Gjest Undrende Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Misforstå meg rett, dette er ikke kretikk, jeg lurer bare på hva som ligger bak. Hva som ligger bak at enslige adopterer? At vi ønsker oss barn selvsagt. Skulle det være noen annen grunn? Jeg må jo begynne å lure på om noen har andre grunner for å adoptere. Hvorfor adopterer du f.eks.? Og som du sier, ønsket om å adoptere barn er selvsagt egoistisk, enten man er par eller enslig, og bør være det. Det har i alle tider, og i de fleste land vært vanlig at enslige kvinner tar til seg barn som mangler omsorgspersoner. Ingenting nytt med det. Det er vel derfor de godtar enslige søkere i mange giverland. Når det gjelder homofile stiller det seg helt annerledes. For det første så blir ikke homofile godkjent av myndighetene her i landet, og så vidt jeg vet er det ingen av giverlandene norske foreninger har kontakt med som vil tildele barn til homofile. I en del land er det sågar forbudt å være homofil. Jeg lurer på hva du egentlig måtte få ut, og hva det egentlig er du vil ha svar på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48330-til-enslige-som-adopterer/page/2/#findComment-187758 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest måtte få det ut Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Misforstå meg rett, dette er ikke kretikk, jeg lurer bare på hva som ligger bak. Hva som ligger bak at enslige adopterer? At vi ønsker oss barn selvsagt. Skulle det være noen annen grunn? Jeg må jo begynne å lure på om noen har andre grunner for å adoptere. Hvorfor adopterer du f.eks.? Og som du sier, ønsket om å adoptere barn er selvsagt egoistisk, enten man er par eller enslig, og bør være det. Det har i alle tider, og i de fleste land vært vanlig at enslige kvinner tar til seg barn som mangler omsorgspersoner. Ingenting nytt med det. Det er vel derfor de godtar enslige søkere i mange giverland. Når det gjelder homofile stiller det seg helt annerledes. For det første så blir ikke homofile godkjent av myndighetene her i landet, og så vidt jeg vet er det ingen av giverlandene norske foreninger har kontakt med som vil tildele barn til homofile. I en del land er det sågar forbudt å være homofil. Jeg lurer på hva du egentlig måtte få ut, og hva det egentlig er du vil ha svar på. Som sagt før, dette hadde ingen ting med homofile som foreldre og en debatt om dette problemstilling. Hvorfor jeg nevnte det var at jeg tross alt er har "en minioritesbakgrunn". Jeg mener ikke at det er noe feil med det, men jeg har til tross to foreldre (en mor som er gift pånytt (20år)og en far som har en stabil partner (16år).) Jeg får allikevel tross alt 2 forbilder. Jeg vet det er lov for enslige og adoptere (og har selvsagt vist dette i mange år). Og jeg vet at homofile ikke har lov (jeg følger FAKTISK litt mer med enn jeg har fått kreditt for her!) Jeg vet hvordan det er å være en litt mindre gruppe enn alle andre i klassen. Så du debatten på STV i går, fikk du kanskje med deg at ikke alle synes det er like lett og ikke være lik som alle andre. Jeg har tenkt veldig mye på dette når vi bestemte oss for og adoptere, og regner med at alle andre også har tenkt på det. Noen her virker det på meg som om de tror de "redder" et barn. Bruker eksempler at barnehjemmene er overfylt, etc. De fleste barn på barnehjem er faktisk ikke frigitt til adopsjon. Jeg har tatt ett valg om og adoptere til tross for at vi kan få barn. Jeg tror også at det og få barn ikke er en menneskerett, men et privilegium! Mange kan synes det er feil av meg og gjøre, men det må de ha rett til og synes, som jeg må ha rett til og ikke juble over at aleneforsørgere skal adoptere. Jeg har heller ikke sagt jeg er i mot heller, men jeg synes fremdeles det må ligge litt mer bak en at man har så lyst på barn. Desverre er ikke det alle forunt. Så for siste gang, jeg lurer faktisk på hvilke tanker alle som adopterer har, men akuratt det er det jo side opp og side ned om her på forumet, så det spørsmålet trengte jeg ikke svar på. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48330-til-enslige-som-adopterer/page/2/#findComment-188769 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.