AnonymBruker Skrevet 2. august Del Skrevet 2. august Jeg har drukket altfor mye alkohol i sommer. Ikke voldsomme mengder, men i gjennomsnitt 3-4-5 enheter hver dag i 3-4 uker mens jeg var på ferie. Så jo, det er i grunn voldsomme mengder. Jeg har hele tiden visst at når ferien er over er det slutt på alkoholen. Og det har funket greit. Men jeg merket at jeg fikk veldig rare drømmer etter at jeg sluttet, og at jeg har slitt litt med å sove. Etter 3 dager kom tvilen. Har jeg drukket såpass mye at det er farlig å bråslutte? Delirium tremens? Jeg har lest en del om dette, og er nå selvfølgelig veldig redd for at det er abstinenssymptomer jeg føler på og at jeg kanskje er i ferd med å få alvorlige reaksjoner. Det skal sies at jeg er en kvinne i begynnelsen av førtiårene med mye angstproblematikk fra tidligere, og dette faller rett inn i den kategorien angsten min henger seg opp i. Fordi jeg nå er livredd for å få delirium drakk jeg litt alkohol igår etter jobb for å unngå det. Kanskje jeg må trappe ned og ikke slutte brått? Hva tenker dere på forumet? Er det farlig å slutte brått etter nesten 4 uker med alkohol? Anonymkode: aea08...d2e 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485033-for-mye-alkohol/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 2. august Del Skrevet 2. august (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har drukket altfor mye alkohol i sommer. Ikke voldsomme mengder, men i gjennomsnitt 3-4-5 enheter hver dag i 3-4 uker mens jeg var på ferie. Så jo, det er i grunn voldsomme mengder. Jeg har hele tiden visst at når ferien er over er det slutt på alkoholen. Og det har funket greit. Men jeg merket at jeg fikk veldig rare drømmer etter at jeg sluttet, og at jeg har slitt litt med å sove. Etter 3 dager kom tvilen. Har jeg drukket såpass mye at det er farlig å bråslutte? Delirium tremens? Jeg har lest en del om dette, og er nå selvfølgelig veldig redd for at det er abstinenssymptomer jeg føler på og at jeg kanskje er i ferd med å få alvorlige reaksjoner. Det skal sies at jeg er en kvinne i begynnelsen av førtiårene med mye angstproblematikk fra tidligere, og dette faller rett inn i den kategorien angsten min henger seg opp i. Fordi jeg nå er livredd for å få delirium drakk jeg litt alkohol igår etter jobb for å unngå det. Kanskje jeg må trappe ned og ikke slutte brått? Hva tenker dere på forumet? Er det farlig å slutte brått etter nesten 4 uker med alkohol? Anonymkode: aea08...d2e Dersom du ikke har rundet kraftig ned på antall enheter i dette innlegget, vil kroppen være tilbake i gammel shape etter 5-7 dager sier min rus-spesialist-venninne. De tyngste rusmisbrukerne «drikker seg ned» etter skikkelig tunge kuler, dersom ikke er det fare for delirium, men for å ha dette «behovet» må du nok gange forbruket du oppgir noe voldsomt. Endret 2. august av Kayia 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485033-for-mye-alkohol/#findComment-4305330 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august Del Skrevet 2. august Tusen takk for svar☺️ Nei, jeg tror ikke jeg har rundet ned. Det varierte mellom 3-4-5 enheter om dagen også var det et par kvelder hvor det var opp mot 7-8. Gjør det stor forskjell? Så lenge det er ok å bare slutte gjør jeg det, men nå har jeg hengt meg så innmari opp i de delirium-greiene. Og å slutte helt kommer jeg forsåvidt ikke til å gjøre, men det blir kun én-to kvelder i uka som ellers i året og maks 3-5 enheter. Jeg burde nok kanskje kutte ned enda mer.🥴 Anonymkode: aea08...d2e 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485033-for-mye-alkohol/#findComment-4305337 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den forsvunne diamanten Skrevet 2. august Del Skrevet 2. august Det er viktig å tenke på at alkohol er ransjert som det farligste rusmiddelet. Det er ikke noe man skal lett drikke. Det er rus og faktisk så er det best hvis man er helt uten det. Hjernen og kroppen har det best når man ikke ruser seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485033-for-mye-alkohol/#findComment-4305514 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den forsvunne diamanten Skrevet 2. august Del Skrevet 2. august Men hvis du først skal drikke så husk å gjøre det på tryggest mulig måte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485033-for-mye-alkohol/#findComment-4305518 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 3. august Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg har drukket altfor mye alkohol i sommer. Ikke voldsomme mengder, men i gjennomsnitt 3-4-5 enheter hver dag i 3-4 uker mens jeg var på ferie. Så jo, det er i grunn voldsomme mengder. Jeg har hele tiden visst at når ferien er over er det slutt på alkoholen. Og det har funket greit. Men jeg merket at jeg fikk veldig rare drømmer etter at jeg sluttet, og at jeg har slitt litt med å sove. Etter 3 dager kom tvilen. Har jeg drukket såpass mye at det er farlig å bråslutte? Delirium tremens? Jeg har lest en del om dette, og er nå selvfølgelig veldig redd for at det er abstinenssymptomer jeg føler på og at jeg kanskje er i ferd med å få alvorlige reaksjoner. Det skal sies at jeg er en kvinne i begynnelsen av førtiårene med mye angstproblematikk fra tidligere, og dette faller rett inn i den kategorien angsten min henger seg opp i. Fordi jeg nå er livredd for å få delirium drakk jeg litt alkohol igår etter jobb for å unngå det. Kanskje jeg må trappe ned og ikke slutte brått? Hva tenker dere på forumet? Er det farlig å slutte brått etter nesten 4 uker med alkohol? Anonymkode: aea08...d2e Hei, Her tror jeg du har lest deg litt ut på viddene. Delir får man (kan man få) hvis man er fysisk avhengig av alkohol. Da tåler man ikke å ikke ha promille, derav at de «reparerer» om morgenen for å få opp promillen igjen. Du har hatt et alkoholforbruk i ferien som er litt over det ideelle, men du har ikke blitt fysisk avhengig (da hadde du blitt dårlig hver morgen og etter ferien og ikke etter tre dager). Mange drikker noen glass hver dag i ferien. Du trenger ikke trappe ned på alkoholen. Ta noen «hvite dager» nå - det er lurt for kroppen 😊 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485033-for-mye-alkohol/#findComment-4305693 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.