Gå til innhold

Du har bein i nesen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Er dette positivt eller negativt? Det fikk jeg høre i dag av en perifer person. 

Anonymkode: 1ec51...363

Det er vanligvis positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.6.2024 den 22.13):

Er dette positivt eller negativt? Det fikk jeg høre i dag av en perifer person. 

Anonymkode: 1ec51...363

"Å reise seg gang på gang" er et begrep som kan brukes om psykisk helse, om noen møter motgang, men noen finner krefter til likevel å komme seg videre i livet/hverdagen. Det kan også inngå i samme begrepet "å ha bein i nesen".

 

Jeg tror det er få som sier at "jeg har bein i nesen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie skrev (2 timer siden):

"Å reise seg gang på gang" er et begrep som kan brukes om psykisk helse, om noen møter motgang, men noen finner krefter til likevel å komme seg videre i livet/hverdagen. Det kan også inngå i samme begrepet "å ha bein i nesen".

 

Jeg tror det er få som sier at "jeg har bein i nesen".

Alle kjemper sine kamper. 
og jeg tror du har mer bein i nesa enn du selv tror. 
Å ha bein i nesa tenker jeg er positivt. 
 

Anonymkode: 9c415...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eva Sofie skrev (2 timer siden):

"Å reise seg gang på gang" er et begrep som kan brukes om psykisk helse, om noen møter motgang, men noen finner krefter til likevel å komme seg videre i livet/hverdagen. Det kan også inngå i samme begrepet "å ha bein i nesen".

 

Jeg tror det er få som sier at "jeg har bein i nesen".

Tror aldri jeg har hørt at noen sier at "jeg har bein i nesa". Det er vel mest brukt til å beskrive andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (4 timer siden):

Tror aldri jeg har hørt at noen sier at "jeg har bein i nesa". Det er vel mest brukt til å beskrive andre.

Ja, det var det jeg mente ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie skrev (14 timer siden):

"Å reise seg gang på gang" er et begrep som kan brukes om psykisk helse, om noen møter motgang, men noen finner krefter til likevel å komme seg videre i livet/hverdagen. Det kan også inngå i samme begrepet "å ha bein i nesen".

 

Jeg tror det er få som sier at "jeg har bein i nesen".

Dette ble ikke sagt i psykisk sammenheng, ei heller i psykiatrien eller av noen med psykisk sykdom. Dette ble sagt i dagliglivet. Gir det mening? Foruten har vi vel alle bein i nesen, i mer eller mindre grad naturlig. Jeg velger likevel og ta det til meg, i denne sammenheng :) 

Anonymkode: 1ec51...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie skrev (14 timer siden):

"Å reise seg gang på gang" er et begrep som kan brukes om psykisk helse, om noen møter motgang, men noen finner krefter til likevel å komme seg videre i livet/hverdagen. Det kan også inngå i samme begrepet "å ha bein i nesen".

 

Jeg tror det er få som sier at "jeg har bein i nesen".

Jeg tenker btw at du absolutt har «bein i nesen» her på forumet i såfall på bakgrunn av kunnskap. 

Anonymkode: 1ec51...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette ble ikke sagt i psykisk sammenheng, ei heller i psykiatrien eller av noen med psykisk sykdom. Dette ble sagt i dagliglivet. Gir det mening? Foruten har vi vel alle bein i nesen, i mer eller mindre grad naturlig. Jeg velger likevel og ta det til meg, i denne sammenheng :) 

Anonymkode: 1ec51...363

Det er et vanlig uttrykk. Det betyr (selvsagt ikke) noe bokstavelig men overført betydning. Mot/tæl/styrke.

Anonymkode: b5aaf...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at det har blitt litt misforståelse...

AnonymBruker skrev (På 15.6.2024 den 8.46):

og jeg tror du har mer bein i nesa enn du selv tror. 
 

Anonymkode: 9c415...de3

 

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg tenker btw at du absolutt har «bein i nesen» her på forumet

Anonymkode: 1ec51...363

Jeg sier takk for rosende ord...

- Jeg mente ikke at jeg som person ikke hadde bein i nesen, men at jeg ikke kunne huske å ha sett at noen hadde brukt uttrykket "jeg har bein i nesen" om seg selv.

 

Jeg innså litt etter at innlegget var blitt postet at det kunne misforstås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Dette ble ikke sagt i psykisk sammenheng, ei heller i psykiatrien eller av noen med psykisk sykdom. Dette ble sagt i dagliglivet. Gir det mening?

Det kan veldig gjerne gi mening, synes jeg.

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Foruten har vi vel alle bein i nesen, i mer eller mindre grad naturlig.

Ja, bein og mest brusk... Jeg så for meg det samme bildet...

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg velger likevel og ta det til meg, i denne sammenheng :) 

Anonymkode: 1ec51...363

Det synes jeg absolutt at du skal gjøre. Om vedkommende mot formodning skulle mene det motsatt, har h*n ikke oppnådd målet. Jeg tror/håper det er sjelden at folk sier slikt og det er ment sarkastisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...