Gå til innhold

Å stille 100 spørsmål til fremmede "for å bli kjent"


Kashmir

Anbefalte innlegg

Lillemus
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi jeg ikke tenkte så langt når jeg skrev det. Jeg bare skrev det for å hjelpe henne. Hvorfor må du si det Nå hundre år etterpå? Årh! 

Anonymkode: 133ba...876

Fordi jeg var opptatt i hele går og har ikke hatt tid til å lese her inne før nå på morgenkvisten. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir skrev (På 10.7.2024 den 17.53):

Hva sier det om en person hvis du vet hvor de bor og om du har barn?  

 

Jeg tror nok slike spørsmål for mange føles veldig enkle og ufarlige, akkurat som kommentarer om været og hva man skal i helgen og slikt. Men jeg er helt enig i at det ikke er en givende samtale hvis man ikke klarer å komme seg ut av «intervju-fasen» med spørsmål og svar og over på en samtale som flyter av seg selv.
 

«It takes two to tango», og så også når det gjelder småprat. Den som spør, fortsetter kanskje med det i et forsøk på å holde praten i gang, dersom den andre bare svarer på spørsmålene uten å prøve få samtalen over på annet spor. Samtidig finnes det masse folk som ikke klarer å bidra til mer spennende samtaler, uansett hvor mye den andre prøver. Noen ganger treffer man på folk man ikke er snakke-kompatible med. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (12 minutter siden):

Jeg tror nok slike spørsmål for mange føles veldig enkle og ufarlige, akkurat som kommentarer om været og hva man skal i helgen og slikt. Men jeg er helt enig i at det ikke er en givende samtale hvis man ikke klarer å komme seg ut av «intervju-fasen» med spørsmål og svar og over på en samtale som flyter av seg selv.
 

«It takes two to tango», og så også når det gjelder småprat. Den som spør, fortsetter kanskje med det i et forsøk på å holde praten i gang, dersom den andre bare svarer på spørsmålene uten å prøve få samtalen over på annet spor. Samtidig finnes det masse folk som ikke klarer å bidra til mer spennende samtaler, uansett hvor mye den andre prøver. Noen ganger treffer man på folk man ikke er snakke-kompatible med. 😄

Jeg skjønner. Det er jeg som misliker å bli privat og personlig sånn i begynnelsen, og da oppfatter nok andre meg som lite hyggelig. Jeg møtte hun som fikk meg til å skrive dette innlegget, og jeg ga henne kompliment for antrekket. Helt oppriktig altså, for det VAR veldig fint, og hun skulle ut å spise og satt pris på det. Jeg har ikke akkurat dårlig samvittighet, men det er kjipt når andre ser sånn usikkert på meg... Ikke gøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 time siden):

Jeg skjønner. Det er jeg som misliker å bli privat og personlig sånn i begynnelsen, og da oppfatter nok andre meg som lite hyggelig. Jeg møtte hun som fikk meg til å skrive dette innlegget, og jeg ga henne kompliment for antrekket. Helt oppriktig altså, for det VAR veldig fint, og hun skulle ut å spise og satt pris på det. Jeg har ikke akkurat dårlig samvittighet, men det er kjipt når andre ser sånn usikkert på meg... Ikke gøy. 

Folk er forskjellige, både mht hva de liker å prate om, hvor mye, OM de liker å prate osv osv. Det er ikke bare én persons «feil» at praten ikke flyter. Det er ikke bare i kjæresteforhold at «kjemi» gjelder.
 

Jeg synes heller ikke at endeløse «intervjuer» er spesielt givende, men klarer kanskje lettere å bare «flyte med». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...