Gå til innhold

ventetid


lim

Anbefalte innlegg

vi har vært gjennom samtaler med barnevernet, og sosialrapporten skal være ferdig i slutten av mai. Er det noen som har oversikt over hvor lenge vi må vente på svar fra SUAK for tiden? Og hvor lang er ventetiden for tildeling fra Korea etter det?

Lurer også på hvordan dere har opplevd samtalene med barnevern/sosialkontor? Jeg synes det har vært forferdelig opprivende, hvor fokuset kun har stått på ting som de oppfatter som problematisk men som for meg oppleves som helt problemfritt. Spesielt har de vært veldig opptatt av barndom selv om jeg ikke har hatt noen spesiell barndom, men anser den som lykkelig. Blant annet mange og svært inngående spørsmål og graving om mine foreldres skilsmisse, selv om jeg faktisk ikke husker noe fordi jeg var for liten til å ha noen minner. Noen som har noen erfaringer? Vi skal ha ny samtale med bv denne uken, trenger å forberede meg litt etter forrige psykoanalyse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Ventetida med suak var fortsatt tre mnd. sist eg sjekka. Men ventetida på Korea var auka ein del. Men dette veit adopsjonskontoret ditt mest om. Ring dei!!!

Spørsmåla du fær på bv-kontoret er dessverre jobben deira. Dei har visse kriterier å gå ut ifrå, som dei sikkert ikkje syns er så kjekk å følgje, men som dei må gjere. Eg prøver å tenkje på det som ein jobb vi må igjennom, og ikkje leggje meir i det enn det. Klart det er tøffe tak, når dei spør om alt mulig, som ikkje er deira bisniss.

Masse lykke til i den videre prossessen, iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ventetida med suak var fortsatt tre mnd. sist eg sjekka. Men ventetida på Korea var auka ein del. Men dette veit adopsjonskontoret ditt mest om. Ring dei!!!

Spørsmåla du fær på bv-kontoret er dessverre jobben deira. Dei har visse kriterier å gå ut ifrå, som dei sikkert ikkje syns er så kjekk å følgje, men som dei må gjere. Eg prøver å tenkje på det som ein jobb vi må igjennom, og ikkje leggje meir i det enn det. Klart det er tøffe tak, når dei spør om alt mulig, som ikkje er deira bisniss.

Masse lykke til i den videre prossessen, iallefall.

Takk for svar! Og ja, det er en tøff jobb! Vi får bare krysse fingrene og håpe at det blir lettere neste gang vi møter dem. Og for alt i verden, de fra bv var kjempehyggelige, det var fokuset som var vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Og ja, det er en tøff jobb! Vi får bare krysse fingrene og håpe at det blir lettere neste gang vi møter dem. Og for alt i verden, de fra bv var kjempehyggelige, det var fokuset som var vanskelig.

Forstår desverre altfor godt kva du meiner med fokuset. Min mann nemnte at han kunne tenkt seg eit norskt barn, og då brukte den dama resten av tida (føltes det som...) på det.....det er jo noko ho ikkje skal bry seg så veldig mykje om, då, tenkte eg, men det var omtrent uråd å få pensla ho over på eit anna spor.

Men som eg sa, det er jobben deira, kva retningslinjer dei har å gå etter veit eg ikkje, men dei må følgjast, og eg har tenkt å gjere det eg kan for at det skal gå så smertefritt som mulig. Det er heldigvis mulig å distansere seg litt. ikkje akkurat seie det dei vil høyre, men kanskje jatte litt med...??. Nei, eg veit ikkje. Det er iallefall kjekt å ha "møtt" nokon som er i akkurat samme stadiet som oss!!!

Håper alt går greitt med dere. Min mann skal inn til enesamtale i morgon, og eg skal inn i neste veke. Vi har søkt på India. Korea var vi for seint ute til.

Håper vi "snakkast" igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...