Gå til innhold

Jeg pusser tennene bare 1 gang daglig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Babette skrev (55 minutter siden):

Nettopp. Og her er en av de viktigste forskjellene mellom DOL før og nå. Før kunne vi tulle og bable og flabbe uten at folk tok det høytidelig eller ble fornærmet, og uten at admin grep inn eller brukere rapporterte hverandre. Nå ser jeg at admin til og med har fjernet tulleinnlegg.

Det var mye humor og latter, og vi kunne underholde hverandre lenge i tråder med (nesten) bare tull og tøys.

Synd det er blitt så alvorlig her inne. Det hele var jo bare uskyldig morsomt. 

Anonymkode: 86fa9...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Vhanja skrev (10 minutter siden):

 

Jeg har særdeles lite sansen for at man skal gå etter en person slik det ble gjort i går og så gjemme seg bak "men jeg bare tullet, du må ikke ta det alvorlig". Evt at man egentlig legger skylden på den andre personen fordi man "tar det høytidelig" eller "blir fornærmet", som egentlig er en måte og si at jeg skal kunne skrive hva som helst til deg så lenge jeg sier det er en spøk, og det er en svakhet fra din side hvis du reagerer på det. 

Ellers har jeg lite sansen for at tråder generelt skal fylles med tull og babbel. Det bør heller holdes til avsporingstråden og andre tilsvarende tråder. 

Jeg var den som rapporterte i går og jeg er glad det ble fjernet. 

Da vet jeg at jeg ikke skal tulle og fjase ned deg igjen. Det får bli lærdommen, av dette. Mvh. 

Anonymkode: 86fa9...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (21 minutter siden):

 

Jeg har særdeles lite sansen for at man skal gå etter en person slik det ble gjort i går og så gjemme seg bak "men jeg bare tullet, du må ikke ta det alvorlig". Evt at man egentlig legger skylden på den andre personen fordi man "tar det høytidelig" eller "blir fornærmet", som egentlig er en måte og si at jeg skal kunne skrive hva som helst til deg så lenge jeg sier det er en spøk, og det er en svakhet fra din side hvis du reagerer på det. 

Ellers har jeg lite sansen for at tråder generelt skal fylles med tull og babbel. Det bør heller holdes til avsporingstråden og andre tilsvarende tråder. 

Jeg var den som rapporterte i går og jeg er glad det ble fjernet. 

Hvis jeg reagerer på noe, flabber jeg tilbake med samme mynt - eller bare overser hele greia. Jeg ser ikke for meg hvordan det går an å bli fornærmet på noen, kun basert på innlegg på nettet.

Angående tannpuss ville jeg ha svart at det får holde å dra over løperekka en gang om dagen, så får jekslene pent vente på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Tidligere var det en dusjetråd her på psykiatri og nå denne tråden. 

Både det å dusje sjeldent og pusse tennene sjeldent er noe som henger sammen med psykisk sykdom, tenker jeg. 

Det er ikke vanlig å pusse tennene bare en gang om dagen. Det er ikke vanlig å lære bort det til ungene sine heller. Det vanlige er at de lærer at det skal gjøres både morgen og kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (5 minutter siden):

Tidligere var det en dusjetråd her på psykiatri og nå denne tråden. 

Både det å dusje sjeldent og pusse tennene sjeldent er noe som henger sammen med psykisk sykdom, tenker jeg. 

Det er ikke vanlig å pusse tennene bare en gang om dagen. Det er ikke vanlig å lære bort det til ungene sine heller. Det vanlige er at de lærer at det skal gjøres både morgen og kveld. 

Ja, men hvis det henger sammen med psykisk sykdom tror jeg vi snakker om sjeldnere  tannpuss enn én pr. dag.

En gang var jeg på ferie sammen med ei som pusset tennene kun om morgenen før frokost, og da vel og lenge. Hun pusset ikke om kvelden. Men hun hadde likevel veldig fine og hvite tenner og få fyllinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Babette skrev (1 time siden):

Nettopp. Og her er en av de viktigste forskjellene mellom DOL før og nå. Før kunne vi tulle og bable og flabbe uten at folk tok det høytidelig eller ble fornærmet, og uten at admin grep inn eller brukere rapporterte hverandre. Nå ser jeg at admin til og med har fjernet tulleinnlegg.

Det var mye humor og latter, og vi kunne underholde hverandre lenge i tråder med (nesten) bare tull og tøys.

Nå blir de fleste krenket på egne eller andres veiene.
Den eneste tråden som er lov å tulle i, er avsporingstråden, men den ville jo flere at skulle flyttes til Humorhjørnet, 
den passet ikke inn under Åpent forum. 
Det er ikke mye humor og latter lenger
 

Anonymkode: 5cd2c...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (På 19.6.2024 den 17.48):

Jeg skulle ønske jeg hadde foreldre som passet på at jeg pusset tenner for det gjorde jeg ikke, fikk masse hull. Jeg passet på at mine pusset tenner. 

Det skjønner jeg godt. Gode vaner må jo læres bort, og jeg er glad mine foreldre jobbet med dette. Det samme gjelder renhold, personlig hygiene, husrengjøring, matlaging og andre trivialiteter man bare gjøre om og om igjen, livet ut.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Nå blir de fleste krenket på egne eller andres veiene.
Den eneste tråden som er lov å tulle i, er avsporingstråden, men den ville jo flere at skulle flyttes til Humorhjørnet, 
den passet ikke inn under Åpent forum. 
Det er ikke mye humor og latter lenger
 

Anonymkode: 5cd2c...d79

Når dette er sagt har i hvertfall jeg pusset tennene mine ordentlig i dag. Har du? 

Anonymkode: 86fa9...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (3 timer siden):

Jeg syntes vel egentlig at tonen din var litt i overkant for noe så trivielt som tannpuss. Men det er ikke en big deal, jeg har vel hatt tilsvarende tone mot andre selv her på DOL så det går alle veier. :) 

Ok, da har jeg nok misforstått hvor vi har hverandre. Jeg ga deg egentlig et indirekte kompliment "rart at opprgående folk pusser tenner kun en gang pr dag= mitt inntrykk er at du er oppegående"). Jeg trodde dessuten at vi har en tone der vi kan dra den litt langt uten at det blir slik det var mellom deg og et annet nick tidligere, og dette var forståelig også pga bruk av emojies. Jeg tar det imidlertid med meg, og skal ikke tulle på en sånn måte med deg senere.

Jeg ser forøvrig at Admin har slettet innlegg som jeg ikke har lest, jeg var ikke på dol i går kveld og i formiddag.

Jeg mener forøvrig - i fullt alvor - at for meg det er rart at oppegående folk bare pusser tenner en gang pr dag, men det temaet mener jeg ikke å gjenoppta selv om jeg sier det i dette svaret.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (2 minutter siden):

Ok, da har jeg nok misforstått hvor vi har hverandre. Jeg ga deg egentlig et indirekte kompliment "rart at opprgående folk pusser tenner kun en gang pr dag= mitt inntrykk er at du er oppegående"). Jeg trodde dessuten at vi har en tone der vi kan dra den litt langt uten at det blir slik det var mellom deg og et annet nick tidligere, og dette var forståelig også pga bruk av emojies. Jeg tar det imidlertid med meg, og skal ikke tulle på en sånn måte med deg senere.

Jeg ser forøvrig at Admin har slettet innlegg som jeg ikke har lest, jeg var ikke på dol i går kveld og i formiddag.

Jeg mener forøvrig - i fullt alvor - at for meg det er rart at oppegående folk bare pusser tenner en gang pr dag, men det temaet mener jeg ikke å gjenoppta selv om jeg sier det i dette svaret.

Og der ble vhanja og kaiya uvenner for alltid. Trist at så voksne folk er så barnslige. 

Anonymkode: 86fa9...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå blir de fleste krenket på egne eller andres veiene.
Den eneste tråden som er lov å tulle i, er avsporingstråden, men den ville jo flere at skulle flyttes til Humorhjørnet, 
den passet ikke inn under Åpent forum. 
Det er ikke mye humor og latter lenger
 

Anonymkode: 5cd2c...d79

Enig i det du skriver her, jeg har heller ikke særlig sansen for andregrads krenk, gjerne forkledt som empati. Grensene mellom empati og krenk har blitt svært flytende her på dol syns jeg. For min del er ikke avsporingstråden et alternativ om man vil kødde litt. For det første syns jeg det som foregår der er mer fjas enn morro, og jeg syns det må være lov å tulle litt i trådene mens man diskuterer noe annet. Men jeg kan egentlig bare snakke for meg selv, det er sikkert mange som syns det er tipp tpp slik det er nå og tipp topp i avsporingstråden eller på humorforumet. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og der ble vhanja og kaiya uvenner for alltid. Trist at så voksne folk er så barnslige. 

Anonymkode: 86fa9...4b3

Nei det ble vi ikke. Trist at du ikke greier å la folk diskutere noe seg i mellom uten å måtte kommentere anonymt fra sidelinjen. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (12 minutter siden):

Ok, da har jeg nok misforstått hvor vi har hverandre. Jeg ga deg egentlig et indirekte kompliment "rart at opprgående folk pusser tenner kun en gang pr dag= mitt inntrykk er at du er oppegående"). Jeg trodde dessuten at vi har en tone der vi kan dra den litt langt uten at det blir slik det var mellom deg og et annet nick tidligere, og dette var forståelig også pga bruk av emojies. Jeg tar det imidlertid med meg, og skal ikke tulle på en sånn måte med deg senere.

Jeg ser forøvrig at Admin har slettet innlegg som jeg ikke har lest, jeg var ikke på dol i går kveld og i formiddag.

Jeg mener forøvrig - i fullt alvor - at for meg det er rart at oppegående folk bare pusser tenner en gang pr dag, men det temaet mener jeg ikke å gjenoppta selv om jeg sier det i dette svaret.

Jeg syntes bare det ble litt mye insinuasjoner om mine foreldre, om hvor utrolig fjernt det var at jeg pusset tennene en gang om dagen, om jeg ikke tenkte på ånden min foran kollegaer osv. Det var liksom ikke måte på. 

Men jeg skjønner når jeg leser igjennom det en gang til det du sier om komplimentet (takk, forresten!). 

Men det går helt fint. Det er ikke alltid lett med skriftlig kommunikasjon, ting kan oppfattes annerledes enn det var ment. Og, som sagt, jeg vet jeg kan være skarp/direkte i tonen selv noen ganger, så jeg må jo nesten tåle det andre veien også. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babette skrev (1 time siden):

Hvis jeg reagerer på noe, flabber jeg tilbake med samme mynt - eller bare overser hele greia. Jeg ser ikke for meg hvordan det går an å bli fornærmet på noen, kun basert på innlegg på nettet.

Angående tannpuss ville jeg ha svart at det får holde å dra over løperekka en gang om dagen, så får jekslene pent vente på tur.

Så er det dette med at folk er forskjellige. Du kan ikke forvente at alle kommer til å reagere slik du gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes dette ble storm i et tannglass 😀

Anonymkode: 5cd2c...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (15 minutter siden):

Enig i det du skriver her, jeg har heller ikke særlig sansen for andregrads krenk, gjerne forkledt som empati. Grensene mellom empati og krenk har blitt svært flytende her på dol syns jeg. For min del er ikke avsporingstråden et alternativ om man vil kødde litt. For det første syns jeg det som foregår der er mer fjas enn morro, og jeg syns det må være lov å tulle litt i trådene mens man diskuterer noe annet. Men jeg kan egentlig bare snakke for meg selv, det er sikkert mange som syns det er tipp tpp slik det er nå og tipp topp i avsporingstråden eller på humorforumet. 

Hva er forskjellen på fjas og moro? 

Anonymkode: f473b...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva er forskjellen på fjas og moro? 

Anonymkode: f473b...495

Fjas er for de uintelligente 🤓

Anonymkode: 5cd2c...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (23 minutter siden):

Så er det dette med at folk er forskjellige. Du kan ikke forvente at alle kommer til å reagere slik du gjør. 

Nei, men husk at det er ditt eget valg om du blir fornærmet. Du kan velge å la det hele passere forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babette skrev (1 minutt siden):

Nei, men husk at det er ditt eget valg om du blir fornærmet. Du kan velge å la det hele passere forbi.

Jeg kan også velge å si fra og rapportere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (42 minutter siden):

Nei det ble vi ikke. Trist at du ikke greier å la folk diskutere noe seg i mellom uten å måtte kommentere anonymt fra sidelinjen. 

Trist at det som bare var litt morro skulle bli et helsikke styr. Gjesp. 

Anonymkode: 86fa9...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...