Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lillemus
farløs skrev (3 timer siden):

Er det noen som kan forklare meg hva SSD lagring betyr?🤓 Er det det samme som hardisk?

Svaret google gir er: 

En solid-state-disk (SSD) er en type lagringsenhet som bruker NAND-basert flashminne til å lagre data. I motsetning til HDD-er, som er avhengige av spinnende disker og mekaniske lese-/skrivehoder, har SSD-er ingen bevegelige deler. Det gjør dem mer motstandsdyktige mot fysiske støt, raskere og mer energieffektive.

Hvis det gjør deg noe klokere. Jeg kan ikke noe om dette. :D 

Det er som Lillemus skriver.

Uten å være så altfor teknisk, så vil en ordinær harddisk være mekanisk, det vil si at det "skrives" og "leses" data fra en roterende skive med en slags nål. Dette skaper noe støy, men hovedproblemet er at en slik mekanisk prosess krever mye batteri i laptoper. En SSD disk har de fordelene som Lillemus skriver over, og bruker svært lite strøm, noe som gjør at batteriet varer vesentlig lengre. Ulempen er at de (spesielt for stor lagringsplass) er noe dyrere.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er bare å spørre ChatGPT.

image.thumb.png.8078a85d06c7c5d31314bff7670b6e52.png

image.thumb.png.3f542d6df61378b871e70fab4d59fba5.png

Anonymkode: 45577...6a3

Åh, er det sånn robot aiai?🤖 Aldri hørt om før🫠 men vet om sånn "kundeservice" som ikke svarer på det jeg spør om😬 Det var veldig grundig svar? Men da blir det ofte så mye at det kan bli for komplisert å lese for min del, men det der var interessant, skal studere den nøyere var fint takk bildet og tipset💐

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...