Gå til innhold

Når behandler på DPS har ferie, kan man

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Haster det å seponere medikamentet da? Hvis du har alvorlige bivirkninger som gjør at du må seponere fortest mulig kan de kanskje være til hjelp, men er det bare fordi du har lyst til å slutte av en eller annen grunn må du nok vente til din faste behandler er tilbake.

Anonymkode: 9e6d2...1a0

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Haster det å seponere medikamentet da? Hvis du har alvorlige bivirkninger som gjør at du må seponere fortest mulig kan de kanskje være til hjelp, men er det bare fordi du har lyst til å slutte av en eller annen grunn må du nok vente til din faste behandler er tilbake.

Jeg "får det for meg" at jeg vil seponere og da haster det for meg om du skjønner. Jeg kan være tålmodig om jeg må. 

Anonymkode: 310aa...2e9

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg "får det for meg" at jeg vil seponere og da haster det for meg om du skjønner. Jeg kan være tålmodig om jeg må. 

Oki, hvis jeg var deg hadde jeg nok bare vært tålmodig og ventet da, hadde ikke villet brydd DPS med dette i ferietiden.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Oki, hvis jeg var deg hadde jeg nok bare vært tålmodig og ventet da, hadde ikke villet brydd DPS med dette i ferietiden.

Du har rett. Det siste jeg vil er å bry noen. Mulig jeg autoseponerer. Jeg får se.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Du har rett. Det siste jeg vil er å bry noen. Mulig jeg autoseponerer. Jeg får se.

Å autoseponere er en utrolig dårlig ide. Om du virkelig ikke klarer vente ta heller kontakt med fastlegen og få hjelp til nedtrapping fremfor å bare gjøre det helt selv.

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Å autoseponere er en utrolig dårlig ide. Om du virkelig ikke klarer vente ta heller kontakt med fastlegen og få hjelp til nedtrapping fremfor å bare gjøre det helt selv.

Kan man få hastetime pga dette eller vil de si at man må vente?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kan man få hastetime pga dette eller vil de si at man må vente?

Ut i fra den informasjonen du har gitt ville jeg sagt nei. Du har jo ingen viktig grunn til å slutte på medisiner akkurat og heller ingen god grunn til hvorfor du ikke kan vente til din behandler er tilbake? Nå vet jeg ikke hvilken diagnose eller medisiner det er snakk om, men sannsynligheten for at du vil bli dårlig/få tilbakefall er nok ganske stor, spesielt hvis du tenker på å seponere den eneste medisinen du går på.... 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ut i fra den informasjonen du har gitt ville jeg sagt nei. Du har jo ingen viktig grunn til å slutte på medisiner akkurat og heller ingen god grunn til hvorfor du ikke kan vente til din behandler er tilbake? Nå vet jeg ikke hvilken diagnose eller medisiner det er snakk om, men sannsynligheten for at du vil bli dårlig/få tilbakefall er nok ganske stor, spesielt hvis du tenker på å seponere den eneste medisinen du går på.... 

Funksjonsfall kan være en viktig grunn? Grunnet energitap. Det er ikke min eneste medisin for øvrig.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ringe og få prate med en annen lege ang å seponere et medikament?

Neppe, fordi de på dps er alt for opptatte. Gå heller til fastlegen din som alle andre. 

Anonymkode: a0128...73c

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Neppe, fordi de på dps er alt for opptatte. Gå heller til fastlegen din som alle andre. 

Anonymkode: a0128...73c

Jeg har i løpet av de 3 årene jeg har vært syk ikke vært hos fastlegen siden begynnelsen av det 1.året. Så det kjennes ikke naturlig ut å "blande" han inn på dette tidspunktet?

Annonse

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Funksjonsfall kan være en viktig grunn? Grunnet energitap. Det er ikke min eneste medisin for øvrig.

Ja - da er det viktig å identifisere hvorfor. Jeg kan anta at dette ikke er første gang du ønsker å seponere brått. Det er et gjentakende mønster. Det er en leges oppgave å finne ut av de problemstillingene du nevner.

Det bør være et fokus i neste time - hva kjennetegner situasjonen din når du får et behov for å forverre egen tilstand? Og det helst i går... Der kan det ligge mange årsaker bak. Kanskje en viktig nøkkel å studere for å komme videre i egen prosess.

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (1 minutt siden):

Ja - da er det viktig å identifisere hvorfor. Jeg kan anta at dette ikke er første gang du ønsker å seponere brått. Det er et gjentakende mønster. Det er en leges oppgave å finne ut av de problemstillingene du nevner.

Det bør være et fokus i neste time - hva kjennetegner situasjonen din når du får et behov for å forverre egen tilstand? Og det helst i går... Der kan det ligge mange årsaker bak. Kanskje en viktig nøkkel å studere for å komme videre i egen prosess.

Setter pris på kloke tanker. Takk.

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

De som har det slik, er det faktisk ikke noe håp for om de ikke klarer å få fornuften til å ta kommandoen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...