosen igjen i kveld og da skal jeg ikke redusere igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg tenker at du gjør veldig lurt i å øke dosen igjen. Forsøk heller å snakke med psykaiteren din om hvordan du kan forsøke å akseptere at du må ta medisiner resten av livet neste gang dere møtes heller :) Du har vel vært syk i så mange år nå og forsøkt å slutte så mange ganger nå der du raskt har blitt dårlig at det burde nok snart være på tide å godta at du må ha medisiner for å ha det bra? Og som Glitter også nevner så er det ikke bra å drive på med å øke og redusere dose hele tiden slik som du gjør. 

Anonymkode: 4017a...342

Dette er et veldig godt råd. Du prøvde og redusere dosen og det gikk ikke. Noen ganger må man bare akseptere at det er sånn det er. Ikke ta det som et nederlag. Samarbeid med psykiateren din og finn den beste løsningen. Ønsker deg alt godt.

 

Anonymkode: 70283...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (14 minutter siden):

Uff jeg har visst skrevet mye om dette før, det er nok sansene som blir sterkere og det takler jeg ikke. Får øke igjen i kveld :( Vil ikke ha det som dette, jeg er jo helt håpløs og holder ikke ut. Nå ser jeg frem til å ta medisinen og legge meg selv om jeg er redd, burde vel holdt ut men jeg klarer ikke. Ja har sluttet mange ganger med medisiner, er bare så rart. I går trodde jeg det gikk så bra og i ettermiddag gikk alt til Helvete, det er noe rart med hele meg tror jeg. 

Har du skrevet logg over hvilke medisiner og doser du har forsøkt da og skrevet opp når du reduserte/økte og hvilke ting du opplever slik som noen foreslo for deg for noen år tilbake da? Det kan nok være nyttig for deg, kanskje du skulle begynne med det nå om du ikke alt gjør det? :) Og ja, du har skrevet mye om dette med medisiner, om å redusere eller øke dose og å slutte. Og også mange av de tingene du etter hvert opplever som virker som symptomer på forverring. Jeg vil tro du stort sett alltid har skrevet her inne hver gang du har valgt å gjøre endringer i medisinene dine og hver gang du har opplevd å bli dårligere? Jeg er ikke her inne hver eneste dag da, men jeg har fått med meg at du skriver mye om dette ja. 

Anonymkode: 4017a...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du skrevet logg over hvilke medisiner og doser du har forsøkt da og skrevet opp når du reduserte/økte og hvilke ting du opplever slik som noen foreslo for deg for noen år tilbake da? Det kan nok være nyttig for deg, kanskje du skulle begynne med det nå om du ikke alt gjør det? :) Og ja, du har skrevet mye om dette med medisiner, om å redusere eller øke dose og å slutte. Og også mange av de tingene du etter hvert opplever som virker som symptomer på forverring. Jeg vil tro du stort sett alltid har skrevet her inne hver gang du har valgt å gjøre endringer i medisinene dine og hver gang du har opplevd å bli dårligere? Jeg er ikke her inne hver eneste dag da, men jeg har fått med meg at du skriver mye om dette ja. 

Anonymkode: 4017a...342

Ja leste nå i gamle tråder og dette er noe som går igjen når det gjelder meg, da vet jeg i hvert fall at det er psykisk for følte meg døden nær. det er jo bare å lese her inne så ser jeg det :( Ja opplever å bli dårlig hver gang. Men etter så kort tid? Vet du hva som gjør det? Er det noe spesielt med meg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Nå er jeg redd for å bli gal, det spurte en psykiater til meg en gang. Er redd for å miste kontrollen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (8 minutter siden):

Ja leste nå i gamle tråder og dette er noe som går igjen når det gjelder meg, da vet jeg i hvert fall at det er psykisk for følte meg døden nær. det er jo bare å lese her inne så ser jeg det :( Ja opplever å bli dårlig hver gang. Men etter så kort tid? Vet du hva som gjør det? Er det noe spesielt med meg? 

Jeg vet ikke hva som gjør at du blir dårlig etter så kort tid, men det tyder jo på at du trenger medisiner for å holde deg frisk. Også er det vel slik at enkelte bare blir fort dårlige når de reduserer medisiner, og at det ikke nødvendigvis er noe spesielt eller uvanlig ved det. Du kan jo spørre psykiateren din om det neste gang du snakker med han? :) 

Anonymkode: 4017a...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Og mannen bare gikk på tur selv om jeg sa at jeg var rar og dårlig, da han var syk gikk jeg ikke fra han men han er vel så vant til det. Han kan ikke vite gradene av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vet ikke hva som gjør at du blir dårlig etter så kort tid, men det tyder jo på at du trenger medisiner for å holde deg frisk. Også er det vel slik at enkelte bare blir fort dårlige når de reduserer medisiner, og at det ikke nødvendigvis er noe spesielt eller uvanlig ved det. Du kan jo spørre psykiateren din om det neste gang du snakker med han? :) 

Anonymkode: 4017a...342

ok. Jeg skal spør han i morgen på melding. Må jo bare skrive at jeg måtte øke igjen, kan ikke ha det som dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Sokk skrev (49 minutter siden):

Du må ikke sammenligne deg med folk som kun har hatt 1 episode med psykose (evt få episoder, eller har hatt en kort sykdomsperiode). Det er ulike situasjoner og da blir det gjerne ulikt resultat også. 

Ok. Min venninne har ikke samme sykdom som meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Dette er et veldig godt råd. Du prøvde og redusere dosen og det gikk ikke. Noen ganger må man bare akseptere at det er sånn det er. Ikke ta det som et nederlag. Samarbeid med psykiateren din og finn den beste løsningen. Ønsker deg alt godt.

 

Anonymkode: 70283...d84

Takk. Han innså vel at dette kom til å skje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

ok. Jeg skal spør han i morgen på melding. Må jo bare skrive at jeg måtte øke igjen, kan ikke ha det som dette. 

Jeg håper at det vil hjelpe deg å øke dosen igjen og at du vil føle deg bedre så snart som mulig. Også håper jeg at du kanskje kan forsøke å ta mitt råd om å snakke med psykiateren din om hvordan du kan forsøke å akseptere at du må ta medisiner resten av livet? :)  For jeg vil tro det vil gjøre livet ditt mye lettere å ta ett siste valg om å bare bruke medisiner resten av livet slik at du slipper å hele tiden gruble på om du burde redusere dose eller slutte eller bytte medisin. For det er nok ikke lett for deg det heller kan jeg tenke meg. Også kanskje du kan se litt på hvilke aktiviteter du kan fylle dagene dine med? Da tenker jeg ikke bare på ting som husarbeid, men ting du kan se frem til og som gir deg noe positivt? Som en eller annen hobby, gå mer turer, møte venner, frivillig arbeid eller hva som helst :) 

Anonymkode: 4017a...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...