Gå til innhold

På skolebussen satt du lengst bak med den kule gjengen eller langt fremme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Grendel skrev (På 11.7.2024 den 7.14):

Midt på bussen omtrent. Kan ikke huske at det de kule satt bak. Det var heller bråkmakerne som mobbet bussjåføren og andre stakkarer.

Det var de kuule som satt i Røykjavik og røykte i alle friminutt som satt bakest. Vi nerdene satt lenger fremme.

Anonymkode: 31268...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var ikke skolebuss - jeg gikk, eventuelt syklet eller brukte spark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martine skrev (På 10.7.2024 den 23.37):

Visste ikke at det fantes skolebusser i Norge. Jeg tok taxi til skolen hver dag inntil jeg var gammel nok til å ta kollektiv alene. Hadde halvannen reisetid hver vei med bussbytte underveis. 

Skolebussene skiller seg ikke ut utseendemessig, som de gule i USA for eksempel, men det finnes "vanlig utseende busser" som kjører. Der jeg gikk på skole, var det en del barn som bodde i bygder utenfor kommunesenteret, og da var det busser som gikk og var tilpasset skoletidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (2 timer siden):

Skolebussene skiller seg ikke ut utseendemessig, som de gule i USA for eksempel, men det finnes "vanlig utseende busser" som kjører. Der jeg gikk på skole, var det en del barn som bodde i bygder utenfor kommunesenteret, og da var det busser som gikk og var tilpasset skoletidene.

Ja, det er  logisk når jeg tenker meg om. Mange steder rundt omkring har et elendig kollektivtilbud. Jeg kommer opprinnelig fra en liten bygd, men jeg gikk aldri på den lokale skolen der. Kan ikke huske om de lokale barna tok skolebuss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.7.2024 den 18.27):

På skolebussen satt du lengst bak med den kule gjengen  eller langt fremme?

Anonymkode: 31268...340

Langt fremme, eller noen ganger ca på midten. Der satt jeg og halvsov i mens kjæresten min hang helt bakerst med de kule. Jeg følte meg aldri kul selv om han ble sett på som en av de kuleste og vi var et par hele ungdomsskolen.

Når dette er sagt så var det ingen mobbing som foregikk på den skolebussen. Bare noen mer høylytte ungdommer enn andre. Jeg var altså svært stille.

Anonymkode: 70759...38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie
Grendel skrev (På 11.7.2024 den 7.14):

Midt på bussen omtrent. Kan ikke huske at det de kule satt bak. Det var heller bråkmakerne som mobbet bussjåføren og andre stakkarer.

Hehe,ja, jeg kom nå på et tilfelle når en bussjåfør hadde fått nok av hyl, latter, uro,  sparking i ryggstøtter m.m. Han stoppet bussen og gikk høy og morsk bakerst i bussen og beordret to av de han hadde pekt ut som bråkmakere til å gå av bussen. De fikk gå resten av veien.

Grendel skrev (På 11.7.2024 den 7.14):

Vi gikk, syklet eller tok spark til en barneskole som var 3 km unna, men ungdomsskolen og vgs var 2 mil unna. Da var det skolebuss.

Ja, det samme gjalt for min del. Og skolebussen var en vanlig rutegående buss som korresponderte med skoletidene. Vi fikk utlevert busskort, som bevis på at vi hadde rett på gratis skyss til og fra skolen.

 

Disse positive drypp av noen minner trengtes nå... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

snusmumeriken96

Jeg har aldri tatt skolebuss. Jeg gikk eller syklet da jeg både på barne og ungdomskolen kun bodde rundt 30 minutter unna. 

Ungdommer sitter bakerst i bussen som regel, og de litt eldre damene sitter foran. Når jeg tar bussen sitter jeg bak da jeg liker å skjule meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...