Gå til innhold

Hva gjør du med plagsomme tanker/tankekjør/fastlåste tanker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Trinity80 skrev (21 minutter siden):

Det er kontor, så ikke noe hardt fysisk. Og med fleksibilitet. Sikkert ekstra flex siden jeg har jobbet samme sted 12 år. 

Ok. Jeg hadde inntrykk av du jobbet i psykiatrien el no

Anonymkode: afa00...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trinity80
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ok. Jeg hadde inntrykk av du jobbet i psykiatrien el no

Anonymkode: afa00...377

I wish. Men kanskje like greit😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (6 minutter siden):

I wish. Men kanskje like greit😅

Du kan jo ta pedagogikk og psykisk helsevern som etterutdanning dersom du har grunnutdanning for da kan du jobbe som miljøterapeut / arbeider. Jeg føler du hadde passet inn på i psykiatrien. 

Anonymkode: afa00...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du kan jo ta pedagogikk og psykisk helsevern som etterutdanning dersom du har grunnutdanning for da kan du jobbe som miljøterapeut / arbeider. Jeg føler du hadde passet inn på i psykiatrien. 

Anonymkode: afa00...377

Tusen takk for et stort kompliment, virkelig. Jeg tror at jeg ofte er for streng i fremtoningen, og det er ikke ofte hensiktsmessig i psykiatrien.

Der jeg jobber nå, så jobbes det med prosjekter og fremgang er viktig. Da kommer den egenskapen til sin rett.

Men hadde jeg kunne velge på nytt, hadde jeg jobbet som psykiater. Da måtte jeg jo tatt ett lenger utdanning og mange år med arbeidserfaring +++ Men vi får nøye oss med frivillig arbeid ☺️🥹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (8 minutter siden):

Tusen takk for et stort kompliment, virkelig. Jeg tror at jeg ofte er for streng i fremtoningen, og det er ikke ofte hensiktsmessig i psykiatrien.

Der jeg jobber nå, så jobbes det med prosjekter og fremgang er viktig. Da kommer den egenskapen til sin rett.

Men hadde jeg kunne velge på nytt, hadde jeg jobbet som psykiater. Da måtte jeg jo tatt ett lenger utdanning og mange år med arbeidserfaring +++ Men vi får nøye oss med frivillig arbeid ☺️🥹

Ja, det vet jeg at du er. Du kaller en spade for en spade og som du har sagt selv snakker du fakta og baserer ikke meninger på følelser? Eller var det omvendt. Du sa et eller annet om det engang , i diskusjon med meg tante H. Haha. Men jeg vet at i psykiatrien - (som er stor forsåvidt) dersom du ombestemmer deg kunne trengt personligheter som deg. Selv jobber jeg faktisk innfor psykiatri men motsatt til deg baserer jeg mye innfor følelser. 

Anonymkode: afa00...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (13 minutter siden):

Tusen takk for et stort kompliment, virkelig. Jeg tror at jeg ofte er for streng i fremtoningen, og det er ikke ofte hensiktsmessig i psykiatrien.

Der jeg jobber nå, så jobbes det med prosjekter og fremgang er viktig. Da kommer den egenskapen til sin rett.

Men hadde jeg kunne velge på nytt, hadde jeg jobbet som psykiater. Da måtte jeg jo tatt ett lenger utdanning og mange år med arbeidserfaring +++ Men vi får nøye oss med frivillig arbeid ☺️🥹

Du får bli med meg på medisinstudiet fra høsten av 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trinity80
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det vet jeg at du er. Du kaller en spade for en spade og som du har sagt selv snakker du fakta og baserer ikke meninger på følelser? Eller var det omvendt. Du sa et eller annet om det engang , i diskusjon med meg tante H. Haha. Men jeg vet at i psykiatrien - (som er stor forsåvidt) dersom du ombestemmer deg kunne trengt personligheter som deg. Selv jobber jeg faktisk innfor psykiatri men motsatt til deg baserer jeg mye innfor følelser. 

Anonymkode: afa00...377

Jada, jeg er veldig fakta- og erfaringsbasert. Litt for mye analyse og litt for lite følelser. Du husker bra 😉☺️☺️

Merker at om jeg baserer meg litt mer på følelser så kommer jeg lenger med mennesker. Så jeg prøver det, men en gang i blant (spesielt blant offermentalitet) så feiler jeg litt✌️

Men ja, får starte på medisinstudiet med @Sokk til høsten. Passer bra etter slit og kav i mange år🤣🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (9 minutter siden):

Men ja, får starte på medisinstudiet med @Sokk til høsten. Passer bra etter slit og kav i mange år🤣🤣🤣

Jeg føler det er det ultimate utløp for masochismen min ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (10 minutter siden):

Jada, jeg er veldig fakta- og erfaringsbasert. Litt for mye analyse og litt for lite følelser. Du husker bra 😉☺️☺️

Merker at om jeg baserer meg litt mer på følelser så kommer jeg lenger med mennesker. Så jeg prøver det, men en gang i blant (spesielt blant offermentalitet) så feiler jeg litt✌️

Men ja, får starte på medisinstudiet med @Sokk til høsten. Passer bra etter slit og kav i mange år🤣🤣🤣

Ja jeg har god hukommelse på godt og vondt. Må øve meg på og bli mer hardhudet, sånn som deg. Vi ender sikkert i diskusjoner igjen, jeg håper det sånn at vi kan lære av hverandre. Og jeg holder meg saklig 😂

Anonymkode: afa00...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (2 minutter siden):

Jeg føler det er det ultimate utløp for masochismen min ❤️

Lykke til på medisinstudiet. Det forundret meg ikke at du skulle inn på❤️ 

Anonymkode: afa00...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja jeg har god hukommelse på godt og vondt. Må øve meg på og bli mer hardhudet, sånn som deg. Vi ender sikkert i diskusjoner igjen, jeg håper det sånn at vi kan lære av hverandre. Og jeg holder meg saklig 😂

Anonymkode: afa00...377

Vi trenger ikke ha rett, jeg er veldig for å lære om andre perspektiv enn min egen. Og så kan vi legge oss på en læringskurve begge to faktisk. Lære mer om hverandres tankesett og utfordre på kognitiv kapasitet på hver vår måte.

Ikke alle uenigheter er konflikter ☺️☺️

@Sokk heier så jævlig på deg!! Du er riktig person med utfordrende omstendigheter. Bare ta vare på deg selv mens du fullfører 🏆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123

Tankekjør kan drive en til galskap, det er bare forferdelig. Jeg får ikke en vond barndom ut av hodet. Det kverner og går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (7 minutter siden):

@Sokk heier så jævlig på deg!! Du er riktig person med utfordrende omstendigheter. Bare ta vare på deg selv mens du fullfører 🏆

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Trinity80 skrev (23 minutter siden):

Vi trenger ikke ha rett, jeg er veldig for å lære om andre perspektiv enn min egen. Og så kan vi legge oss på en læringskurve begge to faktisk. Lære mer om hverandres tankesett og utfordre på kognitiv kapasitet på hver vår måte.

Ikke alle uenigheter er konflikter ☺️☺️

@Sokk heier så jævlig på deg!! Du er riktig person med utfordrende omstendigheter. Bare ta vare på deg selv mens du fullfører 🏆

Jooo diskusjonene med temperatur er jo de mest spennende synes du ikke? :P Må innrømme at jeg kan fyre opp under på rette dagen. Men jeg har vokst mye i det siste, plutselig har jeg blitt så voksen. Vet ikke om det er fordi sommeren er her eller hva som har skjedd. 

Anonymkode: afa00...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jooo diskusjonene med temperatur er jo de mest spennende synes du ikke? :P Må innrømme at jeg kan fyre opp under på rette dagen. Men jeg har vokst mye i det siste, plutselig har jeg blitt så voksen. Vet ikke om det er fordi sommeren er her eller hva som har skjedd. 

Anonymkode: afa00...377

Diskusjon er fremdeles ikke konflikt😉 Kjør på!

Håper vi blir eldre, men aldri voksne🥂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
erik123 skrev (1 time siden):

Tankekjør kan drive en til galskap, det er bare forferdelig. Jeg får ikke en vond barndom ut av hodet. Det kverner og går. 

Det hadde nok vært bra for deg å dele det vonde med en fagperson. Bruker du AP?

Anonymkode: 678cb...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (5 timer siden):

Etter 2-3 år så var det kun medisinering som hjalp. Etter medisinering, så klarte jeg behandling etter hvert. Nå er alt såpass stabilt at jeg til og med nyter livet.

Men det var viktig for meg å ha jobben. Det var mitt faste holdepunkt. Tror det også var grunnen til at jeg klarte å mobilisere såpass mye hjelp fra helsevesenet.

Livet mitt er akkurat det samme som før, men nå er det meste lystbetont igjen☺️ Det er hjelp til mange å vite det tror jeg. 

Klarte du jobben selv om du var syk? Jeg har ikke sjans til å konsentrere meg. Har vært sykmeldt i halvt år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
kaNor skrev (31 minutter siden):

Klarte du jobben selv om du var syk? Jeg har ikke sjans til å konsentrere meg. Har vært sykmeldt i halvt år nå.

Jeg klarte det, men retrospektivt så ser jeg jo at jeg burde ha ligget mer lavt. Nå skal det sies at noe av det var sommerferie, og selv om jeg er klar over at jeg kunne fått sykemelding så lot jeg være. Jeg var livredd for å være for mye hjemme alene for å være helt ærlig, da høsten kom og alle var tilbake i rutinene sine.

MEN har en veldig fleksibel arbeidsgiver som gjør at jobb ikke er stressfaktor i livet livet mitt. Det vet jeg de færreste har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det hadde nok vært bra for deg å dele det vonde med en fagperson. Bruker du AP?

Anonymkode: 678cb...142

AP??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...