Gå til innhold

Hva leser du i sommer?


påskelilje

Anbefalte innlegg

Jeg leser "The Secret Garden" av Frances Hodgson Burnett. Flere tiår siden jeg har lest en roman på engelsk, men nå går det greit! En nydelig bok! Trodde egentlig jeg hadde lest den som barn (på norsk), men jeg blander den med Hemmeligheten i krattskogen - en bok jeg elsket som barn.

Har planer om å kjøpe Lungeflyteprøven av Tore Renberg og lese den etterpå.

Nydelig når ferieroen senker seg og jeg kommer inn i mitt lese-univers! 

20240702_234607.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje skrev (3 minutter siden):

Jeg leser "The Secret Garden" av Frances Hodgson Burnett. Flere tiår siden jeg har lest en roman på engelsk, men nå går det greit! En nydelig bok! Trodde egentlig jeg hadde lest den som barn (på norsk), men jeg blander den med Hemmeligheten i krattskogen - en bok jeg elsket som barn.

Har planer om å kjøpe Lungeflyteprøven av Tore Renberg og lese den etterpå.

Nydelig når ferieroen senker seg og jeg kommer inn i mitt lese-univers! 

20240702_234607.jpg

Den har jeg lest to ganger 

Anonymkode: f20dc...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den har jeg lest to ganger 

Anonymkode: f20dc...aed

Fikk boka av dattera. Hun hadde fått tak i den da hun reiste utenlands, og tok den med hjem. Nydelig bok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (5 minutter siden):

Jeg leser "The Secret Garden" av Frances Hodgson Burnett. Flere tiår siden jeg har lest en roman på engelsk, men nå går det greit! En nydelig bok! Trodde egentlig jeg hadde lest den som barn (på norsk), men jeg blander den med Hemmeligheten i krattskogen - en bok jeg elsket som barn.

Har planer om å kjøpe Lungeflyteprøven av Tore Renberg og lese den etterpå.

Nydelig når ferieroen senker seg og jeg kommer inn i mitt lese-univers! 

20240702_234607.jpg

Er det ekte krystaller du har lys i? 

Anonymkode: f20dc...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (Akkurat nå):

Fikk boka av dattera. Hun hadde fått tak i den da hun reiste utenlands, og tok den med hjem. Nydelig bok!

Du kan glede deg, den er bedre på engelsk enn norsk synes jeg. 

Anonymkode: f20dc...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det ekte krystaller du har lys i? 

Anonymkode: f20dc...aed

Hm... aner ikke. Det er noen lysestaker som har vært her i mange tiår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje skrev (2 minutter siden):

Hm... aner ikke. Det er noen lysestaker som har vært her i mange tiår.

Ok. Jeg har fått sansen for krystaller, har kjøpt to på gjenbruk 😛 

Anonymkode: f20dc...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ok. Jeg har fått sansen for krystaller, har kjøpt to på gjenbruk 😛 

Anonymkode: f20dc...aed

Hvordan ser en om slike ting er krystall eller glass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (13 minutter siden):

Hvordan ser en om slike ting er krystall eller glass?

Jeg tror man hører det på lyden hvis man klirrer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (9 timer siden):

Jeg leser "The Secret Garden" av Frances Hodgson Burnett. Flere tiår siden jeg har lest en roman på engelsk, men nå går det greit! En nydelig bok! Trodde egentlig jeg hadde lest den som barn (på norsk), men jeg blander den med Hemmeligheten i krattskogen - en bok jeg elsket som barn.

Har planer om å kjøpe Lungeflyteprøven av Tore Renberg og lese den etterpå.

Jeg leste begge de to første (på norsk) som barn, flere ganger. Du er en av de få jeg vet om som har lest krattskogen, den har vært nevnt her tidligere.

Lungeflyteprøven er enormt lang, jeg tok litt lett på enkelte avsnitt etter hvert. Men for all del, en facsinerende historie.

Jeg har som vanlig psykologisk krim i bagasjen. Står fortsatt i bibliotekskø for noen serier/forfattere jeg kjenner fra før, så akkurat nå ble det bare "nye", dvs. nye for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (3 timer siden):

Jeg leste begge de to første (på norsk) som barn, flere ganger. Du er en av de få jeg vet om som har lest krattskogen, den har vært nevnt her tidligere.

Lungeflyteprøven er enormt lang, jeg tok litt lett på enkelte avsnitt etter hvert. Men for all del, en facsinerende historie.

Jeg har som vanlig psykologisk krim i bagasjen. Står fortsatt i bibliotekskø for noen serier/forfattere jeg kjenner fra før, så akkurat nå ble det bare "nye", dvs. nye for meg.

Hvilke da?

Anonymkode: f20dc...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (12 timer siden):

Hvordan ser en om slike ting er krystall eller glass?

Se under om det er er signert inn eller ikke. Evt kan du måle det med et glas vanlig drikke glass og se hvem av de som er klarest. Gøy hobby hvis du trenger en aktivitet. Da kan du gjøre et kupp. 

Anonymkode: f20dc...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvilke da?

Anonymkode: f20dc...aed

Bl.a. første bok i serier av Myriam Bjerkli og Inger Johanne Øen.

De jeg står i kø for, er serier av bl.a. Liza Marklund, Johan Theorin og Anders de la Motte.

Jeg har sikkert litt "enkel" smak. Jeg liker skandinavisk krim fra omgivelser jeg kan dra kjensel på, der det handler om "private" konflikter i et nærmiljø, ikke dramaer som involverer verdensomfattende terror og spionasje (og amerikansk rettssystem).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (17 minutter siden):

Bl.a. første bok i serier av Myriam Bjerkli og Inger Johanne Øen.

De jeg står i kø for, er serier av bl.a. Liza Marklund, Johan Theorin og Anders de la Motte.

Jeg har sikkert litt "enkel" smak. Jeg liker skandinavisk krim fra omgivelser jeg kan dra kjensel på, der det handler om "private" konflikter i et nærmiljø, ikke dramaer som involverer verdensomfattende terror og spionasje (og amerikansk rettssystem).

Samme smak i krim som meg du da. :) Jeg foretrekker også nordisk krim, som du sier er det noe med gjenkjennelsen i bøkene som blir noe helt annet enn fransk og amerikansk krim f.eks. Jeg leser også en del britisk krim, det liker jeg også godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Jeg foretrekker også nordisk krim, som du sier er det noe med gjenkjennelsen i bøkene som blir noe helt annet enn fransk og amerikansk krim f.eks. Jeg leser også en del britisk krim, det liker jeg også godt.

Jeg burde skrevet nordisk for å inkludere islandsk 😉

I TV-verden er det ingenting som slår britiske krimserier. Bl.a. fordi de velger troverdige skuespillere til rollefigurene og lar dem ha mer personlighet og "dybde" enn bare utseendet og jobben/statusen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (1 minutt siden):

Jeg burde skrevet nordisk for å inkludere islandsk 😉

I TV-verden er det ingenting som slår britiske krimserier. Bl.a. fordi de velger troverdige skuespillere til rollefigurene og lar dem ha mer personlighet og "dybde" enn bare utseendet og jobben/statusen. 

Jeg har lest masse islandsk krim - elsker det! I det siste har jeg også forelsket meg litt i finsk krim og liker det jeg har lest ganske godt også. F.eks. Eva Frantz og Max Seeck.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (1 time siden):

Bl.a. første bok i serier av Myriam Bjerkli og Inger Johanne Øen.

De jeg står i kø for, er serier av bl.a. Liza Marklund, Johan Theorin og Anders de la Motte.

Jeg har sikkert litt "enkel" smak. Jeg liker skandinavisk krim fra omgivelser jeg kan dra kjensel på, der det handler om "private" konflikter i et nærmiljø, ikke dramaer som involverer verdensomfattende terror og spionasje (og amerikansk rettssystem).

 

Lillemus skrev (1 time siden):

Samme smak i krim som meg du da. :) Jeg foretrekker også nordisk krim, som du sier er det noe med gjenkjennelsen i bøkene som blir noe helt annet enn fransk og amerikansk krim f.eks. Jeg leser også en del britisk krim, det liker jeg også godt.

Liker også godt norsk og nordisk krim, men jeg synes noen ganger de blir litt for like. Grenser for hvor mange ganger det er morsomt å lese om "gale" massemordere med et visst incel-preg.

Men er likevel klar for noen anbefalinger - gjerne konkrete bøker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Se under om det er er signert inn eller ikke. Evt kan du måle det med et glas vanlig drikke glass og se hvem av de som er klarest. Gøy hobby hvis du trenger en aktivitet. Da kan du gjøre et kupp. 

Anonymkode: f20dc...aed

Det står "France" under og et 2-tall. Tviler på at det er krystall. 

Uansett, jeg tror ikke jeg kommer til å starte med ny hobby 😁 Har nok med hagestell, kor og diverse andre ting 😊 Men takk for interesse og tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...