Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

laban skrev (29 minutter siden):

Det er stor mangel på dommere, både på bredde- og toppnivå, i hele Europa. I Norge er det ganske store rekrutteringsproblemer. 

Det er ikke så vanskelig å tenke seg at det er mange som går lei:  Verken i skolen eller idretten er norske barn vant til å bli skjelt ut når de gjør feil (heldigvis). Så møter de - som tenåringer - rasende foreldre på sidelinja når de dømmer breddekamper som egentlig ikke betyr noe. Du skal være ganske trygg på deg selv og sterk mentalt for å orke å holde på med det, og man er nødt til å dømme mange kamper og ta imot mye usaklig, for å bli god. 

Det er ikke så viktig for meg hvem som vinner finalen. Men jeg håper kampen ikke går til straffekonk. 

Det er det ja?

Det er imponerende.

Det høres sjeldent om dommere, men de er jo veldig dyktige da! 

Åh nå ser jeg at dommerne får medaljer☺️ 

farløs skrev (1 minutt siden):

Åh nå ser jeg at dommerne får medaljer☺️ 

Det er svært stor prestisje knyttet til å få dømme i mesterskap, og finalen henger selvsagt høyest. 

Er du gammel nok til å huske VM i 1998, da Norge slo Brasil? 
https://www.nrk.no/sport/xl/vm-dommeren-som-ble-hengt-ut-for-en-hel-verden-1.14071753

Skrevet (endret)
laban skrev (22 minutter siden):

Det er svært stor prestisje knyttet til å få dømme i mesterskap, og finalen henger selvsagt høyest. 

Er du gammel nok til å huske VM i 1998, da Norge slo Brasil? 
https://www.nrk.no/sport/xl/vm-dommeren-som-ble-hengt-ut-for-en-hel-verden-1.14071753

Gammel nok var jeg vel, og jeg så nok på for foreldrene så jo alt sånt, men brydde meg kanskje bare om de vant🤭 jeg brukte å si "jeg hater fotball" osv.. 😬

Men det var interessant lesning, for en dyktig og god dommer da! Så fælt det som skjedde etter på, men for et bilde den svenske fotografen tok! Litt av en fotball historie. Håper han fortsatte å være dommer etter på også. Det er så godt gjort når "alle" går imot noe som er sant, inkl mange kamera, også står han fortsatt på det han så og dømte rett.

Imponerende de fotballdommerne.

Endret av farløs
La på litt til.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...