Gå til innhold

Det tordner så mye at jeg er redd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Osten skrev (20 timer siden):

Jeg pleier å trekke ut kontakten til nett og tv, vaskemaskin og sånn. Det varer som oftest ikke så lenge da, og er ikke farlig for deg så lenge du er innendørs. (Stort sett)

Må man trekke ut sånne kontakter i byer også ? Eller er det noe mer landsby greie hvor strømmen er i ledning over bakken til huset ?

Aldri trukket ut ledning selv (og gått bra så langt) men bor i by så strømkabelen er vel mest i bakken her da tror jeg

Anonymkode: 2b1fb...93a

Fortsetter under...

UtakknemligDiva skrev (16 timer siden):

Vi har aldri lyn og torden her i landet. Selv om det er spådd så kommer det ikke mesteparten av tiden. Så dere pyser får det som dere vil 98% av tiden. 
Jeg ønsker vi kunne hatt så mye mer.

Selvfølgelig har vi Lyn, og her kan du følge lynaktivitet i sanntid. I fjor kjørte jeg inn i et område med så masse lyn at vi stoppet bilen og ventet til det værste gikk over. I området vi var i ble det det målt over 400 lyn, små og store, samtidig på det meste. 

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Må man trekke ut sånne kontakter i byer også ? Eller er det noe mer landsby greie hvor strømmen er i ledning over bakken til huset ?

Aldri trukket ut ledning selv (og gått bra så langt) men bor i by så strømkabelen er vel mest i bakken her da tror jeg

Anonymkode: 2b1fb...93a

Lynet kan slå ned og følge ledningsnettet i boligen. Derfor er det lurt å trekke ut kontakten til tv og nett og andre ting som kan bli ødelagt. Og det gjelder i byer også, ikke bare på landet. 

emilie321
slabbedask skrev (3 timer siden):

I samme periode døde over 4000 i trafikken, for ikke å snakke om alle de som ble skadet. Er du redd for lyn bør du være livredd for å kjøre bil. 🤨

Det å ha respekt for lynet er noe annet enn å være redd

Osten skrev (1 time siden):

Lynet kan slå ned og følge ledningsnettet i boligen. Derfor er det lurt å trekke ut kontakten til tv og nett og andre ting som kan bli ødelagt. Og det gjelder i byer også, ikke bare på landet. 

Er det ikke et overspenningsvern i sikringsboksen da?  Det skal det være i alle nyere hus og blokker.

Annonse

AnonymBruker
Lillemus skrev (3 timer siden):

Er det lille trollemor som er ute igjen? Hvis du er så redd fordi det tordner så får du heller holde deg under dyna til tordenværet går over og ikke ringe nødetatene med tull, de har mer enn nok med de reelle meldingene de får.

Nei nå misforstod du meg. Jeg hadde jo aldri ringt sykebilen eller brannbilen som ville vært mitt naturlige valg dersom det ikke var reelt. Sånt pleier jeg ikke drive med. Gjør du? 

Anonymkode: ebab2...625

AnonymBruker
slabbedask skrev (3 timer siden):

I samme periode døde over 4000 i trafikken, for ikke å snakke om alle de som ble skadet. Er du redd for lyn bør du være livredd for å kjøre bil. 🤨

Det er også en risiko i å spise mat. Eller drikke en kopp kaffe, hvis du skal tenke på den måten. Torden er faktisk skummelt, for de som er redd for det fordi det er ikke en normal hendelse i hverdagen. Hvis du skal generalisere alt så er jo også angst diagnosen oppskrytt. 🙃

Lillemus
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei nå misforstod du meg. Jeg hadde jo aldri ringt sykebilen eller brannbilen som ville vært mitt naturlige valg dersom det ikke var reelt. Sånt pleier jeg ikke drive med. Gjør du? 

Selvfølgelig ikke. Da skjønner jeg ikke hvorfor du spør om du skal ringe brannbil eller sykebil fordi du er redd i tilfelle det skal bli brann bare pga et tordenvær. 

AnonymBruker
Lillemus skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig ikke. Da skjønner jeg ikke hvorfor du spør om du skal ringe brannbil eller sykebil fordi du er redd i tilfelle det skal bli brann bare pga et tordenvær. 

Det var egentlig bare et utrykk over hvor redd jeg var. Ikke ta det så bokstavelig talt da.. jezzz

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du sa jo du var i båten når det tordner? Det leste jeg. 

Jeg skrev at jeg har blitt overrasket av tordenvær på sjøen. Det er ikke bestandig meldt på forhånd, og noen ganger er man jo lenge ute. Og det går jo for det meste bra. 

AnonymBruker
Ekstra skrev (33 minutter siden):

Jeg skrev at jeg har blitt overrasket av tordenvær på sjøen. Det er ikke bestandig meldt på forhånd, og noen ganger er man jo lenge ute. Og det går jo for det meste bra. 

Ser du ikke på værmeldingen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...