Gå til innhold

På skolebussen satt du lengst bak med den kule gjengen eller langt fremme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

På skolebussen satt du lengst bak med den kule gjengen  eller langt fremme?

Anonymkode: 31268...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Visste ikke at det fantes skolebusser i Norge. Jeg tok taxi til skolen hver dag inntil jeg var gammel nok til å ta kollektiv alene. Hadde halvannen reisetid hver vei med bussbytte underveis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt der jeg ville. Satt ofte bakerst og var kul, men hendte jeg satt lenger fremme og var kul der også. Men stort sett syklet eller gikk jeg, for skoleveien min til daglig var kort. I alle fall i datidens standard. 

Endret av knas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midt på bussen omtrent. Kan ikke huske at det de kule satt bak. Det var heller bråkmakerne som mobbet bussjåføren og andre stakkarer.

Vi gikk, syklet eller tok spark til en barneskole som var 3 km unna, men ungdomsskolen og vgs var 2 mil unna. Da var det skolebuss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt langt fremme, jeg var aldri en av de kule.

Jeg bodde 2 km fra skolen. Jeg syklet til og fra i sommerhalvåret, men vi fikk innvilget skolebuss i vinterhalvåret. Smale veier og ingen fortau. (Ja, er fra "bygda").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus

I grunnskolen (1-9) tok jeg aldri buss, det var bare å komme seg på beina og gå. På ungdomsskolen var det bare motbakker og de var mange og bratte, men buss var det aldri snakk om engang.

Først året etter ungdomsskolen måtte jeg busse, men da var det via vanlig rutebuss og vi var da ikke snørrunger som bøllet på bussen tross alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Lillemus skrev (15 minutter siden):

I grunnskolen (1-9) tok jeg aldri buss, det var bare å komme seg på beina og gå. På ungdomsskolen var det bare motbakker og de var mange og bratte, men buss var det aldri snakk om engang.

Først året etter ungdomsskolen måtte jeg busse, men da var det via vanlig rutebuss og vi var da ikke snørrunger som bøllet på bussen tross alt.

Gjorde dere aldri noe rampete når du var liten? 

Anonymkode: 75081...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gjorde dere aldri noe rampete når du var liten? 

Anonymkode: 75081...225

Joda, men skolebuss tok vi ikke. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tok aldri buss til skolen. Ble kjørt hvis det regnet eller hvis jeg ikke kom meg opp fra sengen. 

Anonymkode: 75081...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helst langt fremme eller midt i. 

Anonymkode: 86ea9...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke skolebuss. Måtte enten gå eller sykle eller ta vanlig rutebuss. Var 2-3 km til skolen. Husker det koster 12 kroner med barnebillett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var så lang vei til skolen at jeg ble kjørt.

Anonymkode: 3d508...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et skille på den strekningen vi tok buss, og de "skikkelige" folka fra de mer typisk øvre middelklasse bodde nærmest skolen. Vi andre fra den mer typiske arbeiderklassen satt bak, men vi bråkte mest før de skikkelige kom på, og etter at de hadde gått av på vei hjem. Vi ville ikke få nedlatende blikk og tilsnakk av dem-det var flaut. Dessuten så vi litt opp til dem også, så vi hadde noe respekt. Vi bråkte ikke så veldig, og jeg vet ikke om det var vi bakerst som var de kule heller akkurat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...