Gå til innhold

Dere som skriver at dere er blitt "gitt opp" av DPS

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan fungerer det i praksis?

Anonymkode: 93b0c...282

Hva mener du? Det sier seg vel selv.

For henvisningene til dps så gjøres det en vurdering av forholdet mellom forventet nytte og forventet ressursbruk. Dersom man har kroniske psykdommer som man har hatt lenge og du mest sannsynlig har fått hjelp for tidligere, men du har ikke blitt bedre så blir henvisningen avslått. 

Anonymkode: a651b...eb9

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva mener du? Det sier seg vel selv.

For henvisningene til dps så gjøres det en vurdering av forholdet mellom forventet nytte og forventet ressursbruk. Dersom man har kroniske psykdommer som man har hatt lenge og du mest sannsynlig har fått hjelp for tidligere, men du har ikke blitt bedre så blir henvisningen avslått. 

Jeg tenkte kanskje at det skjedde litt midt i/brått behandlingen, men da er det ikke slik.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tenkte kanskje at det skjedde litt midt i/brått behandlingen, men da er det ikke slik.

Det kan vel skje. Du skal være glad du selv blir prioritert da. Antar du er ung og ikke ufør. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det kan vel skje. Du skal være glad du selv blir prioritert da. Antar du er ung og ikke ufør. 

Jeg er ikke ung; i 40-årene. Jobber halv stilling.

Annonse

AnonymBruker

Jeg har nå jobbet meg gjennom alle tilbud som mitt dps tilbyr. Jeg har ikke blitt frisk av det, så nå fikk jeg faktisk beskjed om at de ikke hadde mer å tilby og at jeg kunne håpe at det går over av seg selv. Syntes selv det var litt direkte, men det var jeg det som var budskapet uansett. 

Jeg får fremdeles opphold på sengepost for stabilisering, men der er det miljøterapi og ingen"behandling"

Anonymkode: fc038...029

stjernestøv
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvordan fungerer det i praksis?

En psykolog avsluttet meg på timer når jeg sa jeg hadde sluttet med medisiner, var velkommen tilbake når jeg ville ta medisiner. Hadde gruppa da og de to som ledet den var glad jeg sluttet på trilafon, var helt borte vekke. 

AnonymBruker
stjernestøv skrev (4 minutter siden):

En psykolog avsluttet meg på timer når jeg sa jeg hadde sluttet med medisiner, var velkommen tilbake når jeg ville ta medisiner. Hadde gruppa da og de to som ledet den var glad jeg sluttet på trilafon, var helt borte vekke. 

Du fikk bivirkninger av medisinen? Skjønte ikke psykologen det?

psykedeliker
stjernestøv skrev (13 minutter siden):

En psykolog avsluttet meg på timer når jeg sa jeg hadde sluttet med medisiner, var velkommen tilbake når jeg ville ta medisiner.

Det er i slike tilfeller man benytter seg av sin rett til å ha med en tredjepart.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...