Gå til innhold

Dere som er gift og har barn. Har dere ”et eget rom” dere kan bruke for å slappe av å gjøre ting som hverken ektefelle eller barn liker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For å slippe unna kjas og mas og klaging.

Er det i en kjeller? Over garasjen? Under trappen? En bod i kjelleren i blokken der du bor?

Hva gjør du der? Hvor ofte har du mulighet til å oppsøke dette stedet?

Anonymkode: 2a64a...a79

Fortsetter under...

psykedeliker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvorfor starter folk familieprosjekter hvis de ikke vil ha alt som følger med?

Jeg har ikke barn, men langvarig samboer. Nå sliter vi ikke med kjas, mas og klaging, men vi er begge introverte og har mye behov for egentid. I tillegg til at vi også har litt ulik smak når det kommer til filmer, serier og musikk.

Vi sitter derfor en del hver for oss med hver vår PC med høretelefoner. Det gir oss begge egentid med frihet til å høre/se på hva vi vil, uten å forstyrre/plage den andre.

Vi gjør selvsagt også mye sammen.

Lillemus
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er det i en kjeller? Over garasjen? Under trappen? En bod i kjelleren i blokken der du bor?

Hva gjør du der? Hvor ofte har du mulighet til å oppsøke dette stedet?

Anonymkode: 2a64a...a79

Nå bor ikke ungene her og det er heller sjeldent at mannen og jeg går hverandre på nervene. Det har vel ikke forekommet på de 19 årene vi har vært i lag. ;) Men ja, jeg har eget syrom og oppe på loftet (leilighet med skråtak) har jeg diverse treningsutstyr. Om han skulle snorke eller jeg være syk og hoste f.eks. så hender det jeg går opp og legger med i sengen til en av ungene (de bruker loftet når de er hos oss). 

Jeg har aldri hatt mitt eget rom.  Men hvis jeg vil være i fred så har jeg alltid gått inn i senga og lagt meg og sett på TV, film eller lest bok.  Døra har stått oppe slik at unger og mann alltid vet at jeg kan forstyrres.  Nå er det bare mannen og meg og jeg gjør det samme fremdeles.  Og alle kaller det mitt rom 😉

Nei, jeg har ikke et rom som er bare mitt, og jeg får nok tid alene når jeg er alene hjemme, eller når mannen sover i stolen  😆 

Riktignok står (foruten en gjesteseng) på et av «barnerommene» et skatoll med mine hobbysaker og hvor jeg kan ha hjemmekontor om nødvendig. Men som oftest er jeg alene hjemme når jeg har hjemmekontor og sitter jeg i stua istedet. 

Annonse

påskelilje

Har ikke noe eget rom, men vi har flere rom som ikke er i bruk etter at ungene har flyttet hjemmefra,  så jeg har fin mulighet til å sette meg et annet sted enn stua dersom jeg vil lese, for eksempel.  Blir likevel som regel værende i stua 😁

påskelilje
Grendel skrev (På 11.7.2024 den 7.40):

Har ikke det dessverre. Kun soverommet og det blir leteaksjon umiddelbart hvis jeg gjemmer meg der.

Haha! Leteaksjon,  kjenner igjen det 😁

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...