Gå til innhold

Hvorfor er adhd barn av og til "Normale"


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Hei. Vi har en sønn på 8 snart 9 som vi holder på å utrede for adhd diagnose.

At det er noe er vi vel ikke i tvil om men av og til blir vi i tvil.....

Fordi noen dager er bare så bra. han oppfører seg som om han var "normal" helt vanlig aktivitet, helt vanlig språk og ikke noe erting og terging av småsøæskenene sine.

Vi har forsøkt å kartlegge disse dagene men har ikke funnet noen rød tråd i hvorfor han blir "normal".

For andre dager er det jo bare helt pyton.

Vet noen hvorfor det er slik???

Kan det være ytrepåvirkning som eks kosthold, trening eller annet som noen vet har innvirkning?

Takker for innspill.

Vår sønn blir "normal" når han har feber. Da er han som et lam, ja selvsagt påvirker feberen aktiviteten men også oppførsel. Merkelig synes jeg at hans oppførsel da blir som et vanlig barn på hans alder....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke lett å si!!

Jeg har en datter på 10 år som har ADHD .

Til tider er hun 100% verre enn andre dager.

Merker særlig hvis hun får søtsaker innabords!!Da er hun kanon, selv med Ritalin....

Håper de finner ut av tingene..

Selv merket jeg at det var " noe " med henne allerede i spedbarnsalderen!

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å si!!

Jeg har en datter på 10 år som har ADHD .

Til tider er hun 100% verre enn andre dager.

Merker særlig hvis hun får søtsaker innabords!!Da er hun kanon, selv med Ritalin....

Håper de finner ut av tingene..

Selv merket jeg at det var " noe " med henne allerede i spedbarnsalderen!

Lykke til

Ja, du kan så si. Hvorfor er de noen dager så "normale". Dette opplever jeg også, men det er ikke tvil om at gutten min har ADHD likevel. Også når han har feber er han helt som en normal gutt. Slik har han vært fra han var bitteliten. Det var nesten deilig når han var syk... Jeg tror bare vi må akseptere at det bare er slik. og ikke bli for fokusert på hvorfor noen dager er bedre enn andre. Det eneste jeg med sikkerhet vet, er at forutsigbarhet er veldig viktig for han på skolen. Alle disse "morsomme" dagene da det skal skje så mye, er gjerne de verste dagene for ham. Dette takler han ikke.

Håper dere finner ut av det. Det går jo an å prøve homeopat for å finne ut om han reagerer på noe, slik at dere kan unngå div. matvarer...

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...