Gå til innhold

Er deja vu angst symptom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan er det et tegn på at hjernen gjør jobben sin egentlig?

Veldig ekkelt at alt føles som deja vu

Anonymkode: 7a986...416

at ALT føles som deja vu? Absolutt alt? I løpet av en dag eller en uke, hvor mange prosent angir du det dreier seg om

Anonymkode: d5d1d...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trinity80
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan er det et tegn på at hjernen gjør jobben sin egentlig?

Veldig ekkelt at alt føles som deja vu

Anonymkode: 7a986...416

Om alt føles som det kan jeg ikke svare på, det må du nesten sjekke med noen som kan skjekke deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (1 time siden):

Om alt føles som det kan jeg ikke svare på, det må du nesten sjekke med noen som kan skjekke deg. 

Det skjønner jeg

Men hvorfor er deja vu et tegn på at hjernen fungerer?

 

Anonymkode: 7a986...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

at ALT føles som deja vu? Absolutt alt? I løpet av en dag eller en uke, hvor mange prosent angir du det dreier seg om

Anonymkode: d5d1d...a4c

Mye hvertfall. Men vet ikke om det kanskje egentlig er en slags uvirkelighetsfølelse eller en form for dissosiering. Og som jeg skrev i en annen kommentar, en slags hjernetåke.Eller om det er at alt minner meg om noe nå- fordi jeg har hatt det vanskelig ganske lenge, of gjort det samme og følt meg helt lik (dårlig og redd) lenge.

Anonymkode: 7a986...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mye hvertfall. Men vet ikke om det kanskje egentlig er en slags uvirkelighetsfølelse eller en form for dissosiering. Og som jeg skrev i en annen kommentar, en slags hjernetåke. Eller om det er at alt minner meg om noe nå- fordi jeg har hatt det vanskelig ganske lenge, of gjort det samme og følt meg helt lik (dårlig og redd) lenge.

Anonymkode: 7a986...416

Kan du si noe om hvorfor du har det vanskelig. Er dette noe som er kommet brått eller har det utviklet seg over tid? 

Anonymkode: d5d1d...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mye hvertfall. Men vet ikke om det kanskje egentlig er en slags uvirkelighetsfølelse eller en form for dissosiering. Og som jeg skrev i en annen kommentar, en slags hjernetåke.Eller om det er at alt minner meg om noe nå- fordi jeg har hatt det vanskelig ganske lenge, of gjort det samme og følt meg helt lik (dårlig og redd) lenge.

Anonymkode: 7a986...416

Jeg lurer på en ting, mulig jeg har lurt før for har ikke den beste hukommelsen. Men føler du at du faktisk får noe ut av alle disse trådene du lager? For du stiller et knippe av de samme spørsmålene og da får du også mange av de like svarene. Gjør du noe med de svarene du får? Eller har du så dårlig hukommelse at du glemmer alt du har spurt om? Jeg forstår ikke helt hva du kan få ut av dette. Virker som om du bare surrer deg mer og mer inn i det ved å terpe på det samme så mye som du gjør. 

Er det det at det er godt å få utløp et sted? I såfall kunne det jo vært noe for deg å skrive i dagbok-delen på forumet. 

For min del kan du bare fortsette altså, men jeg ville ikke satt min lit til at det plutselig vil komme en ny bruker som ikke har svart deg i disse trådene, som har svaret eller løsningen på det hele. 

Jeg tror du trenger å jobbe med å akseptere angsten og ikke lete etter alle andre årsaker. Og deretter få hjelp med angstmestring. Når man fokuserer på angsten hele tiden så avler det bare mer angst.  

Depersonalisering og derealisering, hvis det er det du har, kan du få hjelp til å takle av din behandler. Noe som kan hjelpe er å legge merke til omgivelsene dine, kjenne hendene stryke på lårene, bruke en piggball og trø på den, rulle foten på den. En form for grounding for å komme mer inn i seg selv igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mye hvertfall. Men vet ikke om det kanskje egentlig er en slags uvirkelighetsfølelse eller en form for dissosiering. Og som jeg skrev i en annen kommentar, en slags hjernetåke.Eller om det er at alt minner meg om noe nå- fordi jeg har hatt det vanskelig ganske lenge, of gjort det samme og følt meg helt lik (dårlig og redd) lenge.

Anonymkode: 7a986...416

Jeg lurer også på hvorfor du starter alle disse trådene. Har det hjulpet deg noe? Det virker som om jo mer du grubler og analyserer på dette, jo verre blir du fordi du fokuserer mer på å tenke på symptomer enn å faktisk forsøke jobbe med de problemene du har.

Hvis du ikke har en behandler så bør gå til fastlegen og be om hjelp. Alle disse trådene vil ikke hjelpe deg.

Anonymkode: bcff1...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...