Gå til innhold

Om man går mot en prosess mot ufør

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

I hvor mange prosent må jeg prøve meg og i hvor lang periode?

Anonymkode: 2b06f...8e0

Dette er veldig individuelt og kommer an på flere ting. Anbefaler deg å ta det opp med behandler og veileder i NAV hva de tenker vil bli tilfelle for deg/din prosess. For meg tok det 8 år fra jeg først begynte på AAP til jeg søkte ufør. 

Anonymkode: 9718e...055

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette er veldig individuelt og kommer an på flere ting. Anbefaler deg å ta det opp med behandler og veileder i NAV hva de tenker vil bli tilfelle for deg/din prosess. For meg tok det 8 år fra jeg først begynte på AAP til jeg søkte ufør. 

Anonymkode: 9718e...055

Så du fikk 8 år med AAP?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 31.7.2024 den 21.06):

Utredning. Jeg jobber 50 prosent. Ser ikke for meg at jeg vil klare å stå i full jobb igjen. Behandler er enig. Hvordan bil prosessen se ut? Hva skjer i praksis? Hvem gjør hva?

Prøves og testes ut. Det kan ta tid, men kan hjelpe for å se om for eksempel omskoler ol kan fungere bedre

Anonymkode: d488c...ecf

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 31.7.2024 den 21.06):

Utredning. Jeg jobber 50 prosent. Ser ikke for meg at jeg vil klare å stå i full jobb igjen. Behandler er enig. Hvordan bil prosessen se ut? Hva skjer i praksis? Hvem gjør hva?

Alle er jo forskjellige. Jeg gikk nesten 4 år på AAP før jeg søkte om ufør. Jeg var i utredning og behandling på DPS og prøvde ut forskjellige medisiner. Og så var jeg på arbeidsutprøving i tilrettelagt jobb. Så søkte jeg om uføretrygd når AAP tia var iferd med å gå ut.

Anonymkode: 9ec7e...a3d

AnonymBruker
Glitter skrev (12 minutter siden):

Tok vel 5,5 år fra sykemelding til innvilgelse av uføretrygd. Det var Nav som bestemte at å søke om uføretrygd var på tide. Var aldri i noen form for arbeidsutprøving. 

Fikk automatisk ung uføresatsen.

Hadde du aldri vært i jobb fra før sykdommen?

Everybody
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg måtte ikke på arbeitsutføring.

Anonymkode: 21745...4d9

Nei noen få som de mener er for syke slipper. Det er underlig. Hvordan kan de vite at den personen er "mer" syk en en annen uten å ha sett personen i arbeid?

AnonymBruker
Everybody skrev (35 minutter siden):

Nei noen få som de mener er for syke slipper. Det er underlig. Hvordan kan de vite at den personen er "mer" syk en en annen uten å ha sett personen i arbeid?

Noen er for syke, noen er for gamle, noen har diagnoser som det ikkefinnes behandling for (som aspergers).

Anonymkode: 21745...4d9

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (34 minutter siden):

Til neste år etter en operasjon. :) Håper jeg klarer å jobbe 30-50% 

Bare det ikke skjer enda noe etter det igjen som gjør at du må utsette denne jobbingen din enda lenger da...

Anonymkode: b418c...c0e

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bare det ikke skjer enda noe etter det igjen som gjør at du må utsette denne jobbingen din enda lenger da...

Anonymkode: b418c...c0e

Unødvendig kommentar. Heier på deg, Glitter!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...