Gå til innhold

Efexor - bivirkninger?


Janvl

Anbefalte innlegg

Skal igang med Efexor etter mange år med aurorix. Min fastlege anbefalte denne. 

Sitter å leser info om Efexor som fulgte med i pakken. Det står blant annet at man ikke kan bruke alkohol mens man går på Efexor. Så vidt jeg kan forstå av teksten påvirker den også seksuell funksjon. 

Blir nå veldig i tvil om jeg skal prøve ut denne. Er det noen som har erfaringer med Efexor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil si det «vanlige» - noen får kvalme eller diare, svetting, noen får litt økt angst i starten. Noen kan få seksuelle bivirkninger men neppe mer enn Aurorix også kan gi. Det aller meste av det går over etter ikke så lang tid. 

Alle psykofarmaka (også Aurorix) kan interagere med alkohol hos noen. Tror ikke Efexor er verre enn andre.

Endret av ISW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (7 minutter siden):

Vil si det «vanlige» - noen får kvalme eller diare, svetting, noen får litt økt angst i starten. Noen kan få seksuelle bivirkninger men neppe mer enn Aurorix også kan gi. Det aller meste av det går over etter ikke så lang tid. 

Alle psykofarmaka (også Aurorix) kan interagere med alkohol hos noen. Tror ikke Efexor er verre enn andre.

Takk, de pleier vel å overformulere seg når de beskriver bivirkninger👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janvl skrev (4 minutter siden):

Takk, de pleier vel å overformulere seg når de beskriver bivirkninger👍

Ikke akkurat det, men de er pliktige til å nevne alle meldte bivirkninger - også det han mannen på Borneo fikk i 1997. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sex med en som gikk på Efexor og han sleit med å få orgasme, så vi kunne holde på i all evighet.

Ellers har Efexor veldig kort halveringstid, så der er det nok muligheter til å tilpasse når man tar medisinen til når man skal ha sex (ta pilla etter sex i stedet for før). Det gjelder bare å tørre å ta det opp med legen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Ja hvis sex og alkohol er veldig viktig for deg så kan du jo revurdere det.

Hva er viktigst? Sex og alkohol eller å ha det bra psykisk? Ingen depresjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Everybody skrev (2 minutter siden):

Ja hvis sex og alkohol er veldig viktig for deg så kan du jo revurdere det.

Hva er viktigst? Sex og alkohol eller å ha det bra psykisk? Ingen depresjon?

Enig med deg. Psykisk helse er mye viktigere  en sex. Sex kan man lett unnvære..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie
Sokk skrev (12 timer siden):

Ellers har Efexor veldig kort halveringstid, så der er det nok muligheter til å tilpasse når man tar medisinen til når man skal ha sex (ta pilla etter sex i stedet for før). Det gjelder bare å tørre å ta det opp med legen. 

Jeg mener å ha sett at den finnes i både kapsel og tablett nå? Selv brukte jeg kapsel da jeg brukte Efexor.

 

Jeg hadde ingen bivirkninger som jeg selv la merke til i det daglige. Jeg fikk økt våkenhet, og av den grunn ble min kveldsdose justert til kl. 18.00 istedenfor senere på kvelden. Jeg har strevd med insomni i mer enn 20 år, men våkenhet utover det var en ønsket effekt med denne på den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (18 timer siden):

Vil si det «vanlige» - noen får kvalme eller diare, svetting, noen får litt økt angst i starten. Noen kan få seksuelle bivirkninger men neppe mer enn Aurorix også kan gi. Det aller meste av det går over etter ikke så lang tid. 

Alle psykofarmaka (også Aurorix) kan interagere med alkohol hos noen. Tror ikke Efexor er verre enn andre.

Er svette også en forbigående bivirkning?

Anonymkode: ba42e...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har brukt efexor i årevis og drukket meg full uten noe problemer, sex også går fint. Kan svette litt av og til men. Nå er jeg kvinne da. Er nok forskjellig fra person til person.

Anonymkode: df589...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Janvl skrev (På 16.6.2024 den 19.49):

Er det noen som har erfaringer med Efexor? 

Ja. Jævligste medisinen jeg noengang har prøvd. Aldri vært så dårlig noen gang.

Anonymkode: 39156...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...