Gå til innhold

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Du MÅ ikke via legen, men det blir dyrere å gå direkte til privat gynekolog. På den annen side får man som regel time kjapt da, velger man å få henvisning fra legen så er det som regel lange ventelister. Jeg har ingen bivirkninger av mine hormontilskudd, heldigvis. :) Mange har ikke det altså, men valget er jo ditt - jeg ville dog gitt det et forsøk. :) 

Ok. Men skal jeg privat må jeg reise et stykke men vet om folk som gjør det her. Ja leser jo om de som har det bedre og :) Nei får se, klarer ikke helt å bestemme meg. 

Fortsetter under...

Nicklusheletida
Lillemus skrev (På 31.5.2024 den 6.55):

Nyere forskning viser at hormontilskudd for kvinner i overgangsalderen beskytter mot flere typer kreft, benskjørhet og flere ting.

https://sykepleien.no/fag/2022/12/hormonterapi-kan-trygt-brukes-i-overgangsalderen

Det er forskjellige meninger om dette. Jeg får ikke hormontilskudd nettopp fordi 3 generasjoner har hatt brystkreft. 

Lillemus
Nicklusheletida skrev (9 timer siden):

Det er forskjellige meninger om dette. Jeg får ikke hormontilskudd nettopp fordi 3 generasjoner har hatt brystkreft. 

Men det beskytter mot flere andre typer kreft, tarmkreft bl.a. Min mor døde av brystkreft, men jeg fikk hormontilskudd uten problemer. 

stjernestøv skrev (På 31.5.2024 den 14.01):

Ok. Men skal jeg privat må jeg reise et stykke men vet om folk som gjør det her. Ja leser jo om de som har det bedre og :) Nei får se, klarer ikke helt å bestemme meg. 

Jeg synes du skal gjøre det. Jeg hadde defintivt gjort det, har en kollega som sliter noe voldsomt med overgangen. Vi ser på henne når hun får hetetokter, hun er som en glødelampe. Og hun sover nesten ikke. Hun har gått sånn i over et år og hanglet på jobb - men hun vil ikke ha hormonbehandling, så hun må bare slite med det. Og husk - du kan ha det sånn i opptil 14 år i følge lege, så jeg ville dratt til gyn om jeg var deg.

Vet også om en sykepleier som har vært sykemeldt fordi hun ikke sov som følge av overgangen. Nå er hun på jobb fordi hun har sagt ja til hormonplaster. 

stjernestøv
Emoji skrev (48 minutter siden):

Jeg synes du skal gjøre det. Jeg hadde defintivt gjort det, har en kollega som sliter noe voldsomt med overgangen. Vi ser på henne når hun får hetetokter, hun er som en glødelampe. Og hun sover nesten ikke. Hun har gått sånn i over et år og hanglet på jobb - men hun vil ikke ha hormonbehandling, så hun må bare slite med det. Og husk - du kan ha det sånn i opptil 14 år i følge lege, så jeg ville dratt til gyn om jeg var deg.

Vet også om en sykepleier som har vært sykemeldt fordi hun ikke sov som følge av overgangen. Nå er hun på jobb fordi hun har sagt ja til hormonplaster. 

Ok. Nei det er ikke bare bare det der. Hørtes ut som de har det verre enn meg da. Jeg får kun hetetokter om natten. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...