Gå til innhold

Hvor mange behandlinger med ect før bedring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg er akkurat ferdig med en serie, fikk tretten behandlinger totalt. Skal også sies at jeg har hatt litt effekt og at det fikk meg ut av det aller dypeste, men både jeg og sykehuset hadde vel håpet på litt større effekt

Anonymkode: ebb5d...cb4

Kan jeg spørre hvilken diagnose du har? Bp2 her.

Anonymkode: df4d1...780

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg kjenner også på fjernheten, føler meg rar og  nummen i hele kroppen og i hodet. Nesten som at jeg har glemt hvordan jeg pleide "å være menneske". Sliter også veldig med hukommelsen, både ting i nær fortid og i fjern fortid har blitt helt borte fra meg. 

Uff, håper virkelig dette kommer seg for deg. Vet du om du hadde elektrodene uni- eller bi-lateral?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan jeg spørre hvilken diagnose du har? Bp2 her.

Ja, alvorlig depresjon og unnvikende pf. Har vært deprimert lenge. Da jeg startet opp ect hadde jeg en madrs-score på 48, og etter siste behandling var den på 37. Ikke at madrs sier alt, men den viser i allefall at noe har skjedd. Jeg vil heller føle meg litt rar og ha dårligere hukommelse enn å ha det sånn som det var i allefall. 

AnonymBruker
kaNor skrev (15 minutter siden):

Uff, håper virkelig dette kommer seg for deg. Vet du om du hadde elektrodene uni- eller bi-lateral?

Ja, de sier jo at det skal være forbigående og at man skal gi det tid, så håper det blir bedre etterhvert. Det var bilateralt, og etter det jeg har skjønt så er man vel litt mer utsatt for disse bivirkningene da? Hva med deg?

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva betyr det? Uni og bi? Jeg har også nettopp hatt ect.

Om man får strømstøtet gjennom begge hjernehalvdelene eller bare den ene, som oftest den høyre. Dette skal du bli opplyst om på forhånd, da det kan ha noe å si for effektiviteten kontra bivirkninger som hukommelsestap.

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva betyr det? Uni og bi? Jeg har også nettopp hatt ect.

Litt bedre forklart her:  https://psychscenehub-com.translate.goog/psychinsights/electroconvulsive-therapy-summary-of-ranzcp-guidelines/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=no&_x_tr_hl=no&_x_tr_pto=wapp

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...