Gå til innhold

Psykose?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fra journal: "Fremstår alvorlig deprimert, i paranoid beredskap med depressive vrangforestillinger. Psykosenær?"

Anonymkode: 15103...0ab

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det står du var "psykosenær?" betyr det nettopp det. Hadde de tenkt at du var psykotisk hadde de skrevet det. Men er du usikker selv ta det gjerne opp med de som behandler deg.

Anonymkode: 48924...79f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis det står du var "psykosenær?" betyr det nettopp det. Hadde de tenkt at du var psykotisk hadde de skrevet det. Men er du usikker selv ta det gjerne opp med de som behandler deg.

Hva er «symptomer» på psykosenær?

Anonymkode: 48d63...2cf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er «symptomer» på psykosenær?

Det vet jeg dessverre ikke, så ville anbefalt deg om å spørre din behandler.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Fra journal: "Fremstår alvorlig deprimert, i paranoid beredskap med depressive vrangforestillinger. Psykosenær?"

Hvis det står at du har depressive vrangforestillinger, så er jo det psykose i seg selv. 

Anonymkode: 238d1...9f1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis det står at du har depressive vrangforestillinger, så er jo det psykose i seg selv. 

Anonymkode: 238d1...9f1

Nei. 

Anonymkode: bbaf4...693

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. 

Jo. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det vet jeg dessverre ikke, så ville anbefalt deg om å spørre din behandler.

Jeg er ikke ts. Bare nysgjerrig. Håper noen andre kan svaret 😊

AnonymBruker
Skrevet
Sokk skrev (29 minutter siden):

Jo. 

Nei. Og jeg tror nok de på dps vet bedre det enn deg. 

psykedeliker
Skrevet

Ved påstander om vrangforestillinger og paranoia, er det behandlingsstedet som har bevisbyrden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Og jeg tror nok de på dps vet bedre det enn deg. 

Hvem er «de på dps»? Du er jo ikke ts, så hvem henviser du til?

Jeg tror «de på dps» vet like godt som meg at vrangforestillinger betyr at man har psykose.

Skrevet
Sokk skrev (Akkurat nå):

Hvem er «de på dps»? Du er jo ikke ts, så hvem henviser du til?

Jeg tror «de på dps» vet like godt som meg at vrangforestillinger betyr at man har psykose.

Vrangforestillinger = psykose, ja. Det stemmer som du sier. 

Skrevet
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Ved påstander om vrangforestillinger og paranoia, er det behandlingsstedet som har bevisbyrden.

Jeg tror noen i psykiatrien glemmer at de utroligste ting også skjer i virkeligheten. De burde sjekke ut om ting muligens kan stemme før de konkluderer med vrangforestillinger. 

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Dersom noen på dps hadde anklaget mine tanker eller følelser for å være en vrangforestilling så hadde jeg aldri i livet giddet å snakket med de igjen. Ville avsluttet tvert. 

Vendi skrev (1 minutt siden):

Nei ikke nødvendig for det kommer ann på om man fullt og helt er sikker på det eller om man bare tror litt på det men er i tvil. Er man i tvil så er man ikke psykotisk. Psykotisk er man først når man er helt inne i det. 

AnonymBruker
Skrevet
Vendi skrev (7 minutter siden):

Jeg har også fått depressive vrangforestillinger i journalen og da mente de at jeg ikke var i psykose? Hvordan ville du forklart det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei ikke nødvendig for det kommer ann på om man fullt og helt er sikker på det eller om man bare tror litt på det men er i tvil. Er man i tvil så er man ikke psykotisk. Psykotisk er man først når man er helt inne i det. 

Det er ikke ekte vrangforestillinger hvis ikke du tror på dem.

Skrevet

Dette er psykose. Depressive vrangforestillinger gir diagnosen F33.3 ….. aktuell episode alvorlig med psykotiske symptomer. 

Skrevet
psykedeliker skrev (10 minutter siden):

Du skriver ofte som om dette er strafferett og en rettsak. En blir ikke anklaget eller siktet for å ha en sykdom.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (5 minutter siden):

Dette er psykose. Depressive vrangforestillinger gir diagnosen F33.3 ….. aktuell episode alvorlig med psykotiske symptomer. 

Takk for svar!

AnonymBruker
Skrevet
Sokk skrev (8 minutter siden):

Det er ikke ekte vrangforestillinger hvis ikke du tror på dem.

Man kan tro mye rart. Men det er først når du 100% vet det at det er psykose. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...