Gå til innhold

Hva galt kan skje dersom...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
nachnoo skrev (2 minutter siden):

Da kan toppkonsentrasonen bli for stor noen timer etter inntak, og det er toppkonsentrasonen som evt skader nyrene om den er for høy. 

Okei. Kan jeg stole på en Psykiater som sier at det er greit å ta den dosen jeg tok tidligere i en dose og ikke to da? Er vel ikke lov å nevne konkret dose her men jeg hadde vel serumspeil på rundt 0,6 og 0,7 (det varierte litt) de gangene jeg målte. Det er snakk om å kanskje starte opp igjen på Litium fordi psykiater mener at dette er den beste medisineringen for bipolar over all. Også beste medisin mot mine bipolare type 2 depresjoner (har bare hatt en hypomani på sikkert 8 års sykdom eller noe sånt). Så da spurte jeg om jeg ikke kunne ta alt i en dose i stedet for 2 siden jeg synes det er lettere å huske og det sa han ja til...

Anonymkode: dc0b9...773

AnonymBruker
nachnoo skrev (4 minutter siden):

Det er selvsagt ok om en skal ligge i nedre område. Da når ikke toppkonsentrasjonen opp i farlig område. 
Skal en derimot ligge i øvre område, 1,0 eller høyere, ville jeg vært mer skeptisk. 

Okei. Det var godt å høre. Er lettere for meg å 'godta' å begynne på igjen på Litium dersom jeg kan ta bare en dose per dag. Jeg tviler på at psykiater vil ha meg opp i så stor serumkonsentrasjon som 1,0. Det er vel mest bare aktuelt dersom man faktisk er deprimert eller manisk har jeg forstått? Uansett mente jo forrige psykiater at 0,6 var helt ok for meg å ligge på da sist jeg brukte Litium. Da tok jeg dog flere medikamenter i tillegg da, men kan jo håpe på at det kan være nok med 0,6 eller eventuelt 0,7 med Litium som eneste medisin også :) 

Anonymkode: dc0b9...773

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...