Gå til innhold

Når får man nøyaktig tidspunkt for time? Og når burde jeg etterlyse det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når er det vanlig at man får nøyaktig tidspunkt for time? Og når burde jeg etterlyse å få vite det om jeg ikke får vite det snart? I brevet jeg fikk for 3 måneder siden sto det at jeg skulle få time innen uke 28, men at de ikke hadde nøyaktig tidspunkt ennå. Det er jo under 4 uker til nå. Når burde jeg ringe og etterlyse å få vite tidspunkt?

Anonymkode: 69e20...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har opplevd å ikke få time/innleggelse før uken før. Jeg har aldri opplevd forsinkelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er over 3 uker til, jeg hadde ikke purra. Ofte får man det en uke før, i ferietid er det gjerne forsinkelser.

Anonymkode: 094c7...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (6 timer siden):

Har opplevd å ikke få time/innleggelse før uken før. Jeg har aldri opplevd forsinkelser. 

Oki. Er bare nervøs for at timen jeg får skal krasje med jobben for siden jeg bare jobber to dager i uken og halv dag så forventer jo sjefen at jeg legger legitimer osv til når jeg ikke er på jobb. Men det føles at det haster såpass at får jeg time i arbeidstiden må jeg nesten bare gå da.

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er over 3 uker til, jeg hadde ikke purra. Ofte får man det en uke før, i ferietid er det gjerne forsinkelser.

Anonymkode: 094c7...a39

Okei. Håper det ikke er forsinkelser da for jeg føler at ting går bare nedover nå.

Anonymkode: 69e20...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er bare nervøs for at timen jeg får skal krasje med jobben for siden jeg bare jobber to dager i uken og halv dag så forventer jo sjefen at jeg legger legitimer osv til når jeg ikke er på jobb.

Dette har ikke sjefen din noe med å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (32 minutter siden):

Dette har ikke sjefen din noe med å gjøre.

Altså hun nekter meg selvfølgelig ikke gå til lege og annet i arbeidstiden men jeg forstår jo veldig godt at hun foretrekker at jeg ikke gjør det da, det er jo ikke så vanskelig å unngå å sette opp avtaler i arbeidstiden min når jeg jobber såpass lite.

Anonymkode: 69e20...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Når er det vanlig at man får nøyaktig tidspunkt for time? Og når burde jeg etterlyse å få vite det om jeg ikke får vite det snart? I brevet jeg fikk for 3 måneder siden sto det at jeg skulle få time innen uke 28, men at de ikke hadde nøyaktig tidspunkt ennå. Det er jo under 4 uker til nå. Når burde jeg ringe og etterlyse å få vite tidspunkt?

Anonymkode: 69e20...25f

 

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Oki. Er bare nervøs for at timen jeg får skal krasje med jobben for siden jeg bare jobber to dager i uken og halv dag så forventer jo sjefen at jeg legger legitimer osv til når jeg ikke er på jobb. Men det føles at det haster såpass at får jeg time i arbeidstiden må jeg nesten bare gå da.

Okei. Håper det ikke er forsinkelser da for jeg føler at ting går bare nedover nå.

Anonymkode: 69e20...25f

Du kan ikke purre før tidspunktet de oppga er overskredet. Du bør imidlertid - om du ikke allerede har gjort det - gi beskjed om når du jobber i ukene det er aktuelt å få time. Dette kan du ringe og gi beskjed om i morgen tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du stresser med dette er det jo bare å ringe og spør om de har satt opp time? 
får enten ja eller nei. Da vet du hvertfall hva du skal forholde deg til 

Anonymkode: d89f5...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Okei. Håper det ikke er forsinkelser da for jeg føler at ting går bare nedover nå.

Anonymkode: 69e20...25f

Det sto trolig også noe i brevet ditt om hva du skal gjøre dersom du opplever alvorlig/akutt forverring. Jeg mener å huske at det er at du da skal ta kontakt med henvisende lege eller fastlege, men se hva som står i brevet - jeg kan like gjerne huske feil som at jeg husker riktig.

 

Er det ev. noe du selv kan gjøre for å få det bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (18 timer siden):

 

Du kan ikke purre før tidspunktet de oppga er overskredet. Du bør imidlertid - om du ikke allerede har gjort det - gi beskjed om når du jobber i ukene det er aktuelt å få time. Dette kan du ringe og gi beskjed om i morgen tidlig. 

Ja, det tenkte jeg ikke over. Men skal gjøre det nå.

Eva Sofie skrev (6 timer siden):

Det sto trolig også noe i brevet ditt om hva du skal gjøre dersom du opplever alvorlig/akutt forverring. Jeg mener å huske at det er at du da skal ta kontakt med henvisende lege eller fastlege, men se hva som står i brevet - jeg kan like gjerne huske feil som at jeg husker riktig.

 

Er det ev. noe du selv kan gjøre for å få det bedre?

Ja, det sto det i brevet men jeg har vel på en måte tenkt at det ikke er en alvorlig nok forverring som jeg har opplevd? Hvordan vet man egentlig om det er alvorlig nok? Vil ikke gi feil inntrykk at jeg er en som overdriver.

Anonymkode: 69e20...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

 

Ja, det sto det i brevet men jeg har vel på en måte tenkt at det ikke er en alvorlig nok forverring som jeg har opplevd? Hvordan vet man egentlig om det er alvorlig nok? Vil ikke gi feil inntrykk at jeg er en som overdriver.

Anonymkode: 69e20...25f

Hva som er en "alvorlig nok" forverring, og jeg antar du er henvist til psykiatrisk behandling siden du skriver på Psykiatriforumet, kommer an på henvisningsgrunn. Om du er usikker, diskuter det med egen fastlege. Det trenger ikke å bli en samtale som fører til noen kontakt til stedet du har blitt henvist til - den vurderingen er opp til legen. Han har riktig kompetanse. Du må formidle hvordan du har det.

 

PS: Å fortelle faktabasert uten dramatikk hvordan du har det, er ikke å overdrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...