Gå til innhold

Du som har bipolar lidelse. Drikker du alkohol?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Litt av og til. Kan gå mange uker uten. Tåler derfor lite.

Er i teorien svært lite begeistret for alkohol og synes det er forferdelig hvilken fremtredende plass rusmiddelet har i samfunnet. Men jeg har nå altfor mange positive assosiasjoner («kos», «avslapning», «endelig helg», «feiring», «god stemning», «god smak», «deilig») til at jeg så langt har vært interessert i å kutte det helt.

Har drukket for mye 2 ganger siste året og da mistet alle hemninger, vet ikke om jeg ble helt crazy fordi det var en interaksjon med medisiner som forsterket effekten, eller fordi alkoholen kom på toppen av litt hevet stemningsleie. Ble uansett litt skremt av de episodene. 

Drakk masse da jeg var yngre fordi jeg dro ut på byen en del, tålte mer og fordi det var veldig sterk kultur for alkohol på jobbene jeg har hatt - vi drakk mye og ofte, det var mange svært fuktige fester i jobbsammenheng (felles shots til alle), det var også ganske normalt å ta et glass vin til arbeidet på sene kvelder. Er rart å se det fra utsiden å innse at det ikke er sånn i andre miljøer.

Hvilket forhold har du til alkohol?

AnonymBruker
Sokk skrev (4 minutter siden):

Litt av og til. Kan gå mange uker uten. Tåler derfor lite.

Er i teorien svært lite begeistret for alkohol og synes det er forferdelig hvilken fremtredende plass rusmiddelet har i samfunnet. Men jeg har nå altfor mange positive assosiasjoner («kos», «avslapning», «endelig helg», «feiring», «god stemning», «god smak», «deilig») til at jeg så langt har vært interessert i å kutte det helt.

Har drukket for mye 2 ganger siste året og da mistet alle hemninger, vet ikke om jeg ble helt crazy fordi det var en interaksjon med medisiner som forsterket effekten, eller fordi alkoholen kom på toppen av litt hevet stemningsleie. Ble uansett litt skremt av de episodene. 

Drakk masse da jeg var yngre fordi jeg dro ut på byen en del, tålte mer og fordi det var veldig sterk kultur for alkohol på jobbene jeg har hatt - vi drakk mye og ofte, det var mange svært fuktige fester i jobbsammenheng (felles shots til alle), det var også ganske normalt å ta et glass vin til arbeidet på sene kvelder. Er rart å se det fra utsiden å innse at det ikke er sånn i andre miljøer.

Hvilket forhold har du til alkohol?

Jeg drakk i bøttevis da jeg var ungdom og ung voksen. Ikke bra. Nå som 40-åring drikker jeg med måtehold; blir aldri full, men tar kanskje 4-5 enheter sammen med venner i godt lag. 

Anonymkode: 46bab...e39

Ja har drukket mye. Har gått helt fint. Men så begynte jeg med Leponex I tillegg til Litium og da ble jeg helt rar. Uten at jeg vil være spesifikk. Men vi har bra høyt over bakken for å si det sånn.

Men etter jeg begynte på Leponex. Blanding Leponex og Litium fucka hukommelsen.  

Endret av Glitter

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (9 minutter siden):

Ja har drukket mye. Har gått helt fint. Men så begynte jeg med Leponex I tillegg til Litium og da ble jeg helt rar. Uten at jeg vil være spesifikk. Men vi har bra høyt over bakken for å si det sånn.

Men etter jeg begynte på Leponex. Blanding Leponex og Litium fucka hukommelsen.  

Hva betyr bra høyt over bakken?

Anonymkode: 46bab...e39

Jeg mener alle med psykiske lidelser bør:

1. Unngå alkohol (og andre rusmidler) i ustabile/symptomgivende faser av sykdommen. 

2. Unngå å drikke alkohol for å «behandle» noe eller som selvmedisinering

3. Også i stabile faser unngå «fylla»

4. Unngå alkohol sammen med medisin som har en sederende effekt.

Har shizoaffektiv. Prøver å ikke ha drikking som vane. Men noen ganger går det ikke helt som planlagt. Er ganske hard på flaska. Blir fort 9-10 øl. Men med kombinasjonen Litium og Leponex så er det garantert blackout fra kvelden før når jeg våkner. Og det er veldig ubehagelig. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...