Gå til innhold

Noen som har prøvd EMDR og kan dele erfaringer?

Anbefalte innlegg

Drømmeautomat
Skrevet
kaNor skrev (59 minutter siden):

Har jo bare såvidt begynt med 6 EMDR sesjoner.

Hvordan foregår det, er det mest øyebevegelsesteknikker, eller har dere også mer vanlig samtaleterapi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Drømmeautomat skrev (21 minutter siden):

Hvordan foregår det, er det mest øyebevegelsesteknikker, eller har dere også mer vanlig samtaleterapi?

Bruker å starte timen med prat om hvordan det har gått siden sist, også kan det komme naturlig nytt tema ut fra hva som har opptatt meg sist uke. Også blir jeg bett om å gå litt inn i den følelsen/kroppslige fornemmelsen som aktiveres mens jeg følger lyset. Første time prøvde jeg å fokusere på sykehusopphold da jeg var rundt 3,5 år. Har noen få vage minner derfra. Men ingen reaksjon. Ble så bedt om å se for meg at jeg var på sykehuset 9mnd gammel. Visualiserte at det lå flere barn på rekke. Kjente på normal omsorg helt til jeg kom til min seng. Da strammet hele kroppen seg og jeg begynte å skjelve. En reaksjon i kroppen jeg ikke styrte selv. Så ba terapeuten meg om å puste inn og rolig ut, samtidig som jeg fulgte lyset med øynene. Og da roet det seg ned. 
Før dette hadde vi time hvor vi fokuserte på trygt sted og egne resurser. Dette for å bygge trygghet i møte med sterke reaksjoner som ville/kunne komme frem. Har brukt dette litt i mellom timene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...