Gå til innhold

Hva leser du i sommer?


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje skrev (32 minutter siden):

Det står "France" under og et 2-tall. Tviler på at det er krystall. 

Uansett, jeg tror ikke jeg kommer til å starte med ny hobby 😁 Har nok med hagestell, kor og diverse andre ting 😊 Men takk for interesse og tips!

Nå skal jeg dessverre være en real gledesdreper - dette er billig glass og man finner dem for en femmer på omtrent samtlige bruktbutikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemus skrev (52 minutter siden):

Nå skal jeg dessverre være en real gledesdreper - dette er billig glass og man finner dem for en femmer på omtrent samtlige bruktbutikker...

Haha 😁 Det er sikkert sant! Som sagt, så har jeg ikke greie på dette, og bruker lysestaker uten å tenke på om de er glass eller krystall 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (23 timer siden):

Bl.a. første bok i serier av Myriam Bjerkli og Inger Johanne Øen.

De jeg står i kø for, er serier av bl.a. Liza Marklund, Johan Theorin og Anders de la Motte.

Jeg har sikkert litt "enkel" smak. Jeg liker skandinavisk krim fra omgivelser jeg kan dra kjensel på, der det handler om "private" konflikter i et nærmiljø, ikke dramaer som involverer verdensomfattende terror og spionasje (og amerikansk rettssystem).

Ville ikke satset på Myriam Bjerkli. Synd å si, men det er bare makkverk hun serverer. 👎

Jeg har nettopp lest «Kjærlighetssvindel» av Hanne Kristin Rohde, spennende god bok etter min mening. Så har jeg kjøpt « Stammeren» av Knut Faldbakken, skal begynne på den nå.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (55 minutter siden):

Ville ikke satset på Myriam Bjerkli. Synd å si, men det er bare makkverk hun serverer. 👎

Jeg har nettopp lest «Kjærlighetssvindel» av Hanne Kristin Rohde, spennende god bok etter min mening. Så har jeg kjøpt « Stammeren» av Knut Faldbakken, skal begynne på den nå.  

Bjerkli er veldig varierende, jeg har lest alle, men la fra meg nr. 3 tror jeg det var. Hun skriver om det samme hele tiden og gjentar seg selv synes jeg. Hva med å skrive om noe annet enn pedofili og barnemishandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (5 timer siden):

Bjerkli er veldig varierende, jeg har lest alle, men la fra meg nr. 3 tror jeg det var. Hun skriver om det samme hele tiden og gjentar seg selv synes jeg. Hva med å skrive om noe annet enn pedofili og barnemishandling?

Jeg tror det var Stella polaris jeg leste som jeg syntes var en dårlig blanding av sex, vold og barnemishandling. Jeg tror det er en av de absolutte dårligste bøkene jeg har lest. Poeng null fra meg. 

Endret av Osten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lånt flere bøker på biblioteket som jeg tenker å lese gjennom sommeren, blant annet: Tenk som en munk av Jay Shetty, Normal hverdag med økt beredskap av Marit Lesjø, 9. november av Colleen Hoover og Glasstronen av Sarah J. Maas.

Sistnevnte er visst ment mest til barn og ungdom, men har hørt mange si at den er så bra at jeg valgte låne den likevel selv om jeg er 30 år hehe. Likte veldig godt å lese fantasy bøker da jeg var tenåring så tenkte det ville være kjekt å begynne å lese det igjen ☺️

Anonymkode: 34218...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Osten skrev (6 timer siden):

Ville ikke satset på Myriam Bjerkli. Synd å si, men det er bare makkverk hun serverer. 👎

Lillemus skrev (5 timer siden):

Hun skriver om det samme hele tiden og gjentar seg selv synes jeg. Hva med å skrive om noe annet enn pedofili og barnemishandling?

Hvis det er et gjennomgående tema, holder det trolig med én bok for min del.

Det er derfor det er greit å låne i stedet for å kjøpe - og starte med bok 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser Europas politiske historie, for faktabøker er det eneste som funker når det er folk i umiddelbar nærhet hele tiden. Men den er jo interessant selv om den ikke krever særlig innlevelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akkurat ferdig med "Gjentakelsen" av Vigdis Hjort. I mangel av ny krim (klarer ikke holde meg oppdatert lenger) har jeg begynt på nytt med serien av Lars Kepler denne sommeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til at jeg for noen uker siden tok frem den gamle utgaven av Sølvfaks,  av Gabriel Scott! Og med gammel utgave mener jeg en fra 40-tallet, som er i huset til min far. En perle av en barnebok, som min mor leste for oss. Anbefales hvis du vil ha en kortest bok om en katt!

Når jeg først er inne på Gabriel Scott, må jeg anbefale Kilden! Det er en diamant i litteraturen! Liker også Emmamuel, av samme forfatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på Cara Hunter "Den som hvisker lyver" i går, men den synes jeg var så snodig skrevet at jeg tror ikke jeg gidder fortsette på den, har flere liggende som jeg heller bruker tiden på tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

farløs skrev (55 minutter siden):

Jeg leser Forumfolket av Doktor Online🤭 

*flirer* 😁

Den vil jeg også lese!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje skrev (10 timer siden):

Må legge til at jeg for noen uker siden tok frem den gamle utgaven av Sølvfaks,  av Gabriel Scott! Og med gammel utgave mener jeg en fra 40-tallet, som er i huset til min far. En perle av en barnebok, som min mor leste for oss. Anbefales hvis du vil ha en kortest bok om en katt!

Har du lest "Katten Balkis på egen labb"? Det er også en gammel barnebok om en katt som drar hjemmefra, dvs. den forstår ikke hva som skjer når eierne flytter og havner derfor på villstrå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (56 minutter siden):

Har du lest "Katten Balkis på egen labb"? Det er også en gammel barnebok om en katt som drar hjemmefra, dvs. den forstår ikke hva som skjer når eierne flytter og havner derfor på villstrå.

Nei, den har jeg ikke lest. Finnes nok ikke hos min mor eller far. Høres koselig ut! Jeg elsker katter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...