Gå til innhold

Ingen fra kommunen har kommet

Anbefalte innlegg

Overlegen på psykoseposten insisterte på at den første tiden skulle jeg ha utlevering av medisiner to ganger i uka.

Fikk med meg en dosett på en uke. 

Nå har jeg kun morgendosen igjen og ingen fra kommunen har kontaktet meg. 

Hvem skal jeg kontakte i morgen? Sykehuset eller kommunen? 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/484531-ingen-fra-kommunen-har-kommet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ville kontaktet kommunen først også sykehuset hvis du ikke skulle få tak i noen i kommunen.

Anonymkode: c59c3...8ae

Okei. Får gjøre det. Ingen av medisine jeg går på er forenelig med bråseponering så det går ikke at dette ikke ordnes i morgen. Da må de heller la meg hente ut og administrere selv. Noe jeg for øvrig mener er den beste løsningen. 

Jeg har ikke tullet med medisinene mine på to år. Så jeg trenger egentlig ikke denne ordningen. Men hun overlegen overdriver innimellom etter mitt syn. 

Endret av Glitter
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg ville kontaktet både kommunen og sykehuset.
Det er ikke greit av kommunen å glemme en pasient som de har ansvaret for, noe som sykehuset må få vite.

Anonymkode: 78d15...84f

Ja får gjøre det. 

Endret av Admin
Ryddet for slettet sitat. Admin
Glitter skrev (1 time siden):

Overlegen på psykoseposten insisterte på at den første tiden skulle jeg ha utlevering av medisiner to ganger i uka.

Fikk med meg en dosett på en uke. 

Nå har jeg kun morgendosen igjen og ingen fra kommunen har kontaktet meg. 

Hvem skal jeg kontakte i morgen? Sykehuset eller kommunen? 

Dette er ikke bra. Har du fått kontaktperson og telefonnummer til den/de som skal følge deg opp?

Annonse

Glitter skrev (1 minutt siden):

Har to i kommunen, men hun ene hiltet mulig avslutning til høsten.

Dersom du har telefonnummer ringer du direkte dit i morgen. Dersom du ikke har det, eller ikke kommer frem/får tak i noen ringer du posten og ber om å få snakk med behandler så tidlig som mulig i morgen. 

Skrevet (endret)
XbellaX skrev (14 timer siden):

Dersom du har telefonnummer ringer du direkte dit i morgen. Dersom du ikke har det, eller ikke kommer frem/får tak i noen ringer du posten og ber om å få snakk med behandler så tidlig som mulig i morgen. 

Ja får gjøre det. 

Endret av Admin

Av egen erfaring vet jeg at det av og til kan være vanskelig å nå frem til ansvarlige i kommunen nå i fellesferien. Synes du heller skal ringe sykehuset og spørre om de kan følge dette opp., spesielt siden det er de som har bestemt at du skal få utlevert medisinene to ganger i uken.  Byrden skal ikke ligge på deg. 

AnonymBruker
Martine skrev (Akkurat nå):

Av egen erfaring vet jeg at det av og til kan være vanskelig å nå frem til ansvarlige i kommunen nå i fellesferien. Synes du heller skal ringe sykehuset og spørre om de kan følge dette opp., spesielt siden det er de som har bestemt at du skal få utlevert medisinene to ganger i uken.  Byrden skal ikke ligge på deg. 

Er helt enig. Dette er ikke ditt problem Glitter.

Når det gjelder andre kommentarer i tråden, bare prøv om du klarer å overse dem. Ingen grunn til å svare. 

Anonymkode: 78d15...84f

Martine skrev (3 minutter siden):

Okel. Jeg skal ringe. 

Annonse

Skrevet (endret)
Martine skrev (14 timer siden):

Ja jeg før gjøre det. 

Nå skal jeg endelig sove. 

Endret av Admin

Takk admin for å ordne opp i tråden. 

Dette ble bare rot. Endte med å måtte hente ny dosett fra sykehuset. 

Videre så er det sånn at sykehuset krangler med tildelingskontoret i kommunen. Sykehuset vil at jeg får utlevert to ganger i uken. Tildelingskontoret mener jeg skal hente medisiner på apoteket og administrere selv. Noe jeg for øvrig er enig i at jeg kan gjøre selv.

Har ikke tuklet medisiner på to år. 

Glitter skrev (4 timer siden):

Takk admin for å ordne opp i tråden. 

Dette ble bare rot. Endte med å måtte hente ny dosett fra sykehuset. 

Videre så er det sånn at sykehuset krangler med tildelingskontoret i kommunen. Sykehuset vil at jeg får utlevert to ganger i uken. Tildelingskontoret mener jeg skal hente medisiner på apoteket og administrere selv. Noe jeg for øvrig er enig i at jeg kan gjøre selv.

Har ikke tuklet medisiner på to år. 

Har sykehuset sagt noe om hvorfor de vil at kommunen skal gi deg 2 ganger i uka istedenfor at du administrerer de selv?

aa-k-j skrev (4 minutter siden):

Har sykehuset sagt noe om hvorfor de vil at kommunen skal gi deg 2 ganger i uka istedenfor at du administrerer de selv?

Nei. Prøvde å si jeg er ansvarlig nok til å administrere det selv. Overlegen mente likevel det var nødvendig.

Glitter skrev (33 minutter siden):

Nei. Prøvde å si jeg er ansvarlig nok til å administrere det selv. Overlegen mente likevel det var nødvendig.

Det var jo rart. Er rart hvor lite helsepersonell vil informere om ting. Har jo erfart selv hvor lite de informerer. 

Endret av aa-k-j

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...