Gå til innhold

Viktigheten av riktige medisiner

Anbefalte innlegg

Gjest Vendi

Orker ikke å ta hele historien, men kort fortalt har jeg i en lengre periode hatt bipolar blandet episode. Det har vært veldig tøft, og i mine dypeste nedturer ville jeg ikke leve lenger..

Men så fikk jeg hjelp fra uventet hold og begynte med litium mye tidligere enn det som var planlagt. Etter det har ting bare blitt bedre og bedre. Det er kanskje et bittelite stykke igjen til jeg kan regne meg som helt frisk (hvem vet), for har ikke kommet opp i vedlikeholdsdose enda, men jeg føler meg faktisk ganske så frisk allerede. Det føles litt uvirkelig og uvant å være så stabil igjen, og det bare varer og varer. Jeg er så takknemlig! Det viste seg at litium (i tillegg til at jeg også startet opp igjen med Zyprexa) var alt jeg trengte for å komme i den formen jeg er i nå. Så dette viser hvor viktig riktige medisiner er! :)

Tusen takk til @nachnoo og til @ISW for all god hjelp og støtte gjennom dette 🥰

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/485077-viktigheten-av-riktige-medisiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
Vendi skrev (5 minutter siden):

Orker ikke å ta hele historien, men kort fortalt har jeg i en lengre periode hatt bipolar blandet episode. Det har vært veldig tøft, og i mine dypeste nedturer ville jeg ikke leve lenger..

Men så fikk jeg hjelp fra uventet hold og begynte med litium mye tidligere enn det som var planlagt. Etter det har ting bare blitt bedre og bedre. Det er kanskje et bittelite stykke igjen til jeg kan regne meg som helt frisk (hvem vet), for har ikke kommet opp i vedlikeholdsdose enda, men jeg føler meg faktisk ganske så frisk allerede. Det føles litt uvirkelig og uvant å være så stabil igjen, og det bare varer og varer. Jeg er så takknemlig! Det viste seg at litium (i tillegg til at jeg også startet opp igjen med Zyprexa) var alt jeg trengte for å komme i den formen jeg er i nå. Så dette viser hvor viktig riktige medisiner er! :)

Tusen takk til @nachnoo og til @ISW for all god hjelp og støtte gjennom dette 🥰

Godt å høre at du har det bedre :) 

Trinity80

Så hyggelig å høre @Vendi ❤️ Forrige sommer fikk jeg samme hjelp, @nachnoo ba med teste mer potet SSRI og @ISW fulgte opp med å gi råd/ diskutere min problematikk.

Vi er jo takknemlige for all hjelp vi får. Jeg hadde også panikkanfall ifb med MR av hodet, hvor flere brukere her tok tiden med å forklare meg forløpet.

Dere er best!

Krysser alt jeg har for at din bedring nå varer, og at du får litt pusterom☀️

Gjest Vendi
Trinity80 skrev (3 minutter siden):

Så hyggelig å høre @Vendi ❤️ Forrige sommer fikk jeg samme hjelp, @nachnoo ba med teste mer potet SSRI og @ISW fulgte opp med å gi råd/ diskutere min problematikk.

Vi er jo takknemlige for all hjelp vi får. Jeg hadde også panikkanfall ifb med MR av hodet, hvor flere brukere her tok tiden med å forklare meg forløpet.

Dere er best!

Tusen takk for det ❤️ Ja, man blir takknemlig for all hjelp man får. Dette forumet er unikt synes jeg, med flere kompetente hjelpere 🥰 Jeg er glad for at du også fikk god hjelp da du trengte det! ❤️

Annonse

Så bra! Jeg har liggende erfaring. Det var en på dette forumet som mente jeg var bipolar noe som førte til oppstart av Litium. Ble mye bedre. Det var også her på forumet at det ble spekulert på om jeg hadde psykoselidelse. 1-2 år senere fikk jeg shizoaffektiv lidelse og medisiner mot det. 

Så det er mye hjelp i dette forumet. 

AnonymBruker
Trinity80 skrev (17 timer siden):

Dere er best!

Bare et spørsmål; å prøve mer «potent» antidepressiva - er det dumt dersom man har fått mye bivirkninger og motsatte reaksjon på noen Typer?

Anonymkode: 95ba9...9fe

Trinity80
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bare et spørsmål; å prøve mer «potent» antidepressiva - er det dumt dersom man har fått mye bivirkninger og motsatte reaksjon på noen Typer?

Man får vanligvis mye bivirkninger og motsatt reaksjon på mange typer, det roer seg kraftig etter ca. 8 ukers bruk på de mest potente. Men dette må man belage seg på. Man blir verre før man blir bedre. 

Annonse

AnonymBruker
Trinity80 skrev (37 minutter siden):

Man får vanligvis mye bivirkninger og motsatt reaksjon på mange typer, det roer seg kraftig etter ca. 8 ukers bruk på de mest potente. Men dette må man belage seg på. Man blir verre før man blir bedre. 

Mer vanlig med det på de potente mener du?

Jeg har hatt det på flere mindre potente typer og det har ikke gitt seg og faktisk blitt verre. Har forsøkt i lengre perioder ja. Kjenner jeg derfor er skeptisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...