Gå til innhold

Å stille 100 spørsmål til fremmede "for å bli kjent"


Kashmir

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 time siden):

Jeg syns jo ikke smalltalk er vanskelig i det hele tatt så lenge det handler om et tema. Det gårveldig greit det, og de i butikken er jo ikke noe problem- det blir jo bare hyggelige fraser. 

Nei, hun spør for mye 🙂 

Kanskje hun ikke tenker over at hun gjør det, at hun er sånn person som bare spør uten å legge noe særlig i det. Jeg er ganske direkte av meg og spør ofte rett ut uten å tenke særlig over det. Gjør det både på forum og på irl. 

Anonymkode: 133ba...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kanskje hun ikke tenker over at hun gjør det, at hun er sånn person som bare spør uten å legge noe særlig i det. Jeg er ganske direkte av meg og spør ofte rett ut uten å tenke særlig over det. Gjør det både på forum og på irl. 

Anonymkode: 133ba...876

Ja. Jeg liker jo dama, for hun er noe eksentrisk og kul. Så det er et lite dilemma, men hun er veldig sånn å holde seg på avstand nå. Men ja.. Jeg vet ikke. Hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det er ubehagelig å bli spurt om hva en jobber med, når man står utenfor arbeidslivet. 
Hvis man ikke er gift eller har barn. Man blir fort plassert i båsen uinteressant.

Anonymkode: aeac2...544

Ja, jeg starter sjelden en samtale med nye mennesker med hva man jobber med, med mindre man møtes i jobbsammenheng. Det blir fort til at man får en følelse av å bli satt i bås. Jeg synes ofte det er mer spennende å innlede samtale med noen uten anelse om hva de driver med, det kan man komme inn på litt etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (25 minutter siden):

Ja. Jeg liker jo dama, for hun er noe eksentrisk og kul. Så det er et lite dilemma, men hun er veldig sånn å holde seg på avstand nå. Men ja.. Jeg vet ikke. Hmm

Ja det er fordi du avviste henne med kommentaren din om at du ikke var så sosial av seg. Da avviste du henne, og hun vil naturlig nok trekke seg vekk. Så du kan jo ta opp tråden igjen å si at du har tenkt over kommentaren og at du ikke mente det slik det kom ut? 

Anonymkode: 133ba...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja det er fordi du avviste henne med kommentaren din om at du ikke var så sosial av seg. Da avviste du henne, og hun vil naturlig nok trekke seg vekk. Så du kan jo ta opp tråden igjen å si at du har tenkt over kommentaren og at du ikke mente det slik det kom ut? 

Anonymkode: 133ba...876

Jeg mener jo at jeg sa det på en måte som ikke støtet henne som person. Men det ble noe snakk som gjorde det beleilig å si det. Men det at hun ser usikkert på meg nå og holder avstand er jo også et tegn på at hun har sosial intelligens. Eller ferdigheter. Problemet mitt er at jeg også må si fra, for jeg hater å såre folk... Sånn litt i overkant, og plutselig er jeg fanget i et vennskap som gir meg problemer.. Det er ikke så lett. Når du blir kjent så er det nesten umulig for meg å mislike vedkommende. Så jeg har et problem siden jeg også er veldig introvert. Jeg må ha tid... 

Jeg jobber jo allerede med å ta ansvar når det gjelder vennskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (41 minutter siden):

Jeg mener jo at jeg sa det på en måte som ikke støtet henne som person. Men det ble noe snakk som gjorde det beleilig å si det. Men det at hun ser usikkert på meg nå og holder avstand er jo også et tegn på at hun har sosial intelligens. Eller ferdigheter. Problemet mitt er at jeg også må si fra, for jeg hater å såre folk... Sånn litt i overkant, og plutselig er jeg fanget i et vennskap som gir meg problemer.. Det er ikke så lett. Når du blir kjent så er det nesten umulig for meg å mislike vedkommende. Så jeg har et problem siden jeg også er veldig introvert. Jeg må ha tid... 

Jeg jobber jo allerede med å ta ansvar når det gjelder vennskap. 

Det kan jo tenkes at hun ble fornærmet og følte seg ydmyket? Du sårer jo når eu svarer på den måten gjør når hun prøver å bli kjent med deg. Jeg skjønner at hun reagerer på det. Hvordan skulle vennskapet gitt deg problemer? Det kan jo virke som dere i utgangspunktet ikke er en god match siden dere er så veldig forskjellig. 

Anonymkode: 133ba...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det kan jo tenkes at hun ble fornærmet og følte seg ydmyket? Du sårer jo når eu svarer på den måten gjør når hun prøver å bli kjent med deg. Jeg skjønner at hun reagerer på det. Hvordan skulle vennskapet gitt deg problemer? Det kan jo virke som dere i utgangspunktet ikke er en god match siden dere er så veldig forskjellig. 

Anonymkode: 133ba...876

Ja... Det ser jeg. 

Jeg har problemer med å få folk tett på, og når hun spør så mye tenker jeg at det blir så krevende. Kan man ikke slappe av litt og ikke ville ha kontroll etter fem minutter?  Til slutt må du nesten vokte deg for å si noe, for... Det jeg erfarer, eller har erfart er at folk skjønner ikke at å dele betyr ikke nødvendigvis  innblanding eller deres synspunkt alltid. Det må gå an å dele uten at andre MÅ si meningen sin om saken?  Bare sånn "jeg hører hva du sier" ? Det holder. Å bare høre etter?  

Kan ikke folk bare snakke og dele uten at det er noen test eller krav, og ta det litt piano?  

Så kan det man sier bygge et vennskap OVER TID? 

Jeg har ikke noe mot henne- tvert i mot, men når hun starter med hundre spørsmål så trekker jeg meg bort.

Det gjelder som sagt ikke bare henne, men det ble litt kjipt siden hun ser så usikker ut nå. 

Men jeg forstår at det nok handler om ulike personlighetstyper?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (5 minutter siden):

Ja... Det ser jeg. 

Jeg har problemer med å få folk tett på, og når hun spør så mye tenker jeg at det blir så krevende. Kan man ikke slappe av litt og ikke ville ha kontroll etter fem minutter?  Til slutt må du nesten vokte deg for å si noe, for... Det jeg erfarer, eller har erfart er at folk skjønner ikke at å dele betyr ikke nødvendigvis  innblanding eller deres synspunkt alltid. Det må gå an å dele uten at andre MÅ si meningen sin om saken?  Bare sånn "jeg hører hva du sier" ? Det holder. Å bare høre etter?  

Kan ikke folk bare snakke og dele uten at det er noen test eller krav, og ta det litt piano?  

Så kan det man sier bygge et vennskap OVER TID? 

Jeg har ikke noe mot henne- tvert i mot, men når hun starter med hundre spørsmål så trekker jeg meg bort.

Det gjelder som sagt ikke bare henne, men det ble litt kjipt siden hun ser så usikker ut nå. 

Men jeg forstår at det nok handler om ulike personlighetstyper?

 

Og her kommer det inn at dere mest sa sannsynlig er for forskjellige som personer. Fascinerende alle tankende om dette og måten du filosoferer. Tror du ikke jeg kan ha rett når jeg sier det blir en personlighets - krasj? Jeg ville hvertfall blitt usikker på å ha deg som venn- ut fra alle tankene. Noen tenker ikke sååå mye som deg - om spørsmål som for mange er normale. Det kan også tenkes at hun vil plassere deg i en båt - for å sjekke seg ut -

om du er en intr eller ikke så intr med spørsmålene du stiller deg. Er dere likeverdig karrieremessig? Er hun over deg- under deg?! Kanskje hun vil plassere deg et sted - og derfor sjekker «deg ut» med spm. Vanskelig å si når man ikke vet mer. 

Anonymkode: 133ba...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Kashmir skrev (10 minutter siden):

Ja... Det ser jeg. 

Jeg har problemer med å få folk tett på, og når hun spør så mye tenker jeg at det blir så krevende. Kan man ikke slappe av litt og ikke ville ha kontroll etter fem minutter?  Til slutt må du nesten vokte deg for å si noe, for... Det jeg erfarer, eller har erfart er at folk skjønner ikke at å dele betyr ikke nødvendigvis  innblanding eller deres synspunkt alltid. Det må gå an å dele uten at andre MÅ si meningen sin om saken?  Bare sånn "jeg hører hva du sier" ? Det holder. Å bare høre etter?  

Kan ikke folk bare snakke og dele uten at det er noen test eller krav, og ta det litt piano?  

Så kan det man sier bygge et vennskap OVER TID? 

Jeg har ikke noe mot henne- tvert i mot, men når hun starter med hundre spørsmål så trekker jeg meg bort.

Det gjelder som sagt ikke bare henne, men det ble litt kjipt siden hun ser så usikker ut nå. 

Men jeg forstår at det nok handler om ulike personlighetstyper?

 

Jeg synes dette er interessant. Jeg pleier nok ikke analysere verken meg selv eller andre så mye, men det hender jo innimellom at samtalen går i stå. Forrige helg var jeg hos noen venner, og der var det ett par jeg ikke kjente. Jeg ble sittende ved siden av mannen, og selv om han virket veldig hyggelig og omgjengelig,  så klarte vi ikke å få særlig flyt. Det var lettere med kona, hun pratet jeg greit med. Hva pratet vi om, tro? Jo, det var jobb 😁 Vi jobbet absolutt ikke med det samme, men begge to var interesserte i den andres jobb. Det var ikke noe bombardering, men fin balanse, synes jeg.

Det jeg tenker om henne og mannen, er at disse ville jeg ikke hatt noe imot å treffe igjen, og hun dama kunne jeg gjerne bli.mer kjent med. Det vil i så fall bli i sammenheng med disse felles vennene våre, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og her kommer det inn at dere mest sa sannsynlig er for forskjellige som personer. Fascinerende alle tankende om dette og måten du filosoferer. Tror du ikke jeg kan ha rett når jeg sier det blir en personlighets - krasj? Jeg ville hvertfall blitt usikker på å ha deg som venn- ut fra alle tankene. Noen tenker ikke sååå mye som deg - om spørsmål som for mange er normale. Det kan også tenkes at hun vil plassere deg i en båt - for å sjekke seg ut -

om du er en intr eller ikke så intr med spørsmålene du stiller deg. Er dere likeverdig karrieremessig? Er hun over deg- under deg?! Kanskje hun vil plassere deg et sted - og derfor sjekker «deg ut» med spm. Vanskelig å si når man ikke vet mer. 

Anonymkode: 133ba...876

Jeg vet ikke... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Jeg vet ikke... 

 

Men, hva vil du med denne dama? Vil du ha henne som venn eller ikke? 

Anonymkode: 133ba...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg bare vil fram til  å ikke spørre så mye. Del isteden, og ta mot input og respons? 

La det FLYTE litt lettere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Kanskje jeg bare vil fram til  å ikke spørre så mye. Del isteden, og ta mot input og respons? 

La det FLYTE litt lettere?

:D Da får du gå på biblioteket :P

Anonymkode: 133ba...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Kanskje jeg bare vil fram til  å ikke spørre så mye. Del isteden, og ta mot input og respons? 

La det FLYTE litt lettere?

(Første gangen i historien du har sagt du ikke vet) på mine innlegg. 

Anonymkode: 133ba...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men, hva vil du med denne dama? Vil du ha henne som venn eller ikke? 

Anonymkode: 133ba...876

Problemet er at jeg liker henne. Hun er noe for seg selv og fargerik fra mitt ståsted. Hm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

(Første gangen i historien du har sagt du ikke vet) på mine innlegg. 

Anonymkode: 133ba...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

:D Da får du gå på biblioteket :P

Anonymkode: 133ba...876

Jeg leser bøker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Problemet er at jeg liker henne. Hun er noe for seg selv og fargerik fra mitt ståsted. Hm

Ja men da må du nesten bare godta at du er i et avhør til hun blir kjent med deg. 

Anonymkode: 133ba...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Jeg leser bøker?

Nei men det er jo noe psykologi i dette. 

Anonymkode: 133ba...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei men det er jo noe psykologi i dette. 

Anonymkode: 133ba...876

Det er psykologi i alt 🙂 Når det gjelder mennesker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...