AnonymBruker Skrevet 21. juni Del Skrevet 21. juni Øverst på neseryggen så er det et sånt hakk eller bein som stikker ut og det syns på bilder og kjenner godt hvis jeg tar på nesen. Nesen er ikke helt rett dette gjør at jeg hater meg selv Anonymkode: 662f0...558 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/483564-har-et-hakk-p%C3%A5-nesa-og-hater-det/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 21. juni Del Skrevet 21. juni (endret) Hvorfor hater du at nesen din ikke er helt symmetrisk? Hvem har vel det? Jeg er 174 høy, er dame, og har 42 i sko. Hendene mine er også store. Ofte er de på størrelse med mannlige bekjente/venner. De er pølsete også. Faktisk kalte min eks meg for pølseline i 9 år (og puseline og kveiteline). Ikke akkurat pianofingre. Har vel 60 i ringstørrelse. Da jeg var yngre så hadde jeg komplekser for dette. Skammet meg. 14 år og 42 i sko. Men med tiden så har jeg bare akseptert mine hender og føtter. Jeg er som jeg er. Har brede skuldre også. Generelt sett ting som blir markert på kroppen som kragebein, hoftekammer, brystkasse vises godt når jeg ikke er overvektig. Men hva skal man gjøre? Da jeg var 14 var det vanskelig å finne sko i min størrelse. Fordi alt gikk bare til 41. Nå er det, 19 år senere mye lettere å finne sko for skoindustrien har har fått med seg at skandinaviske kvinner får større føtter. Men fortsatt er str 42 i en egen seksjon på skobutikker. 😛 Min sønn på 12,5 år har nå samme str. Som meg. Hans far har 46. Jeg håper han stopper på 46 for etter 46 er det vanskelig å få tak i sko på vanlig avdeling for menn. Du skjønner det at vi har da alle ting vi har komplekser for. Men jeg tror virkelig ikke operasjon er hva du trenger. Du trenger å akseptere hvordan du ser ut og stole på at evt kjæreste liker deg akkurat sånn som du er. Høres kanskje kjedelig ut, men jeg er sikker på at du legger langt mye mer merke til "abnormaliteten" på nesen din enn folk flest. Jeg fikk for øvrig komplekser for nesa mi selv da jeg var yngre fordi eksen sa at jeg hadde ei artig nese, spesielt når jeg ble sint for da utvidet neseborene seg. Før det var jeg fornøyd med nesa som den var. Men her også ble jeg etter hvert trygg på at jeg hadde ei helt ok nese. Endret 21. juni av Glitter 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/483564-har-et-hakk-p%C3%A5-nesa-og-hater-det/#findComment-4292362 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni Del Skrevet 22. juni Det er jo helt vanlig, ingenting å henge seg opp i. Anonymkode: 90821...911 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/483564-har-et-hakk-p%C3%A5-nesa-og-hater-det/#findComment-4292396 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet 22. juni Del Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): Øverst på neseryggen så er det et sånt hakk eller bein som stikker ut og det syns på bilder og kjenner godt hvis jeg tar på nesen. Nesen er ikke helt rett dette gjør at jeg hater meg selv Anonymkode: 662f0...558 Hva med de som får brukket nese? Får store skader i ansiktet og må rekonstruere/gjenoppbygge ansiktet på nytt? De fleste kan nevne områder på kroppen som vi ikke er fornøyd med. Løsningen er, som du har fått hørt her tidligere, ikke å gjøre fysiske endringer på kroppen, men endringer på hvordan du selv forholder deg til kroppen. Jeg har f.eks. en i familien som alltid har kommet med negativ og ukonstruktiv kritikk om meg og mitt, bl.a. utseendet. Det vil h*n alltid gjøre. Det eneste jeg kan gjøre, er å ta kontroll over hvordan jeg forholder meg til vedkommende. Det er grensesetting. Det er etter råd fra psykolog. Jeg er nokså sikker på at den veien du går på nå er et blindspor. Løsningen er ikke å reparere kroppen - neste gang er det noe annet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/483564-har-et-hakk-p%C3%A5-nesa-og-hater-det/#findComment-4292491 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet 22. juni Del Skrevet 22. juni Glitter skrev (14 timer siden): Jeg fikk for øvrig komplekser for nesa mi selv da jeg var yngre fordi eksen sa at jeg hadde ei artig nese, spesielt når jeg ble sint for da utvidet neseborene seg. Før det var jeg fornøyd med nesa som den var. Men her også ble jeg etter hvert trygg på at jeg hadde ei helt ok nese. Ja, og nesen din var også helt normal - mange utvider neseborene når man blir sint. Det er en evolusjonær utvikling. Kanskje for å få ekstra tilførsel av oksygen (bare gjetning fra min side)? Det er nedarvet i oss, like mye som å ville beskytte seg om du får kastet noe mot deg. Det er et instinkt for å beskytte livet. Vær stolt av nesen din. Og det skal TS være også. Den gjør en viktig jobb... 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/483564-har-et-hakk-p%C3%A5-nesa-og-hater-det/#findComment-4292492 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.