Gå til innhold

Når en behandler går fra dps til avtalespesialist men på annet dps. Fritt sykehusvalg? Muligheter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 
 

En venninne sin behandler som jobber på dps, skal nå bytte jobb. Slik hun forteller det og jeg merker det også selv, så har hun kommet langt med denne behandleren. Kompleks ptsd som hoveddiagnose. Brukt noen år på å bli trygg. 
 

Hun er fortvilet og lei seg for behandler skal etterhvert slutte og begynne som avtalespesialist men etter de nye reglene så vil vedkommende da tilhøre et annet dps enn der min venninne går. Behandleren kunne ikke svare helt enda på om det er mulig at hun kan få følge over i vedkommendes privatpraksis med avtale, når hun selv tilhører «feil» dps? 
 

Det er jo fritt sykehusvalg? Tar de hensyn til situasjoner der lidelsen er kompleks og tar lang tid å bygge opp trygghet? Noen som vet og evnt hvordan gå frem? 

Anonymkode: c6935...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg husker da jeg søkte om å få bytte terapeut til en som hadde mer kompetanse på traumer innen samme DPS, ble nettopp relasjon til terapeut vektlagt da jeg fikk avslag. At det ville hindre mulighet for videre tilfriskning å skulle starte på nytt hos en ny terapeut.

 

Det jeg skal frem til, er at argumentene om å kunne fortsette hos samme terapeut burde veie tungt. Jeg håper det veier tyngre enn byråkrati.

 

Jeg vil tro at terapeuten selv får si hva han tenker er best for videre oppfølgning av egen pasient.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...