Gå til innhold

"MÅ"man gå på medisiner som bipolar?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde ett ønske om å klare meg uten, men jeg har fått streng og klar beskjed flere ganger fra flere forskjellige psykiatere at medisiner MÅ jeg ha. (Ja, selv om jeg 'bare' har bipolar type 2 men depresjonene mine er ett helvette).

Anonymkode: 10ed3...092

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde ett ønske om å klare meg uten, men jeg har fått streng og klar beskjed flere ganger fra flere forskjellige psykiatere at medisiner MÅ jeg ha. (Ja, selv om jeg 'bare' har bipolar type 2 men depresjonene mine er ett helvette).

Jeg har også bp2 med heftige depresjoner. Jeg skal høre med behandleren min. Kan jeg spørre hvilke medisiner du tar?

Anonymkode: 8e5ca...36b

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har også bp2 med heftige depresjoner. Jeg skal høre med behandleren min. Kan jeg spørre hvilke medisiner du tar?

Akkurat nå bare abilify, men har planer om å legge til minst en medisin til, ikke 100% avklart hvilken enda.

Jeg bruker bare medisin ved behov. Seroquel for søvn og eventuelt stilnoct om søvnen er ille. Ellers ingenting for bipolar. Har brukt orfiril mot hypomani, men kan ikke bruke den forebyggende pga bivirkninger. Noen kan klare seg uten mens andre må ha medisiner. Det er individuelt. 

Endret av aa-k-j

Annonse

AnonymBruker
aa-k-j skrev (5 minutter siden):

Jeg bruker bare medisin ved behov. Seroquel for søvn og eventuelt stilnoct om søvnen er ille. Ellers ingenting for bipolar. Har brukt orfiril mot hypomani, men kan ikke bruke den forebyggende pga bivirkninger. Noen kan klare seg uten mens andre må ha medisiner. Det er individuelt. 

Så det er vanlig å også leve uten medisiner?

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så det er vanlig å også leve uten medisiner?

Om det er vanlig vet jeg ikke, men har hørt at noen klarer det. Kommer jo an på hvor mye sykdommen går ut over den daglige funksjonen. 

nachnoo skrev (12 minutter siden):

Man MÅ ikke. Man må ikke bruke vinterdekk om vinteren heller, men det er langt tryggere.

Nå er det slik at de aller fleste ulykker på vinterføre skjer med biler som faktisk bruker vinterdekk. Så hvordan kan du komme her og hevde at vinterdekk er tryggere? :D

(konspirasjonsteoretiker-logikk)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...