Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Kashmir skrev (30 minutter siden):

Neh. De vil neppe send dette i sin helhet. Media og pressen er ikke spesielt velvillig til Ttump. Og det gjelder morsk presse også. De mister makt vet du. 

Det var da måte på til konspirasjoner. Nrk og TV2 har aldri sendt denne type taler i sin helhet.

Den er fritt tilgjengelig på nettet.

Anonymkode: f3f54...f73

Fortsetter under...

AnonymBruker
Kashmir skrev (2 timer siden):

Jeg fikk med meg taler fra flere i motgentimene. Trump prøvde å være ydmyk, det skal han ha.

Prøvde er ordet.

Kashmir skrev (2 timer siden):

Han så faktisk helt ekte rørt ut da ene barnebarnet hold tale. Så det vant han på. Det han vant enda mer på var at kona for en gangs skyld hadde liv i øynene. Den dama beundrer jeg av flere grunner. Hun er tøff..men virker oftest bemerkelselsverdig uberørt. Nå hadde hun et blikk med følelser. 

Det la ikke jeg merke til. De to har neppe et spesielt kjærlig forhold, for å si det pent. Uansett er dette revnende likegyldig når det er retorikken og politikken som er det viktige. Denne type føleri er så typisk kvinner.

Som kommentatorer sier, dette var ingen "ny" Trump, men den samme gamle med de samme gamle løgnene. Trump er mer uforsonlig, splittende, og grunnleggende uhøflig enn noensinne. Så klarer han å lire av seg: «Jeg står her bare på grunn av nåden til den allmektige gud». Virkelig, hvor var gud når den frivillige brannmannen Corey Comperatore ble skutt og drept. Trump lovte å massedeportere ulovlige immigranter, som han gjentatte ganger beskrev som deltakere i en invasjon. Han beskyldte land i Mellom-Amerika for å sende sine mordere, voldtektsmenn og mennesker fra mental-institusjoner over grensa for å ødelegge USA. Han lovte billigere bensinpriser, og ropte borr, borr borr - drill, drill -  etter olje. Samtidig som han prøvde å latterliggjøre Biden-administrasjonens satsing på el-biler og grønn omstilling av økonomien. Med Trump i Det hvite hus vil USA nok en gang vil trekke seg ut av alt internasjonalt forpliktende miljøarbeid. Og det trengs en leder som Trump for at det skal bli funnet en kur mot kreft og alzheimer. Og han påstår selvfølgelig ennå at valget i 2020 ble stjålet av de "onde" demokratene.

Du har ingen problemer med at han fortsatt hevder valget i 2020 ble "stjålet"?

Kashmir skrev (45 minutter siden):

Neh. De vil neppe send dette i sin helhet. Media og pressen er ikke spesielt velvillig til Ttump. Og det gjelder morsk presse også. De mister makt vet du. 

Meh. Hm..nei da får man bare søke selv da. Skal søke CNN, takk for infon. Men jeg hadde likt å kunne få se noe i sin helhet på nrk og tv2, uten at de skal klippe og "oversette" alt.

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Prøvde er ordet.

Det la ikke jeg merke til. De to har neppe et spesielt kjærlig forhold, for å si det pent. Uansett er dette revnende likegyldig når det er retorikken og politikken som er det viktige. Denne type føleri er så typisk kvinner.

Som kommentatorer sier, dette var ingen "ny" Trump, men den samme gamle med de samme gamle løgnene. Trump er mer uforsonlig, splittende, og grunnleggende uhøflig enn noensinne. Så klarer han å lire av seg: «Jeg står her bare på grunn av nåden til den allmektige gud». Virkelig, hvor var gud når den frivillige brannmannen Corey Comperatore ble skutt og drept. Trump lovte å massedeportere ulovlige immigranter, som han gjentatte ganger beskrev som deltakere i en invasjon. Han beskyldte land i Mellom-Amerika for å sende sine mordere, voldtektsmenn og mennesker fra mental-institusjoner over grensa for å ødelegge USA. Han lovte billigere bensinpriser, og ropte borr, borr borr - drill, drill -  etter olje. Samtidig som han prøvde å latterliggjøre Biden-administrasjonens satsing på el-biler og grønn omstilling av økonomien. Med Trump i Det hvite hus vil USA nok en gang vil trekke seg ut av alt internasjonalt forpliktende miljøarbeid. Og det trengs en leder som Trump for at det skal bli funnet en kur mot kreft og alzheimer. Og han påstår selvfølgelig ennå at valget i 2020 ble stjålet av de "onde" demokratene.

Men Nrk osv og alle aviser har jo vært så opptatt av hvor lite kjærlig de har vært tidligere og vist bilder og videoklipper hvor de sier at hun hater han osv. Og se hun tar hånden bort osv. Hvorfor det da? 

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Prøvde er ordet.

Ja, prøvde er ordet, og når det gjelder Trump så vil jeg si at et forsøk er stort nok..

Typisk føleri fra kvinner? Du spekulerer jo i forholdet deres selv så vel 🙂 Jeg har alltid likt kona, for hun virker tøff, og hun later ikke som og er så enormt diplomatisk alltid. Uten å være grenseløs og mer rølpete som Trump selvfølgelig. For det er jo det han kan bli, og det du kaller uhøflig. Jeg ser absolutt feilene han gjør, men jeg syns også at vi må kunne være LITT saklige oppe i alt. Når noen blir kritisert for absolutt alt uansett hva, så kjenner jeg at jeg blir oppgitt og om ikke forsvare alltid, så ta avstand fra det 100% negative fokuset. Jeg tror vi må ha litt forståelse for problemet med alle som flykter over grensen til USA, for det skaper store problemer, og selv om Trump går for langt i måten å omtale mennesker, så må vi jo også prøve å skjønne hvilke utfordringer menneskene der borte får og lever med. 

Jeg har "problemer" med litt av hvert Trump lirer av seg, men alt er ikke feil, og han er i mitt syn ikke så mye verre enn visse andre presidenter. De opptrer bare mer diplomatiske. Uten at jeg sier at akkurat det er feil.

farløs skrev (17 timer siden):

Meh. Hm..nei da får man bare søke selv da. Skal søke CNN, takk for infon. Men jeg hadde likt å kunne få se noe i sin helhet på nrk og tv2, uten at de skal klippe og "oversette" alt.

Det var fascinerende å se flere av talene. Det blir så unorsk "halleluja- stemning", og de er jo helt rå på å holde taler. som appelerer. Barnebarnet til Trump klarte jo å sjarmere publikum ( og meg når sant skal sies ) og hun har nok rett i at hun også "er en Trump". Imponerende at en 17- åring tar ordet for første gang i en sånn setting, når så mange millioner ser på. 

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det var da måte på til konspirasjoner. Nrk og TV2 har aldri sendt denne type taler i sin helhet.

Konspirasjonstenking?  Nå er det jo faktisk sant at det blir kun negativt fokus da, og mye usakligheter også. Jeg tror også at siden Trump har vært både krass og uforskammet mot pressen så vekker det sinne og sikkert frykt, og det er forståelig samtidig som de jo ER vant til å ha makt. Og det er ikke akkurat sånn at de alltid er så redelige de heller? Jeg syns ihvertfall ikke det, men samtidig bør Trump selvsagt ytre seg mer behersket og med forventet høflighet.

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det er fritt tilgjengelig på nettet, og hvis mam gidder å se på det så får man et helt annet bilde enn det mediene presenterer. Man vil oppdage at:

A: Trump er en narsissist og han prøvde faktisk å kuppe valget.

B: Dekningen av Trump i norske medier er som regel grovt misvisende eller mangelfull.

Jeg mener man må klare å ha disse to tankene i hodet samtidig.

AnonymBruker
Grendel skrev (56 minutter siden):

Det er fritt tilgjengelig på nettet, og hvis mam gidder å se på det så får man et helt annet bilde enn det mediene presenterer. Man vil oppdage at:

B: Dekningen av Trump i norske medier er som regel grovt misvisende eller mangelfull.

Hvis jeg stjeler en bolle fra deg.

Også stjeler du en bolle fra meg etterpå.

Da kan jeg selvsagt si, se GRENDEL ER EN TYYYYV! Han stjal en BOLLE!!!!

Og, det er i og for seg da korrekt, men meget misvisende. Hvis jeg så la det ut i alle landets aviser, så alle tror at Grendel er en tyv, ville du syntes det var "fair" ? Det er jo "korrekt" så null problem med slik dekning da, eller ? ????????????

"Valgjuks" og "kupp" foregår fra begge sider der borte, og vært slik i lang tid. Noen har bare en litt "lurere" måte å gjøre det på, så folk ikke oppdager det.

En "smart" måte fra demokratene er, Hei, vi kan ikke ha legitimasjon for å stemme, for svarte folk har ikke legitimasjon.

Det kan du gjøre i Norge også, om venstresiden vil øke oppslutningen sin litt kan de starte med de mest rasistiske påstandene om minoriteter, og  få fjernet kravet om legitimasjon eller statsborgerskap for den saks skyld, og øke sin makt, i Norge, om folk lar seg lure av deres "gode intensjoner" ååå dakars minoriteter som er undertrykket.

Når det skjer, vil jeg si at venstresiden i Norge, bedriver valgjuks for å kuppe makt. 

Alt handler om perspektiver. Ditt perspektiv er veldig "Orange man bad", som er korrekt, men misvisende ;)

Anonymkode: d261d...653

AnonymBruker
Kashmir skrev (22 timer siden):

Ikke sant? Du setter ord på det. Vi vil skåne oss selv for å ta standpungt, og enda mer for å ikke ha r ett. Vi vil ha orden og kontrollere, men så kommer man dit at det ER lov til å ikke ha. Å være ambilavent og vurdere..objektivt, Drittvanskelig, men så føler man seg klokere, Jeg liker det jeg. Det er verdt kostnaden for å si det sånn..

Det var direkte fra CNN.

Det er deprimerende og svært skuffende at verdens mektigste land og vår viktigste allierte har klart å sette seg i denne patetiske situasjonen.

På den ene siden en 81 åring som blir mer og mer surrete og forvirret for hver dag som går. Og på den andre siden en hevngjerrig narsissistisk 78 åring som som kun er etter å berike seg selv.

Gud hjelpe oss alle hvis denne galskapen fortsetter.

Anonymkode: e11ed...2be

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er deprimerende og svært skuffende at verdens mektigste land og vår viktigste allierte har klart å sette seg i denne patetiske situasjonen.

På den ene siden en 81 åring som blir mer og mer surrete og forvirret for hver dag som går. Og på den andre siden en hevngjerrig narsissistisk 78 åring som som kun er etter å berike seg selv.

Gud hjelpe oss alle hvis denne galskapen fortsetter.

Anonymkode: e11ed...2be

Det er tragisk med Biden. Han burde ikke bli husket på denne måten. Jeg får litt sympati, men jeg blir uvel av å se hvor mye han sliter og hvordan han mister det. Det skulle han spart seg selv for, men er vel vanskelig for han. Uansett, det er skremmende at han kan fortsette på denne måten. 

Ja, Trump er narsissistisk. Jeg er helt enig i det, men igjen : de fleste i sånne maktposisjoner må kanskje være det? Jeg husker jo Jens Stoltenberg som når han fløy over Norge sa at han følte det stort å vite at han var leder for dette landet. Det er jo noe narsissitisk det også, uten at jeg på noen måte sammenligner han med Trump, for all del. Men de har ofte sterke trekk, og jeg blir nok betraktet som enten naiv eller for ignorant når jeg sier at narsissisme ikke er udelt negativt når noen innehar visse posisjoner. Det farligste er jo å bli fiende av dem... og å være i umiddelbar nærhet. For ellers vil de jo lykkes med det de setter seg fore, skape nyttige kontakter og også ha stor beundring. Da MÅ de nødvendigvis ha folk med seg og ikke mislykkes. Så vel.. Jeg er muligens på tynn is her, men tror jeg har litt rett. 

Forøvrig er det også mye narsissisme blant journalister iog at de har stor kontroll på påvirkning, og også kan manipulere masser. De ligger ganske høyt på listen over yrker hvor det er flest narsissiter faktisk. Når det er sagt så blir jeg ikke paranoid av det, og jeg har respekt for norsk presse stort sett. 

det jeg ser kan være den største faren med Trump er at han ikke er lydhør nok ovenfor folk som er uenige, og at han lar oss andre som er medlem av NATO seile litt i egen sjø. Han vil være USA sin helt, og er vel ikke akkurat så lojal eller samarbeidsvillig mtp utenriks politikk. Samtidig har han rett i at vi også må følge opp avtaler.

Jeg er mer skeptisk ovenfor Vance som forteller at bestemoren hadde et tjuetalls ladde våpen i huset deres fordi hun var dårlig til bens og måtte ha et våpen i umiddelbar nærhet for å forvare de andre i huset. DET var drøyt. Han virker rimelig...kald.

AnonymBruker
Grendel skrev (3 timer siden):

Norsk presse (- Document.no, Resett/iNyheter, Steigan) er da ganske samstemt med amerikansk presse (- Fox, Newsmax, OANN) i omtale av Trump sånn sett. Det som de bør kritiseres for er at de, inntil debatten i slutten av juni, konsekvent har unngått å omtale Bidens stadig mer skrantende helse. Kritikken av Trump er helt på sin plass, men kritikk av Biden har nesten manglet helt.

AnonymBruker
Kashmir skrev (4 timer siden):

Det var fascinerende å se flere av talene. Det blir så unorsk "halleluja- stemning", og de er jo helt rå på å holde taler. som appelerer. Barnebarnet til Trump klarte jo å sjarmere publikum ( og meg når sant skal sies ) og hun har nok rett i at hun også "er en Trump". Imponerende at en 17- åring tar ordet for første gang i en sånn setting, når så mange millioner ser på. 

Dette minnet mer om et halleluja-show i en karismatisk evangelisk meninghet enn en politisk samling. Så var det dette med kvinner og hvor lett dere lar dere manipulere av følelser da. 🙄

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette minnet mer om et halleluja-show i en karismatisk evangelisk meninghet enn en politisk samling. Så var det dette med kvinner og hvor lett dere lar dere manipulere av følelser da. 🙄

Drit i å bruke sånne hersketeknikker mtp kjønn?  Jeg sa ikke at den halleluja-stemningen var bra.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det jeg skrev stemmer vel med forskning.

Men det er jo mange menn som er uenig med meg også, så skal du avfeie alt jeg sier fordi jeg er kvinne så er det jo null poeng i å diskutere? Eller? 

Kashmir skrev (16 minutter siden):

Drit i å bruke sånne hersketeknikker mtp kjønn? 

TYPISK MENN😬 Neida🤭 Men ja i det tilfellet der var det en klar hersketeknikk.

Og bare så det er sagt det er ikke bare kvinner som blir påvirka, menn blir påvirka av følelser også..hvorfor skulle de ellers kjøpe de bilene og bruke AXE(eller det var vel mer 90talls men uansett) osvosv. Litt spøk og litt alvor. Men det er nok følelser nok for både menn og kvinner.

Synes det er fint at du deler dine observasjoner jeg da, og det får jo andre også gjøre? Men de vil kanskje heller avfeie andres?

farløs skrev (21 minutter siden):

TYPISK MENN😬 Neida🤭 Men ja i det tilfellet der var det en klar hersketeknikk.

Og bare så det er sagt det er ikke bare kvinner som blir påvirka, menn blir påvirka av følelser også..hvorfor skulle de ellers kjøpe de bilene og bruke AXE(eller det var vel mer 90talls men uansett) osvosv. Litt spøk og litt alvor. Men det er nok følelser nok for både menn og kvinner.

Synes det er fint at du deler dine observasjoner jeg da, og det får jo andre også gjøre? Men de vil kanskje heller avfeie andres?

Ja, det blir så dumt med hersketeknikker. Da liker jeg selvsagt bedre argumenter som faktisk går på sak. Og ja, menn er ikke roboter uten følelser de heller, heldigvis. 

Men nå må jeg legge til at Trump også gjør en feil der. Nevnte barnebarn og hennes far, altså Trump sin sønn sa at Trump ikke viser sånne familiære følelser mer offentlig. LITT dumt selv om det ikke skal overdrives. 

Endret av Kashmir
Kashmir skrev (16 minutter siden):

Ja, det blir så dumt med hersketeknikker. Da liker jeg selvsagt bedre argumenter som faktisk går på sak. Og ja, menn er ikke roboter uten følelser de heller, heldigvis. 

Men nå må jeg legge til at Trump også gjør en feil der. Nevnte barnebarn og hennes far, altså Trump sin sønn sa at Trump ikke viser sånne familiære følelser mer offentlig. LITT dumt selv om det ikke skal overdrives. 

Åh.. sa sønnen til Trump at Trump ikke viser sånt så ofte offentlig? Kanskje fordi han kunne ha blitt drept og noen ble drept og skadet som både er far og kanskje bestefedre? Det faller jo naturlig inn da tenker jeg? Og følelser også..det er jo sorg og sørgende der..hm.. 

Lurer på hva de andre mener han skulle ha sagt og gjort i den/de situasjonen/situasjonene der? Som har vært bedre?

farløs skrev (11 minutter siden):

Åh.. sa sønnen til Trump at Trump ikke viser sånt så ofte offentlig? Kanskje fordi han kunne ha blitt drept og noen ble drept og skadet som både er far og kanskje bestefedre? Det faller jo naturlig inn da tenker jeg? Og følelser også..det er jo sorg og sørgende der..hm.. 

Lurer på hva de andre mener han skulle ha sagt og gjort i den/de situasjonen/situasjonene der? Som har vært bedre?

Ja, han sa det. Du har et poeng der. han vil kanskje beskytte dem ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...