Gå til innhold

Trump: –⁠ Gå ut og stem. Dere trenger ikke å gjøre det igjen


slabbedask

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Skjønner ikke hva han mener med at de ikke trenger å gjøre det (stemme) igjen? For de må da vel gjøre det etter 4 år igjen?

Anonymkode: b8180...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler det ikke om en lovendring som han vil "fikse" at blir stående etter fire år? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig jeg ikke forstår hva VG prøver å formidle her, for de skriver at dette var et arrangentet av konservative kristne, og at han vil ansett bunnsolide kristne konservative som skal sørge for at de konservative verdiene vil blir ivaretatt i mange år fremover, slik at de ikke trenger å stemme over dette etter de fire årene han eventuelt blir sittende som president. Så hyllet han domstoler som forkastet forslag om lovendring ifb med abort, og at det ikke skal være lovlig med fri abort. 

Det hadde vært fint om de utdypet eller forklarte litt mer hva han mente her, men det er jo ikke akkurat å forvente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (13 minutter siden):

Handler det ikke om en lovendring som han vil "fikse" at blir stående etter fire år? 

Hjelpes. Det håper jeg da virkelig ALDRI skjer herregud...

Anonymkode: b8180...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hjelpes. Det håper jeg da virkelig ALDRI skjer herregud...

Anonymkode: b8180...460

Nei.. Jeg syns det er helt begredelig med abortlovene i flere stater, og at de nekter fri abort. Jeg syns egentlig at det er ganske sjokkerende. 

Og det provoserer meg ekstra mye at det er menn som skal avgjøre sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Nei.. Jeg syns det er helt begredelig med abortlovene i flere stater, og at de nekter fri abort. Jeg syns egentlig at det er ganske sjokkerende. 

Og det provoserer meg ekstra mye at det er menn som skal avgjøre sånt. 

Ja, jeg er enig med deg i det. Det må da være helt forferdelig å være i en situasjon der en ønsker abort men det ikke er lov. Men så vidt jeg har fått med meg er der vel enkelte som velger å reise til andre stater for å få det gjennomført der eller eventuelt at de får hjelp ulovlig der bor. Jeg har ikke satt meg spesielt godt inn i dette altså, jeg leste bare om det så vidt for en god stund tilbake.

Jeg forstår heller ikke hvorfor de ønsker å nekte fri abort egentlig? Jeg kan for så vidt skjønne at ett land (eller stat i dette tilfelle) ikke ønsker å sette grensen for hvilken uke man kan ta abort i veldig tett opp til da fosteret regnes som levedyktig. Men at de skal nekte kvinner abort i det fulle og hele gir ingen mening for meg...

Anonymkode: b8180...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man virkelig skal legge godvilja til, så handler det bare om at han appellerer til de erke-kristne om at han med 4 nye år vil kunne klare å tette alle smutthull og sikre enda flere konservative dommere til høyesterett slik at demokratene ikke klarer å endre tilbake etter disse 4 årene. 

Men: Han har allerede sagt at han vil være diktator, om enn «bare» den første dagen som president. Han kommer til å bytte ut så mange som mulig i statsadministrasjonen mv til folk som er på hans side. Som Maya Angelou sa: «When someone shows you who they are, believe them the first time.»

 

IMG_1884.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (2 minutter siden):

Hvis man virkelig skal legge godvilja til, så handler det bare om at han appellerer til de erke-kristne om at han med 4 nye år vil kunne klare å tette alle smutthull og sikre enda flere konservative dommere til høyesterett slik at demokratene ikke klarer å endre tilbake etter disse 4 årene. 

Men: Han har allerede sagt at han vil være diktator, om enn «bare» den første dagen som president. Han kommer til å bytte ut så mange som mulig i statsadministrasjonen mv til folk som er på hans side. Som Maya Angelou sa: «When someone shows you who they are, believe them the first time.»

 

IMG_1884.jpeg

 Det slo meg at det KAN handle om at konservative überkristne i utgangspunktet ikke stemmer ved valg.

Det er også mulig at det er altfor naivt. Det er også mulig at han ikke har noen klar tanke om hva han egentlig sier. Han snakker mye i store bokstaver uten å tenke.

Når han sier sånne ting så er det i alle fall helt fair å ta ham på ordet og tenke at han vil avskaffe valg. Det er det han sier.

Uansett så er hele idéen om at han skal "fikse" USA ganske skremmende. Hva vil han fikse egentlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (28 minutter siden):

 Det slo meg at det KAN handle om at konservative überkristne i utgangspunktet ikke stemmer ved valg.

Det er også mulig at det er altfor naivt. Det er også mulig at han ikke har noen klar tanke om hva han egentlig sier. Han snakker mye i store bokstaver uten å tenke.

Når han sier sånne ting så er det i alle fall helt fair å ta ham på ordet og tenke at han vil avskaffe valg. Det er det han sier.

Uansett så er hele idéen om at han skal "fikse" USA ganske skremmende. Hva vil han fikse egentlig? 

Jeg tror ikke nødvendigvis at han har en klar tanke om at han nå avskaffe valg og bli livslang diktator, men han representerer en åpenbar fare mot demokratiet. Han har også en del støttespillere med temmelig mørke planer, især de bak Project 2025. Huff 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg er enig med deg i det. Det må da være helt forferdelig å være i en situasjon der en ønsker abort men det ikke er lov. Men så vidt jeg har fått med meg er der vel enkelte som velger å reise til andre stater for å få det gjennomført der eller eventuelt at de får hjelp ulovlig der bor. Jeg har ikke satt meg spesielt godt inn i dette altså, jeg leste bare om det så vidt for en god stund tilbake.

Jeg forstår heller ikke hvorfor de ønsker å nekte fri abort egentlig? Jeg kan for så vidt skjønne at ett land (eller stat i dette tilfelle) ikke ønsker å sette grensen for hvilken uke man kan ta abort i veldig tett opp til da fosteret regnes som levedyktig. Men at de skal nekte kvinner abort i det fulle og hele gir ingen mening for meg...

Anonymkode: b8180...460

Det er vel det vi var inne på her i går, at USA er et ganske så religiøst land. Jeg er jo enig i at det kan og skal være en grense unntatt visse spesielle tilfeller. Jeg hadde heller ikke et inntrykk av at Trump var speielt religiøs, men han appellerer veldig nå, og det er jo ikke uvanlig at politikere gjør, men.. Mulig han fikk en liten "oppvåkning" da han ble skutt mot/ truffet fra våpenet... Men mest er det nok for å få de viktige velgerne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
slabbedask skrev (8 timer siden):

Hvordan tolker man dette? Spiller han 4D-sjakk?

 

Fixer du ting bra tar det lang tid å ødelegge, se på Norge f.eks, selv med ekstremt dårlig politikk siste tiårene flyter vi videre sakte mot undergrunnen, svenske tilstander tar en 30-40 år med idioti politikken. Tror dere må legge konspirasjonsteori hattene på hyllen litt angående Trump altså :D 

Kashmir skrev (7 timer siden):

Nei.. Jeg syns det er helt begredelig med abortlovene i flere stater, og at de nekter fri abort. Jeg syns egentlig at det er ganske sjokkerende. 

Og det provoserer meg ekstra mye at det er menn som skal avgjøre sånt. 

Hvilken alder synes du abort (også kalt drap, btw) bør være lovlig da? 9 måneder? 5? 3? 2? 1? og ikke minst HVORFOR eksakt den alderen ?

Synes alle har feil fokus angående abort, 99% av årsakene til abort er kåte korttenkte idioter som ligger og produserer barn uten en plan. Så finner de ut å det er ubeleilig, så da dreper vi ungen istedenfor. Også jubler alle i salen.... 

Det er angivelig supert og flott , fordi et eller annet frihet ditt datt? Men hva med friheten til ungen... argumentene faller sammer veldig fort.

Det finnes andre alternativer (for disse 99% av tilfellene), f.eks vent med BARNEPRODUKSJON til du ØNSKER BARN PRODUSERT. Eller adopsjon. Eller prevensjon.

Skjerpings..... 

Anonymkode: 37cb2...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Fixer du ting bra tar det lang tid å ødelegge, se på Norge f.eks, selv med ekstremt dårlig politikk siste tiårene flyter vi videre sakte mot undergrunnen, svenske tilstander tar en 30-40 år med idioti politikken. Tror dere må legge konspirasjonsteori hattene på hyllen litt angående Trump altså :D 

Hvilken alder synes du abort (også kalt drap, btw) bør være lovlig da? 9 måneder? 5? 3? 2? 1? og ikke minst HVORFOR eksakt den alderen ?

Synes alle har feil fokus angående abort, 99% av årsakene til abort er kåte korttenkte idioter som ligger og produserer barn uten en plan. Så finner de ut å det er ubeleilig, så da dreper vi ungen istedenfor. Også jubler alle i salen.... 

Det er angivelig supert og flott , fordi et eller annet frihet ditt datt? Men hva med friheten til ungen... argumentene faller sammer veldig fort.

Det finnes andre alternativer (for disse 99% av tilfellene), f.eks vent med BARNEPRODUKSJON til du ØNSKER BARN PRODUSERT. Eller adopsjon. Eller prevensjon.

Skjerpings..... 

Anonymkode: 37cb2...973

Kåte korttenkte idioter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Synes alle har feil fokus angående abort, 99% av årsakene til abort er kåte korttenkte idioter som ligger og produserer barn uten en plan.

Dette lo jeg av, det var morsomt sagt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (1 minutt siden):

Dette lo jeg av, det var morsomt sagt 😂

Ikke sant? Sånn enkel mannetankegang. Og de bstemmer lovene? 

Det er faen ikke håp. Jeg ler mer enn jeg bekymrer meg og gråter jeg også. Det er rene vannvidd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (3 minutter siden):

Ikke sant? Sånn enkel mannetankegang. Og de bstemmer lovene? 

Det er faen ikke håp. Jeg ler mer enn jeg bekymrer meg og gråter jeg også. Det er rene vannvidd. 

Orker ikke å diskutere synet mitt i abortsaken nå, jeg bare hang meg opp i den setningen fordi det var så morsomt sagt 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Ikke sant? Sånn enkel mannetankegang. Og de bstemmer lovene? 

Ok, kult, men hvilken alder er du for? Redd for at folk skal høre hva du mener ? :o 

(regner ikke med å få noe svar, så går videre, men før deg fri til å motbevise fordommene mine :) )

 

Det er forøvrig veldig enkelt.

Er som om jeg går ut og hogger ned treet mitt i hagen, også tenker jeg etterpå ånei nå har jeg ikke et tre i hagen lenger. Også skylder jeg på treet. For jeg vil ikke ta ansvar for noe, jeg er bare et offer for verden, jeg har ingen selvstyre eller kontroll. Treet bare falt ned, av seg selv, etter at jeg hugget det ned, som ikke har noe som helst med saken å gjøre, for jeg er KVINNE (hva er en kvinne?)

Anonymkode: 37cb2...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok, kult, men hvilken alder er du for? Redd for at folk skal høre hva du mener ? :o 

(regner ikke med å få noe svar, så går videre, men før deg fri til å motbevise fordommene mine :) )

 

Det er forøvrig veldig enkelt.

Er som om jeg går ut og hogger ned treet mitt i hagen, også tenker jeg etterpå ånei nå har jeg ikke et tre i hagen lenger. Også skylder jeg på treet. For jeg vil ikke ta ansvar for noe, jeg er bare et offer for verden, jeg har ingen selvstyre eller kontroll. Treet bare falt ned, av seg selv, etter at jeg hugget det ned, som ikke har noe som helst med saken å gjøre, for jeg er KVINNE (hva er en kvinne?)

Anonymkode: 37cb2...973

Hele poenget er at det ikke er så "forøvrig enkelt"

Og du mistet meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...