Gå til innhold

«Blackout» av alimemazin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det andre som opplever natten som en slags blackout når dere tar alimemazin? Og at de første timene på dagen er blury?

Anonymkode: 2051e...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det andre som opplever natten som en slags blackout når dere tar alimemazin? Og at de første timene på dagen er blury?

Anonymkode: 2051e...e60

Jeg har brukt Alimemazin for søvn i mellom, og aldri fått noen form for blackout. Tar den kl 20, tar jeg den senere kan jeg være vel trøtt på morgenen.

Anonymkode: a866c...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Opplever ikke dette. Har brukt den i flere år.

Anonymkode: 4f347...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei da er det ikke så sannynlig man kan få slike problemer av den. Er det noen med medisinsk erfaring her inne som kan si noe om man evt kan få problemer med hukommelse, forvirring ol av fast bruk av denne?

Altså ikke anekdoter men om det er noe med den som kan forårsake det?

Anonymkode: 2051e...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg vil si at det er en slags blackout. Jeg sovner og husker aldri noe fra natten.

Anonymkode: 4f347...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nachnoo

Jeg husker heller ikke noe fra netter der jeg sover. 
Jeg kjenner mange som jobber med psykiatri, og jeg har aldri hørt om «black out» av alimemazin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.5.2024 den 17.08):

Er det andre som opplever natten som en slags blackout når dere tar alimemazin? Og at de første timene på dagen er blury?

Anonymkode: 2051e...e60

Jeg opplever veldig tung søvn og en ganske blurry dagen derpå når jeg starter opp med legemidler med antihistaminer (quetiapin, Remeron). For meg har det blitt mye bedre etterhvert.

Har du gått på den lenge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (14 timer siden):

Jeg husker heller ikke noe fra netter der jeg sover. 
Jeg kjenner mange som jobber med psykiatri, og jeg har aldri hørt om «black out» av alimemazin. 

En følelse av at gårsdagen er «borte»/blury på en måte. 
At alt er blury og fragmentert. 

Anonymkode: 2051e...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (12 timer siden):

Jeg opplever veldig tung søvn og en ganske blurry dagen derpå når jeg starter opp med legemidler med antihistaminer (quetiapin, Remeron). For meg har det blitt mye bedre etterhvert.

Har du gått på den lenge? 

Har tatt det fast i ca 4 måneder 

Anonymkode: 2051e...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Har tatt det fast i ca 4 måneder 

Anonymkode: 2051e...e60

Åja, da skulle man jo tro at du var tilvent.

Aner ikke hva man skal gjøre med dette, aner heller ikke om det er doseavhengig. Har du tatt opp at du føler at du sover for dypt med legen som skrev ut Alimemazin til deg? Kanskje det er noe du kan gjøre for å avhjelpe dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (18 timer siden):

Jeg husker heller ikke noe fra netter der jeg sover. 
Jeg kjenner mange som jobber med psykiatri, og jeg har aldri hørt om «black out» av alimemazin. 

Fant denne da https://www.oslo-universitetssykehus.no/avdelinger/klinikk-for-laboratoriemedisin/avdeling-for-farmakologi/forvirring-kan-vere-utlost-av-legemidler

 

Virker som at medisiner med antikolonerg effekt kan gi slike bivirkninger? Men det står ikke lista i felleskatalogen så litt rart i såfall 

Anonymkode: 2051e...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
nachnoo skrev (13 timer siden):

Da må jeg spørre om dose og ca alder på ts. 

Er det lov da? Men 20mg og rundt 40

Anonymkode: 2051e...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Er det lov da? Men 20mg og rundt 40

Anonymkode: 2051e...e60

Det er lov å skrive hvilken dose en selv bruker. Det som ikke er lov, er at andre kommer med doseanbefalinger.

Jeg betviler sterkt at en så liten dose hos en person rundt 40 skal gi bivirkninger som beskrevet i linken. Antar at ts ikke bruker andre medisiner med tilsvarende virkning da det ikke er nevnt til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (6 timer siden):

Det er lov å skrive hvilken dose en selv bruker. Det som ikke er lov, er at andre kommer med doseanbefalinger.

Jeg betviler sterkt at en så liten dose hos en person rundt 40 skal gi bivirkninger som beskrevet i linken. Antar at ts ikke bruker andre medisiner med tilsvarende virkning da det ikke er nevnt til nå.

Takk for svar. Bruker ikke andre medisiner for «hodet».

Anonymkode: 2051e...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tar den kun en sjelden gang når jeg har sovet dårlig lenge.  Jeg tar den aldri når jeg skal på jobb dagen etter, eller noe annet som er viktig.  Jeg sover veldig lenge opptil femten timer og jeg er trøtt dagen etter.  Blackout har jeg aldri fått.

Anonymkode: 7b58d...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (På 2.6.2024 den 11.45):

Åja, da skulle man jo tro at du var tilvent.

Aner ikke hva man skal gjøre med dette, aner heller ikke om det er doseavhengig. Har du tatt opp at du føler at du sover for dypt med legen som skrev ut Alimemazin til deg? Kanskje det er noe du kan gjøre for å avhjelpe dette. 

Men hvis du også har kjent på en slags blury tilstand - så kan det jo kanskje komme av den- selv om jeg er langt forbi en evt tilvenningsfase

Anonymkode: 2051e...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123
Glitter skrev (På 28.5.2024 den 17.34):

Nei opplever ikke dette. Tar den hver dag. 

Har tungt hode hele neste dag, og mareritt om natten. En forferdelig medisin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hvis du også har kjent på en slags blury tilstand - så kan det jo kanskje komme av den- selv om jeg er langt forbi en evt tilvenningsfase

Anonymkode: 2051e...e60

Jeg bruker ikke alimemazin, men quetiapin, så det må i så fall være pga likhetene mellom dem (antihistamin-effekten). Jeg er veldig tung når jeg våkner nå, ser «elektriske» ting innsiden av øyelokkene. Men er normal resten av dagen, det hjelper når jeg har våknet ordentlig.

Når du opplever et eller annet og går på legemidler, så er de jo alltid en mulig mistenkt. Men det er ikke så lett å vite hva som er grunnen. Men snakk med legen din om du ikke synes dette funker for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...