Gå til innhold

Fadderbarn i barnets fødeland?

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg tenkte å få et fadderbarn i mine barns fødeland.

Burde man da velge et plan fadderskap som jo går til et barn i en familie - eller - SOS. Blir sistnevnte for "nærme" følelsesmessig for våre barn? Kunne vært meg?

Hva syntes dere andre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48515-fadderbarn-i-barnets-f%C3%B8deland/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har et fadderbarn i SOS barneby i Colombia. Våre barn ,som er fra samme land, har ikke reagert på at de er her og at hun er i en barneby. Fadderbarnet er like gammelt som eldstemann, og det er lærerikt å høre hva hun driver med m.m.Så jeg vil anbefale et fadderbarn i en SOS by.

Kanskje har en mulighet til å treffe fadderbarnet en gang ?

Vi har et fadderbarn i Thailand (guttenes hjemland) Eldstemann synes det er gøy, og snakker om han nå og da, (yngstemann bryr seg ikke med slike "uvesentligheter") At de kommer fra samme land har jeg sett på som positivt, mulig jeg tar feil?, men i min egoistiske tankegang teller det at om vi får anledning å reise tilbake får vi kanskje treffe fadderbarnet vårt også. Vi hadde neppe reist ens ærend motsatt retning :)

Nå har fadderbarnet vårt sin egen familie, så den biten "det kunne vært meg" faller bort...

Vi har et fadderbarn i Thailand (guttenes hjemland) Eldstemann synes det er gøy, og snakker om han nå og da, (yngstemann bryr seg ikke med slike "uvesentligheter") At de kommer fra samme land har jeg sett på som positivt, mulig jeg tar feil?, men i min egoistiske tankegang teller det at om vi får anledning å reise tilbake får vi kanskje treffe fadderbarnet vårt også. Vi hadde neppe reist ens ærend motsatt retning :)

Nå har fadderbarnet vårt sin egen familie, så den biten "det kunne vært meg" faller bort...

Siden dere har fadderbarn (og barn) fra Thailand, antar jeg at dere har fadderordning gjennom VB og vi lurer litt på hvordan VB's fadderordning fungerer: Får dere bilde og info om et bestemt barn - som dere også kan sende små gaver til . Vi har i dag fadderbarn i Kina (Plan Norge) og vil selvfølgelig fortsette med det - men lurer på om vi også skal ha et fadderbarn i Thailand siden vi skal adoptere derfra. Tenkte også at det kanskje ville være oppløftende i ventetiden og få info om et annet barn fra thailand (så kan man jo drømme seg litt bort).

Siden dere har fadderbarn (og barn) fra Thailand, antar jeg at dere har fadderordning gjennom VB og vi lurer litt på hvordan VB's fadderordning fungerer: Får dere bilde og info om et bestemt barn - som dere også kan sende små gaver til . Vi har i dag fadderbarn i Kina (Plan Norge) og vil selvfølgelig fortsette med det - men lurer på om vi også skal ha et fadderbarn i Thailand siden vi skal adoptere derfra. Tenkte også at det kanskje ville være oppløftende i ventetiden og få info om et annet barn fra thailand (så kan man jo drømme seg litt bort).

Hei :)

Vi får rapporter og nye bilder to ganger i året (ja, det er gjennom VB) Fadderbarnet vårt er 7,5 år, så nå får vi flotte tegninger tilbake også :) Vi kan sende gaver eller penger om vi vil. Gavene må få plass i en A4 konvolutt hvis de skal sendes gjennom VB. Vi sendte større pakker til barna våre, men da ordnet vi alt selv - fikk adressen av Linda - og jeg regner med fremgangsmåten er lik for fadderbarn. Ang. penger...settes de på en konto hos HSF, og blir brukt i overensstemmelse med foreldrene (mor i vårt tilfelle) og HSF. De kan altså ikke gå rett i lomma til en upålitelig far, som eks.

Selv om kontakten begge veier ikke er så stor (skriver selv to-tre ganger i året), får vi allikevel et spesielt forhold til gutten vår der nede, og også et innblikk i hvordan hverdagen fortoner seg.

Anbefales til alle! :)

Annonse

Gjest kinamamsen

Vi har et fadderbarn gjennom Plan Norge i Kina. Min eldste datter på seks år er veldig opptatt av henne og snakker ofte om henne. Vi sender pakke/hilsen 2-3 ganger i året og da har gjerne min datter laget tegninger, perlet o.s.v. gaver som vi sender med i tillegg til brev, bilder o.s.v. Vi bruker gjerne litt tid på det vi sender. Nå holder vi på å forberede en sendig igjen og da lager vi en liten mappe til henne som vi samler ting over litt tid. Vårt fadderbarn bor sammen med sin familie, så vi har ikke hatt den problemstillingen du nevner, men det kan absolutt anbefales !

Vi har et fadderbarn i en SOS barneby i Kina, i samme by som vår datter kommer fra. Da vi hentet vår datter var vi samtidig på besøk hos fadderbarnet en tur. Vi så med egne øyne at hun har en flott oppvekst og vil være godt rustet til et videre liv i Kina.

SOS Kina er imidlertid dårlig med dette med kommunikasjon. Vi får et julekort med hilsen hver jul. Vi får et større brev hver jul fra bestyreren som forteller om hvordan livet i barnebyen er, og littegrann om hvordan vårt fadderbarn har det, så får vi bilde av henne og et kort hun har laget selv.

For oss er det likevel viktig at vi har henne der. Det er eneste kontaktpunktet vi har med byen til vår datter utenom barnehjemmet som vi ikke fikk komme til. Vi regner med at vi kan utvikle mer kontakt med jenta etterhvert som hun vokser til og kan sende brev på engelsk selv. Vi håper også å beholde kontakten når hun flytter ut av barnebyen.

Jeg anbefaler å ha fadderbarn i barnets første hjemland, helst så nær som mulig det området barnet er fra.

Hei!

Vi har et fadderbarn i India, våre barns fødeland. Fadderskapet går gjennom Verdens Barn og man sponser et barn i en vanskeligstilt familie. Men jeg ville ikke nølt med å velge SOS barnebyer dersom det var et alternativ for oss. For enkelthets skyld, dersom det skal være mulig for oss å besøke fadderbarnet engang, valgte vi fadderskap gjennom VB i ett av våre barns fødeby.

Hilsen fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...